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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
ErikPeter Walker
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아티스트
-
인원
게임 소개
디자이너 요약:
오랫동안, 코그스부르크의 학구적인 주민들은 두려움 없이 살았고, 그들의 사업을 진행하면서 행복하게 재빠르게 움직였다. 하지만 지금 코그타워에서 이상한 사고가 발생하여 마을 곳곳에 톱니바퀴가 흩어지고 시계 바늘이 혼란에 빠졌습니다. 너무 늦기 전에 코그맨이 코그타워를 수리해야 합니다.
각 플레이어는 소수의 지략 있는 코그맨에게 코그타워를 수리하도록 지시한다. 각 턴마다 덱에서 권선 카드를 뽑고, 와인더 옆에 서 있는 모든 코그맨은 그 만큼 에너지를 얻는다. Winding 카드를 모두 사용했으면 Rain Day(비 오는 날) 카드가 추가되고 데크가 변경됩니다. 비 오는 날 카드를 뽑으면, 피난처를 찾지 못한 코그맨은 물에 젖어 녹이 슬게 된다.
출발하는 플레이어부터 플레이어들은 돌아가면서 모든 코그맨을 움직인다. 코그맨은 에너지를 사용하여 움직여야 한다. 코그맨의 에너지 부족(와인더 근처가 아님)은 위험할 정도로 에너지가 부족할 수 있으며, 풀리기 전에 마지막으로 윈더를 향해 돌진할 수 있습니다. 코그맨은 아군에 의해 쓰러질 때까지 수술할 수 없다.
코그맨은 코그스버그 주변에 흩어져 있는 코그맨을 모아 코그타워로 돌려보내 승점을 얻거나, 코그맨은 부서지거나 녹슨 코그맨을 수리할 수도 있다. Cogman은 한 번에 하나의 톱니바퀴만 운반할 수 있습니다(그것들은 매우 무겁습니다!).
코그타워가 재건되면 최종 점수가 집계됩니다. 각 플레이어는 코그타워에 공급하는 모든 톱니바퀴에 대해 승리 포인트를 하나씩 받고, 작동 가능한 각 코그맨에 대해 추가 포인트를 받는다.
기본 게임은 두 명이 하는 게임입니다. 3명의 선수와 4명의 팀 플레이에 대한 규칙이 포함되어 있습니다. 전적으로 협조적인 플레이를 위한 공식 규칙이 곧 나옵니다.
오랫동안, 코그스부르크의 학구적인 주민들은 두려움 없이 살았고, 그들의 사업을 진행하면서 행복하게 재빠르게 움직였다. 하지만 지금 코그타워에서 이상한 사고가 발생하여 마을 곳곳에 톱니바퀴가 흩어지고 시계 바늘이 혼란에 빠졌습니다. 너무 늦기 전에 코그맨이 코그타워를 수리해야 합니다.
각 플레이어는 소수의 지략 있는 코그맨에게 코그타워를 수리하도록 지시한다. 각 턴마다 덱에서 권선 카드를 뽑고, 와인더 옆에 서 있는 모든 코그맨은 그 만큼 에너지를 얻는다. Winding 카드를 모두 사용했으면 Rain Day(비 오는 날) 카드가 추가되고 데크가 변경됩니다. 비 오는 날 카드를 뽑으면, 피난처를 찾지 못한 코그맨은 물에 젖어 녹이 슬게 된다.
출발하는 플레이어부터 플레이어들은 돌아가면서 모든 코그맨을 움직인다. 코그맨은 에너지를 사용하여 움직여야 한다. 코그맨의 에너지 부족(와인더 근처가 아님)은 위험할 정도로 에너지가 부족할 수 있으며, 풀리기 전에 마지막으로 윈더를 향해 돌진할 수 있습니다. 코그맨은 아군에 의해 쓰러질 때까지 수술할 수 없다.
코그맨은 코그스버그 주변에 흩어져 있는 코그맨을 모아 코그타워로 돌려보내 승점을 얻거나, 코그맨은 부서지거나 녹슨 코그맨을 수리할 수도 있다. Cogman은 한 번에 하나의 톱니바퀴만 운반할 수 있습니다(그것들은 매우 무겁습니다!).
코그타워가 재건되면 최종 점수가 집계됩니다. 각 플레이어는 코그타워에 공급하는 모든 톱니바퀴에 대해 승리 포인트를 하나씩 받고, 작동 가능한 각 코그맨에 대해 추가 포인트를 받는다.
기본 게임은 두 명이 하는 게임입니다. 3명의 선수와 4명의 팀 플레이에 대한 규칙이 포함되어 있습니다. 전적으로 협조적인 플레이를 위한 공식 규칙이 곧 나옵니다.
Designer Summary:
For ages, the studious inhabitants of Cogsburg lived without fear, happily ticking along as they went about their business. But now a freak accident has occurred at the Cogtower, scattering cogs all over town and sending the clockwork winders into chaos. The Cogmen must repair the Cogtower before it is too late.
Each player directs a handful of resourceful Cogmen to gather cogs and repair the Cogtower. Each turn, a Winding card will be drawn from the deck, and any Cogmen standing adjacent to a Winder will be wound up by that amount, gaining Energy. Once all the Winding cards have been used, a Rainy Day card is added and the deck is reshuffled. If a Rainy Day card is drawn, any Cogmen who don’t find shelter will get wet and rust (a terrible fate!)
Beginning with the starting player, players take turns moving all of their Cogmen, who must spend Energy to move. At the end of the turn, any Cogmen dangerously low on Energy (and not near a Winder) may make a Desperation move, one last push towards a Winder before becoming unwound. A Cogman that becomes unwound is inoperable until he is wound up by an ally.
Cogmen gather the cogs that are scattered about Cogsburg, returning them to the Cogtower to gain victory points, or he may choose to repair a broken/rusted Cogman instead. A Cogman can only carry a single cog at a time (They’re very heavy!)
Once the Cogtower has been rebuilt, final scores are tallied. Each player recieves one Victory Point for every cog they supplied to the Cogtower, plus an additional point for each operable Cogman.
The basic game is for two players. Rules for three players and four-player team play are included. Official rules for entirely cooperative play are forthcoming.
For ages, the studious inhabitants of Cogsburg lived without fear, happily ticking along as they went about their business. But now a freak accident has occurred at the Cogtower, scattering cogs all over town and sending the clockwork winders into chaos. The Cogmen must repair the Cogtower before it is too late.
Each player directs a handful of resourceful Cogmen to gather cogs and repair the Cogtower. Each turn, a Winding card will be drawn from the deck, and any Cogmen standing adjacent to a Winder will be wound up by that amount, gaining Energy. Once all the Winding cards have been used, a Rainy Day card is added and the deck is reshuffled. If a Rainy Day card is drawn, any Cogmen who don’t find shelter will get wet and rust (a terrible fate!)
Beginning with the starting player, players take turns moving all of their Cogmen, who must spend Energy to move. At the end of the turn, any Cogmen dangerously low on Energy (and not near a Winder) may make a Desperation move, one last push towards a Winder before becoming unwound. A Cogman that becomes unwound is inoperable until he is wound up by an ally.
Cogmen gather the cogs that are scattered about Cogsburg, returning them to the Cogtower to gain victory points, or he may choose to repair a broken/rusted Cogman instead. A Cogman can only carry a single cog at a time (They’re very heavy!)
Once the Cogtower has been rebuilt, final scores are tallied. Each player recieves one Victory Point for every cog they supplied to the Cogtower, plus an additional point for each operable Cogman.
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