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BGG랭킹
BGG전체 : 16496
ABSTRACTS : 771
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Eric W. Naiburg, Hanno Vonke
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아티스트
-
인원
게임 소개
엄숙하지만 사랑스러운 게임, 보드, 몇 장의 카드, 그리고 하나의 움직이는 부분인 벡터가 있는 추상적인 게임입니다.
각 플레이어는 8개의 방향(북쪽, 북동쪽 등)과 4개의 거리 카드(0, 1, 2, 3)를 받게 됩니다. 벡터는 사각형으로 표시된 보드의 중간에서 시작합니다. 방향 카드가 차례대로 위로 향하게 되면 모든 플레이어가 비밀리에 거리 카드를 선택합니다. 이것들은 동시에 드러나고, 벡터는 각 플레이어가 플레이한 방향/거리 카드에 따라 움직인다. 모든 플레이어가 벡터를 이동한 후 새로운 라운드가 시작되고 현재 위치에 벡터가 있고 새로운 첫 번째 플레이어가 있습니다.
대부분의 정사각형에는 벡터가 플레이어의 턴을 끝낼 때 수행되는 동작(더하기/마이너스 스코어링, 필수 벡터 리다이렉트, 회전 손실 등)이 포함되어 있습니다. 점수는 12라운드를 치른 후 합산되며, 벡터를 가장 먼저 움직일 수 있는 이점을 누린다.
긴장감을 더하기 위해, 각 참가자는 "를 가지고 있다.그들의 보드 옆면에 있는 세 칸의 골&인용. 골이 들어가면, 벡터를 그 안으로 이동시킴으로써, 골이 속한 선수는 긍정적이든 부정적이든 즉시 그들의 점수를 두 배로 올리고 경기는 끝난다.
비슷한 블라인드 액션 게임(바사리, 드래곤델타, 로보랠리)과 마찬가지로 상대방의 의도를 빈틈없이 예측하고 자신의 의도를 위장하는 것이 관건이다. 가능한 모든 옵션을 결정하기 위해서는 약간의 분석이 필요하지만 마비를 일으킬 정도는 아닙니다. 세 번 맞히고 마지막 라운드에서 큰 점수를 내는 것은 매우 만족스러운 일입니다! 허풍과 이중적인 생각으로 인한 끊임없는 놀라움은 이 게임을 가볍고 재미있는 게임으로 만든다.
각 플레이어는 8개의 방향(북쪽, 북동쪽 등)과 4개의 거리 카드(0, 1, 2, 3)를 받게 됩니다. 벡터는 사각형으로 표시된 보드의 중간에서 시작합니다. 방향 카드가 차례대로 위로 향하게 되면 모든 플레이어가 비밀리에 거리 카드를 선택합니다. 이것들은 동시에 드러나고, 벡터는 각 플레이어가 플레이한 방향/거리 카드에 따라 움직인다. 모든 플레이어가 벡터를 이동한 후 새로운 라운드가 시작되고 현재 위치에 벡터가 있고 새로운 첫 번째 플레이어가 있습니다.
대부분의 정사각형에는 벡터가 플레이어의 턴을 끝낼 때 수행되는 동작(더하기/마이너스 스코어링, 필수 벡터 리다이렉트, 회전 손실 등)이 포함되어 있습니다. 점수는 12라운드를 치른 후 합산되며, 벡터를 가장 먼저 움직일 수 있는 이점을 누린다.
긴장감을 더하기 위해, 각 참가자는 "를 가지고 있다.그들의 보드 옆면에 있는 세 칸의 골&인용. 골이 들어가면, 벡터를 그 안으로 이동시킴으로써, 골이 속한 선수는 긍정적이든 부정적이든 즉시 그들의 점수를 두 배로 올리고 경기는 끝난다.
비슷한 블라인드 액션 게임(바사리, 드래곤델타, 로보랠리)과 마찬가지로 상대방의 의도를 빈틈없이 예측하고 자신의 의도를 위장하는 것이 관건이다. 가능한 모든 옵션을 결정하기 위해서는 약간의 분석이 필요하지만 마비를 일으킬 정도는 아닙니다. 세 번 맞히고 마지막 라운드에서 큰 점수를 내는 것은 매우 만족스러운 일입니다! 허풍과 이중적인 생각으로 인한 끊임없는 놀라움은 이 게임을 가볍고 재미있는 게임으로 만든다.
An abstract game with a lovely, if austere, board, a few cards and a single moving part - the Vector.
Each player receives eight Direction (North, Northeast, etc.) and four Distance cards (0, 1, 2, 3). The Vector starts in the middle of the board, which is ruled off in squares. Direction cards are played face up in turn, then all players secretly select a Distance card. These are revealed simultaneously, and the Vector moved by each player according to the Direction/Distance cards they played. After all players have moved the Vector, a new round begins with the Vector in the current location and a new first player.
Many of the squares contain actions (plus/minus scoring, mandatory Vector redirects, lost turns, etc.) that are performed when the Vector ends a player's turn there. Scores are totaled after 12 rounds of play, leveling out the advantage of being the first to move the Vector.
To add some tension, each player has a "Goal" of three squares on their side of the board. When a goal is scored, by moving the vector into it, the player to whom the goal belongs immediately doubles their score - whether positive or negative - and the game ends.
As with similar blind action games (Basari, Dragon Delta, Robo Rally to name a few), astutely predicting your opponents' intent and disguising your own is the key. It takes some analysis to determine all the possible options, but not so much as to cause paralysis. Guessing right three times and scoring big when playing last in a round is very satisfying! The constant surprises due to bluffs and doublethink make this a light, entertaining game.
Each player receives eight Direction (North, Northeast, etc.) and four Distance cards (0, 1, 2, 3). The Vector starts in the middle of the board, which is ruled off in squares. Direction cards are played face up in turn, then all players secretly select a Distance card. These are revealed simultaneously, and the Vector moved by each player according to the Direction/Distance cards they played. After all players have moved the Vector, a new round begins with the Vector in the current location and a new first player.
Many of the squares contain actions (plus/minus scoring, mandatory Vector redirects, lost turns, etc.) that are performed when the Vector ends a player's turn there. Scores are totaled after 12 rounds of play, leveling out the advantage of being the first to move the Vector.
To add some tension, each player has a "Goal" of three squares on their side of the board. When a goal is scored, by moving the vector into it, the player to whom the goal belongs immediately doubles their score - whether positive or negative - and the game ends.
As with similar blind action games (Basari, Dragon Delta, Robo Rally to name a few), astutely predicting your opponents' intent and disguising your own is the key. It takes some analysis to determine all the possible options, but not so much as to cause paralysis. Guessing right three times and scoring big when playing last in a round is very satisfying! The constant surprises due to bluffs and doublethink make this a light, entertaining game.
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