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BGG랭킹
BGG전체 : 21834
WARGAMES : 4064
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.10 / 5
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디자이너
John H. Butterfield
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아티스트
John W. Pierard, Redmond A. Simonsen
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인원
게임 소개
아레스 매거진 9호. 델타비(Delta Vee)는 24세기 우주선들의 전투를 전술적으로 시뮬레이션한 것이다. 이 게임은 두 명의 플레이어를 대상으로 하지만 더 많은 플레이어가 플레이어가 고안한 시나리오에 참여할 수 있다. 델타 비 게임 맵의 각 육각은 직경 20,000 킬로미터의 부피를 나타냅니다. 이 게임은 2차원 이동 시스템을 사용한다; 플레이 영역의 “plane”는 각 전투가 발생하는 항성계의 황도를 나타낸다. 각 게임 턴은 15분을 나타냅니다.
게임을 하는 동안, 각 플레이어는 뉴턴 운동의 법칙을 추상적으로 시뮬레이션하는 기동 시스템을 사용하여 게임 맵에서 하나 이상의 우주선을 움직인다. 각각의 우주선은 다양한 숫자의 꼬투리가 부착된 선체로 구성되어 있다. 각 팟은 전투, 이동 및 우주선 운영의 다른 측면에서 함선의 능력을 향상시키는 시스템을 나타낸다.
각 플레이어는 기동 명령(배에서 속도나 이동 방향을 변경할 수 있도록 함)과 전투 명령(배에서 무기와 다른 시스템을 사용할 수 있도록 준비함)을 발동하여 우주선을 조종한다. 우주선의 전투 능력은 레이저 사격, 입자 사격, 4가지 종류의 미사일, 그리고 전투기(더 큰 함선에서 발사되는 2인용 전투기)를 포함한다. 각 우주선의 속성은 플레이를 시작하기 전에 우주선 로그에 기록됩니다. 경기 중에는 에너지 소비, 미사일 발사, 선박 피해 등이 선박 일지에 기록된다.
델타비(Delta Vee)는 SPI’의 공상 과학 롤플레잉 게임 유니버스(Universe)의 전략 우주 전투 시스템이다. 비록 24세기의 거대한 인간 성간 제국에는 공개적인 전쟁이 거의 없지만(다른 우주 종족과의 접촉은 아직 이루어지지 않았다), 많은 종류의 불법 선박 운송과 자치 세계들 사이에 분쟁이 있다. 이러한 유형의 작은 충돌은 델타 비 시나리오의 배경이 된다.
게임을 하는 동안, 각 플레이어는 뉴턴 운동의 법칙을 추상적으로 시뮬레이션하는 기동 시스템을 사용하여 게임 맵에서 하나 이상의 우주선을 움직인다. 각각의 우주선은 다양한 숫자의 꼬투리가 부착된 선체로 구성되어 있다. 각 팟은 전투, 이동 및 우주선 운영의 다른 측면에서 함선의 능력을 향상시키는 시스템을 나타낸다.
각 플레이어는 기동 명령(배에서 속도나 이동 방향을 변경할 수 있도록 함)과 전투 명령(배에서 무기와 다른 시스템을 사용할 수 있도록 준비함)을 발동하여 우주선을 조종한다. 우주선의 전투 능력은 레이저 사격, 입자 사격, 4가지 종류의 미사일, 그리고 전투기(더 큰 함선에서 발사되는 2인용 전투기)를 포함한다. 각 우주선의 속성은 플레이를 시작하기 전에 우주선 로그에 기록됩니다. 경기 중에는 에너지 소비, 미사일 발사, 선박 피해 등이 선박 일지에 기록된다.
델타비(Delta Vee)는 SPI’의 공상 과학 롤플레잉 게임 유니버스(Universe)의 전략 우주 전투 시스템이다. 비록 24세기의 거대한 인간 성간 제국에는 공개적인 전쟁이 거의 없지만(다른 우주 종족과의 접촉은 아직 이루어지지 않았다), 많은 종류의 불법 선박 운송과 자치 세계들 사이에 분쟁이 있다. 이러한 유형의 작은 충돌은 델타 비 시나리오의 배경이 된다.
Ares Magazine #9. Delta Vee is a tactical simulation of combat among spaceships in the 24th Century. The game is intended for two players, although more may participate in scenarios devised by the players. Each hex on the Delta Vee game maps represents a volume 20,000 kilometers in diameter. The game uses a two-dimensional movement system; the “plane” of the playing area represents the ecliptic of the star system in which each battle occurs. Each Game-Turn represents 15 minutes.
During play, each player moves one or more spaceships about the game-map using a maneuver system that abstractly simulates the laws of Newtonian motion. Each spaceship is composed of a hull with a varying number of attached pods. Each pod represents a system that improves the ship’s capabilities in combat, movement, and/or some other aspect of spaceship operations.
Each player controls his spaceships by issuing Maneuver Commands (so that the ship may alter its velocity or direction of movement) and Battle Commands (so that weapons and other systems aboard the ship may be prepared for use). A spaceship’s combat abilities include laser fire, particle fire, four types of missiles, and battle craft (two man fighter craft launched from larger ships). The attributes of each spaceship are recorded on a Spaceship Log before beginning play. During the game, energy expended, missiles launched, and damage incurred by the ship are recorded on the ship’s log.
Delta Vee is the tactical space combat system for SPI’s science fiction role-playing game, Universe. Although there is little open warfare in the vast human interstellar empire of the 24th Century (contact with another space-faring race has yet to be established), there are many types of illegal ship traffic and disputes among self-governing worlds. These types of small conflicts form the background for the scenarios in Delta Vee.
During play, each player moves one or more spaceships about the game-map using a maneuver system that abstractly simulates the laws of Newtonian motion. Each spaceship is composed of a hull with a varying number of attached pods. Each pod represents a system that improves the ship’s capabilities in combat, movement, and/or some other aspect of spaceship operations.
Each player controls his spaceships by issuing Maneuver Commands (so that the ship may alter its velocity or direction of movement) and Battle Commands (so that weapons and other systems aboard the ship may be prepared for use). A spaceship’s combat abilities include laser fire, particle fire, four types of missiles, and battle craft (two man fighter craft launched from larger ships). The attributes of each spaceship are recorded on a Spaceship Log before beginning play. During the game, energy expended, missiles launched, and damage incurred by the ship are recorded on the ship’s log.
Delta Vee is the tactical space combat system for SPI’s science fiction role-playing game, Universe. Although there is little open warfare in the vast human interstellar empire of the 24th Century (contact with another space-faring race has yet to be established), there are many types of illegal ship traffic and disputes among self-governing worlds. These types of small conflicts form the background for the scenarios in Delta Vee.
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