-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
CHILDRENSGAMES : 0
-
-
인원
0-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Pat Ward
-
아티스트
-
인원
게임 소개
숨바꼭질을 하는 불윙클 테마의 보드게임 변형입니다.
(불윙클은 1959-1964년 텔레비전 애니메이션 시리즈 록키와 그의 친구들, 불윙클 쇼에 나오는 가상의 무스 캐릭터이다.)
테마
플레이어들은 불윙클과 그의 친구들과 숨바꼭질 게임을 합니다.
골
보드의 풍선 반점에 숨겨져 있던 그림 칩을 찾아 가장 많은 점수를 획득했습니다.
게임플레이
두 명의 플레이어 각각은 플레이어 보드와 같은 색의 24개의 카드보드 칩을 받게 된다.
플레이어 보드에는 불윙클이 24개의 풍선과 함께 4명씩 6개 그룹으로 나뉘어 표시됩니다.
각각의 카드보드 칩 세트는 14개의 빈 칩과 8개의 그림 칩(쇼의 캐릭터들 표시), 그리고 그 위에 'HOT'가 인쇄된 2개의 칩으로 구성되어 있다. 보드의 하단에는 어떤 캐릭터를 찾았을 때 몇 점(-3점부터 5점까지)을 획득하는지 볼 수 있습니다.
게임을 시작할 때, 각 플레이어는 자신의 보드 위의 풍선 반점에 카드보드 칩을 올려놓고, 다른 플레이어가 어디로 가는지 보지 못하게 하여 캐릭터를 인용한다.
숨기기 규칙:
HOT 칩은 다른 플레이어에게 힌트이며 적어도 하나의 그림 칩을 포함하는 풍선 그룹에 배치되어야 합니다.
핫 칩이 있거나 없는 하나 이상의 그림 칩은 4개의 풍선 그룹으로 구성될 수 있습니다.
4개의 빈 칩으로 이루어진 그룹을 만들 수 있습니다.
"숨기기" 단계가 끝나면 플레이어가 보드를 바꾸고 "찾기" 단계가 시작됩니다. 플레이어는 다음 규칙에 따라 보드에 있는 두 개의 칩을 교대로 넘긴다.
어떤 그룹의 풍선에서도 두 개의 칩을 뒤집을 수 있습니다.
HOT 칩은 해당 그룹에 하나 이상의 그림 칩이 있음을 나타냅니다.
플레이어가 그림 칩을 발견하면, 그/그녀는 그것을 보드의 해당 영역에 놓는다.
부정적인 점수가 있는 두 캐릭터 중 한 명을 찾으면 해당 점수가 손실될 뿐만 아니라 나머지 게임 동안 한 차례에 한 개의 칩을 넘기는 것으로 행동이 제한된다.
만약 플레이어가 부정적인 포인트가 있는 두 캐릭터 모두를 발견하면, 게임은 즉시 종료된다.
게임 또한 한 명의 선수가 6명의 캐릭터가 모두 긍정적인 점수를 얻을 수 있는 가치를 발견했을 때 종료된다.
경기가 끝난 뒤 선수 한 명 한 명이 자신의 포인트를 합산한다. 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 게임을 이깁니다.
(불윙클은 1959-1964년 텔레비전 애니메이션 시리즈 록키와 그의 친구들, 불윙클 쇼에 나오는 가상의 무스 캐릭터이다.)
테마
플레이어들은 불윙클과 그의 친구들과 숨바꼭질 게임을 합니다.
골
보드의 풍선 반점에 숨겨져 있던 그림 칩을 찾아 가장 많은 점수를 획득했습니다.
게임플레이
두 명의 플레이어 각각은 플레이어 보드와 같은 색의 24개의 카드보드 칩을 받게 된다.
플레이어 보드에는 불윙클이 24개의 풍선과 함께 4명씩 6개 그룹으로 나뉘어 표시됩니다.
각각의 카드보드 칩 세트는 14개의 빈 칩과 8개의 그림 칩(쇼의 캐릭터들 표시), 그리고 그 위에 'HOT'가 인쇄된 2개의 칩으로 구성되어 있다. 보드의 하단에는 어떤 캐릭터를 찾았을 때 몇 점(-3점부터 5점까지)을 획득하는지 볼 수 있습니다.
게임을 시작할 때, 각 플레이어는 자신의 보드 위의 풍선 반점에 카드보드 칩을 올려놓고, 다른 플레이어가 어디로 가는지 보지 못하게 하여 캐릭터를 인용한다.
숨기기 규칙:
HOT 칩은 다른 플레이어에게 힌트이며 적어도 하나의 그림 칩을 포함하는 풍선 그룹에 배치되어야 합니다.
핫 칩이 있거나 없는 하나 이상의 그림 칩은 4개의 풍선 그룹으로 구성될 수 있습니다.
4개의 빈 칩으로 이루어진 그룹을 만들 수 있습니다.
"숨기기" 단계가 끝나면 플레이어가 보드를 바꾸고 "찾기" 단계가 시작됩니다. 플레이어는 다음 규칙에 따라 보드에 있는 두 개의 칩을 교대로 넘긴다.
어떤 그룹의 풍선에서도 두 개의 칩을 뒤집을 수 있습니다.
HOT 칩은 해당 그룹에 하나 이상의 그림 칩이 있음을 나타냅니다.
플레이어가 그림 칩을 발견하면, 그/그녀는 그것을 보드의 해당 영역에 놓는다.
부정적인 점수가 있는 두 캐릭터 중 한 명을 찾으면 해당 점수가 손실될 뿐만 아니라 나머지 게임 동안 한 차례에 한 개의 칩을 넘기는 것으로 행동이 제한된다.
만약 플레이어가 부정적인 포인트가 있는 두 캐릭터 모두를 발견하면, 게임은 즉시 종료된다.
게임 또한 한 명의 선수가 6명의 캐릭터가 모두 긍정적인 점수를 얻을 수 있는 가치를 발견했을 때 종료된다.
경기가 끝난 뒤 선수 한 명 한 명이 자신의 포인트를 합산한다. 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 게임을 이깁니다.
A Bullwinkle themed boardgame variant on hide-n-seek.
(Bullwinkle is a fictional moose character from the 1959-1964 animated television series Rocky and His Friends and The Bullwinkle Show.)
Theme
Players play a hide-and-seek game with Bullwinkle and his friends.
Goal
Scoring the most points by finding picture chips which have been hidden on the balloon spots on the board.
Game play
Each of the two player gets a player's board and the 24 cardboard chips of the same colour.
The player boards show Bullwinkle with 24 balloons, grouped into six groups of four.
Each set of cardboard chips is composed of 14 blank chips, 8 picture chips (showing characters from the show) and 2 chips that have 'HOT' printed on them. At the bottom of the board, you see how many points (ranging from -3 to 5) you earn by finding which character.
At the start of the game, each player "hides" the characters by placing his/her cardboard chips on the balloon spots on his/her player board, blank side up and without the other player seeing which character goes where.
Rules for hiding:
HOT chips are hints for the other player and have to be placed in a balloon group that contains at least one picture chip.
One or more picture chips, with or without a HOT chip, may be in a group of 4 balloons.
It is allowed to make a group of 4 blank chips.
After the "hiding" phase, players switch boards and the "seeking" phase starts. Players now take turns turning over two chips on their board according to the following rules:
Two chips from any group or groups of balloons may be turned over.
A HOT chip indicates that there is at least one picture chip in that group.
When a player finds a picture chip, he/she places it on the corresponding area of the board.
Finding one of the two characters with negative points not only loses the player that number of points, it also restricts his actions to turning over one (instead of two) chips per turn for the rest of the game.
If a player finds both of the two characters with negative points, the game ends immediately.
The game also ends when one player has found all six characters worth positive points.
After the game has ended, each player adds up his/her points. The player with the highest score wins the game.
(Bullwinkle is a fictional moose character from the 1959-1964 animated television series Rocky and His Friends and The Bullwinkle Show.)
Theme
Players play a hide-and-seek game with Bullwinkle and his friends.
Goal
Scoring the most points by finding picture chips which have been hidden on the balloon spots on the board.
Game play
Each of the two player gets a player's board and the 24 cardboard chips of the same colour.
The player boards show Bullwinkle with 24 balloons, grouped into six groups of four.
Each set of cardboard chips is composed of 14 blank chips, 8 picture chips (showing characters from the show) and 2 chips that have 'HOT' printed on them. At the bottom of the board, you see how many points (ranging from -3 to 5) you earn by finding which character.
At the start of the game, each player "hides" the characters by placing his/her cardboard chips on the balloon spots on his/her player board, blank side up and without the other player seeing which character goes where.
Rules for hiding:
HOT chips are hints for the other player and have to be placed in a balloon group that contains at least one picture chip.
One or more picture chips, with or without a HOT chip, may be in a group of 4 balloons.
It is allowed to make a group of 4 blank chips.
After the "hiding" phase, players switch boards and the "seeking" phase starts. Players now take turns turning over two chips on their board according to the following rules:
Two chips from any group or groups of balloons may be turned over.
A HOT chip indicates that there is at least one picture chip in that group.
When a player finds a picture chip, he/she places it on the corresponding area of the board.
Finding one of the two characters with negative points not only loses the player that number of points, it also restricts his actions to turning over one (instead of two) chips per turn for the rest of the game.
If a player finds both of the two characters with negative points, the game ends immediately.
The game also ends when one player has found all six characters worth positive points.
After the game has ended, each player adds up his/her points. The player with the highest score wins the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18