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BGG랭킹
BGG전체 : 7281
WARGAMES : 907
7.7CrossFire: Rules and Organizations for Company Level WW II Gaming (1996) -
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.59 / 5
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디자이너
Arty Conliffe
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아티스트
-
인원
게임 소개
CrossFire: 규칙 및 조직 WW-II 게이밍은 단위 유연성을 나타내는 명령 시스템과 함께 불과 움직임의 상호 작용을 시뮬레이션하는 전투 기계입니다. 보병전투에 중점을 둔다.
크로스파이어는 대부분의 다른 시스템과는 매우 다른 혁신적인 규칙 집합이다. Turns" ("Initiative"는 크로스파이어에서 "턴"의 개념과 느슨하게 일치하는 용어이다) 순차적이지 않으며(1단계), 2단계 포격, 3단계 근거리 등) 거리 및 이동이 측정되지 않는다(우리는 규칙에서 일부 측정을 한다). 이러한 다른 접근 방식은 중요한 상황이 현실적으로 전개되고 신속하게 해결되는 숨 가쁘게 짜릿한 게임 시스템을 만든다. 그 기계들은 또한 놀랍도록 빠른 게임을 만듭니다. 이전에는 완료하는 데 하루 이상이 소요되었던 시나리오는 몇 시간 내에 완료됩니다. 이 게임을 시도하면 다른 사람에게 돌아가고 싶지 않을 거야, 날 믿어!
크로스파이어는 분대를 가장 작은 요소로 하는 중대 차원의 보병 행동에 초점을 맞춘다. 어떤 사람들은 방어구 규칙에 더 많은 세부 사항을 추가하는 하우스 규칙을 가지고 놀지만, 크로스파이어는 주로 보병 위주의 규칙이기 때문에 기존의 규칙은 잘 작동한다.
크로스파이어는 사실 우리가 1:1 선호도를 한 단계 높인 것으로, 2-3인치의 스탠드에 한 분대를 대표하는 수치가 장착되어 있다. 저에게는 1:1에서 조금 긴장된 점프였지만, 그 결과는 매우 보람 있었습니다. 내가 그것을 그렇게 좋아하는 이유 중 하나는 분대들이 움직이는 것이 우리가 수년 전에 했던 아발론 힐의 분대장과 약간 비슷하다는 것이다. 정말 좋은 경기였어요.
추가 사용 가능: 더러움을 타세요! (CrossFire 시나리오) 책자로 크로스 파이어에 대한 21가지 시나리오.
크로스파이어는 대부분의 다른 시스템과는 매우 다른 혁신적인 규칙 집합이다. Turns" ("Initiative"는 크로스파이어에서 "턴"의 개념과 느슨하게 일치하는 용어이다) 순차적이지 않으며(1단계), 2단계 포격, 3단계 근거리 등) 거리 및 이동이 측정되지 않는다(우리는 규칙에서 일부 측정을 한다). 이러한 다른 접근 방식은 중요한 상황이 현실적으로 전개되고 신속하게 해결되는 숨 가쁘게 짜릿한 게임 시스템을 만든다. 그 기계들은 또한 놀랍도록 빠른 게임을 만듭니다. 이전에는 완료하는 데 하루 이상이 소요되었던 시나리오는 몇 시간 내에 완료됩니다. 이 게임을 시도하면 다른 사람에게 돌아가고 싶지 않을 거야, 날 믿어!
크로스파이어는 분대를 가장 작은 요소로 하는 중대 차원의 보병 행동에 초점을 맞춘다. 어떤 사람들은 방어구 규칙에 더 많은 세부 사항을 추가하는 하우스 규칙을 가지고 놀지만, 크로스파이어는 주로 보병 위주의 규칙이기 때문에 기존의 규칙은 잘 작동한다.
크로스파이어는 사실 우리가 1:1 선호도를 한 단계 높인 것으로, 2-3인치의 스탠드에 한 분대를 대표하는 수치가 장착되어 있다. 저에게는 1:1에서 조금 긴장된 점프였지만, 그 결과는 매우 보람 있었습니다. 내가 그것을 그렇게 좋아하는 이유 중 하나는 분대들이 움직이는 것이 우리가 수년 전에 했던 아발론 힐의 분대장과 약간 비슷하다는 것이다. 정말 좋은 경기였어요.
추가 사용 가능: 더러움을 타세요! (CrossFire 시나리오) 책자로 크로스 파이어에 대한 21가지 시나리오.
CrossFire: Rules and Organization for Company-Level WW-II Gaming , combat mechanics that simulate the interplay of fire and movement combined with a command system that represents unit flexibility. Emphasis is on infantry combat.
Crossfire is an innovative set of rules very unlike most other systems out there. "Turns" (having the "initiative" is the term in Crossfire which loosely matches the concept of a "turn") are not sequential (as in "step 1 movement, step 2 artillery fire, step 3 melee, etc, etc") and distances and moves are not measured (we do some measurement in our house rules). This different approach makes for a breathlessly exciting game system where critical situations are developed realistically and resolved quickly. The mechanics also make for amazingly quick games. Scenarios that have previously taken more than a day to complete are finished within a few hours. Once you try this game, you won't want to go back to others, believe me!
Crossfire focuses on infantry action at the company level with squads as the smallest element. Some people play with house rules which add more detail to the armor rules - but the existing rules work fine as Crossfire is primarily and infantry orientated rule set.
Crossfire is actually a step up from our 1:1 preferences, with figures mounted on stands of 2-3 figures representing a squad. This was a bit of a nervous jump from 1:1 for me, but the result has been very rewarding. I think one of the reasons I like it so much is that the idea of squads moving about is a bit like Avalon Hill's Squad Leader which we played years and years ago. That was a great game.
Also Available: Hit the Dirt! (CrossFire Scenarios) 21 scenarios for Cross Fire in a booklet.
Crossfire is an innovative set of rules very unlike most other systems out there. "Turns" (having the "initiative" is the term in Crossfire which loosely matches the concept of a "turn") are not sequential (as in "step 1 movement, step 2 artillery fire, step 3 melee, etc, etc") and distances and moves are not measured (we do some measurement in our house rules). This different approach makes for a breathlessly exciting game system where critical situations are developed realistically and resolved quickly. The mechanics also make for amazingly quick games. Scenarios that have previously taken more than a day to complete are finished within a few hours. Once you try this game, you won't want to go back to others, believe me!
Crossfire focuses on infantry action at the company level with squads as the smallest element. Some people play with house rules which add more detail to the armor rules - but the existing rules work fine as Crossfire is primarily and infantry orientated rule set.
Crossfire is actually a step up from our 1:1 preferences, with figures mounted on stands of 2-3 figures representing a squad. This was a bit of a nervous jump from 1:1 for me, but the result has been very rewarding. I think one of the reasons I like it so much is that the idea of squads moving about is a bit like Avalon Hill's Squad Leader which we played years and years ago. That was a great game.
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