Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
8.4
Combat Commander: Battle Pack #4 – New Guinea (2011)
  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

전투 지휘관: 배틀 팩 #4 - 뉴기니는 전투 지휘관 시리즈와 함께 사용할 수 있는 네 번째 테마 시나리오 모음입니다. 이 제4차 전투 부대의 주제는 1942년 1월부터 1944년 7월까지 뉴기니에서의 전투로 바뀌었다. CC 뉴기니는 카드스톡에 인쇄된 14개의 새로운 시나리오와 6개의 새로운 지도가 특징이다.
추가적인 규칙 책자 없이 각 시나리오에 필요한 대로 해안 밀림 대 고지대의 특성 싸움과 관련된 규칙이 포함되어 있다. 공중 보급, 바지 착륙, 카인브레이크, 해안 정글, 엠플레이티드 M3 탱크, 파푸아 보병 대대, 순찰견, 습지 구멍, 습지 숲을 포함한 연합군 합동 작전 등 다양한 창의적 특수 시나리오 규칙이 적용된다.

새로운 지도는 뉴기니의 특정 지역을 묘사하고 있다: 라바울 건너편 벌칸산 기슭의 해변, 오이비 마을, 에오라크릭을 내려다 볼 수 있는 높은 산등성이, 소푸타-사나난다 도로의 거점, 와우 공항의 활주로 가장자리, 그리고 드리노리움 아포루아 근처의 교차로.


CC&ndash에 포함된 시나리오뉴기니 주:

* 1942년 1월 23일, 일본 바지선이 호주 방어를 향해 상륙했다.

* M2 – “우울한 숲은 1942년 7월 26일 호주인과 마루브라군의 파푸아인들이 빠르게 움직이는 요코하마 선진당에 맞닥뜨린 오이비 마을을 배경으로 한다.

* M3 – “1942년 9월 3일 밀네만을 배경으로 한 라비”에서 호주군에 대한 SNLF 공격으로 비난을 받았다.

* M4 – “1942년 10월 17일, 스탠리 강의 에오라 크릭의 높은 곳에서 벌어진 치열한 건널목을 배경으로 한 템플턴 & 스쿼스 크로싱”

* M5 – “1942년 10월 28일, 맹인 전투원들이 뒤섞여 배반한 에오라 크릭 위의 높은 능선들 중 하나를 따라 진을 쳤다.

* M6 – “1942년 11월 11일 호주군에 의해 코코다가 함락된 후 고라리를 배경으로 한 "Breakout”"는 필사적인 반자이 행동과 함께 시작되었다.

* M7 – “1942년 12월 10일, 소퓨타-사나난다 로드에 설치된 '도살자 법안'은 미군이 끔찍한 늪 숲에 개입하면서 시작됐다.

* M8 – “1942년 12월 18일, 오스트레일리아 부대는 M3 전차를 사용하여 수비군을 소탕했다.

* M9 – “1943년 1월 31일, 워우 미 워커”는 워우 공군기지를 배경으로 하고 있으며, 호주 방위군은 필사적인 공격에 직면해 있다.

* M10 – “1943년 1월 30일, 와우의 전초기지 밖에 설치된 불롤로 강 다리(Bulolo River Bridge)와 일본 순찰견을 포함한 양측의 순찰대는 교차 포로로 같은 다리를 사용하려고 시도했다.

* M11 – “1943년 6월 30일, 살라무아로 진격하는 동안 부서진 밥두비” 호주군이 쿠나이로 뒤덮인 내륙의 고지에 설치된 일본군 베이스캠프를 향해 돌진했다.

* 1943년 10월 17일, 핀샤펜 근처의 송강 하구에 위치한 M12 – “ Scarlet Beach”는 일본 바지선과 함께 상륙하여 오스트레일리아와 미국 연합 수비대를 공격했다.

* 1944년 7월 10일, 일본군의 야간 돌격에 직면하여, 드러니모어 강에 세워진 M13 – “ Bad Dreams”는 이름 모를 미국 사법부 운영자의 영웅적인 자세를 특징으로 한다.

* M14 – “1944년 7월 21일, 미국 기병대가 일본군에게 포위당하는 것을 막으려 하는 모습이 담긴 C” 부대를 드리니모르 강으로 포위했다.

참고: CC–뉴기니는 완전한 게임은 아니며 Combat Commander: Pacific의 소유권이 필요합니다.

John Foley

카이 젠슨 개발

이 네 번째 패키지의 추가 시나리오 설계는 존 버터필드, 브라이언 칼라, 마크 허먼, 앤드류 말리, 볼코 런케가 제공합니다.
Combat Commander: Battle Pack #4 - New Guinea is the fourth themed collection of scenarios for use with the Combat Commander series of games. The theme of this fourth Battle Pack shifts to the actions in New Guinea from January 1942 through July 1944, following the major campaign phases with characteristic actions. CC -New Guinea features fourteen new scenarios printed on cardstock as well as six new maps.
Rules relevant to the characteristic fighting in the coastal jungle versus the highlands are included as needed for each scenario, without the need of an additional rule booklet. A number of unusual, creative special scenario rules cover the unique situations represented, including Air Supply, Barge Landing, Canebreak and Coastal Jungle, Emplaced M3 Tanks, Joint Allied Operations including the Papuan Infantry Battalion, Patrol Dogs, Swamp Holes and Swamp Forest.

The new maps depict specific locations in New Guinea: the beachhead at the base of Mt Vulcan across from Rabaul, the village of Oivi, a high-mountain ridge overlooking Eora Creek, a strongpoint on the Soputa-Sanananda Road, the edge of the airstrip at Wau, and one of the crossings of the Driniumor River near the Afua Trail.


The scenarios included in CC–New Guinea are:

* M1 – “Rabaul Rousers” set at the base of Mt Vulcan on Simpson Bay across from the town of Rabaul, with a Japanese barge landing against Australian defenses at night, 23 January 1942;

* M2 – “The Gloomy Forest” set at the village of Oivi, with Australians and Papuans of Maroubra Force facing the rapidly moving Yokohama Advance Party, 26 July 1942;

* M3 – “Rebuked at Rabi”, set at Milne Bay, with an SNLF attack against Australian units, 3 September 1942;

* M4 – “Templeton’s Crossing” set at a heavily-contested crossing of Eora Creek high in the Stanleys, 17 October 1942;

* M5 – “Blind Man’s Bluff” set along one of the high ridges above the treacherous Eora Creek, with intermingled combatants, 28 October 1942;

* M6 – “Breakout” set at Gorari after the fall of Kokoda to the Australians, with a desperate banzai action, 11 November 1942;

* M7 – “The Butcher’s Bill” set on the Soputa-Sanananda Road, with US forces entering the conflict in horrific swamp forest, 10 December 1942;

* M8 – “Closing Outer Camp” set at Buna station, with Australian units using M3 tanks to eradicate the defenders, 18 December 1942;

* M9 – “Wau Me Worry” set at the Wau air strip (with active landing operations during the action), with Australian defenders facing a desperate attack, 31 January 1943;

* M10 – “Bulolo River Bridge” set outside the outpost at Wau, with patrols of both sides (including Japanese Patrol Dogs) attempting to use the same bridge at cross-purposes, 30 January 1943;

* M11 – “Shattered Bobdubi” set during the advance upon Salamua, with Australian units driving upon a Japanese base camp set in the kunai-covered heights of the interior, 30 June 1943;

* M12 – “Scarlet Beach” set at the mouth of the Song River near Finschhafen, with a Japanese barge landing at night against combined Australian and US defenders, 17 October 1943;

* M13 – “Bad Dreams” set on the Driniumor River, featuring the heroic stand of an unknown US BAR operator facing a hastily prepared Japanese night charge, 10 July 1944; and

* M14 – “Encirclement of Troop C” set on the Driniumor River, featuring a Troop of US Cavalry trying to stave off being surrounded by Japanese units that had surprised them by walking casually into their positions, 21 July 1944.

NOTE: CC–New Guinea is not a complete game and requires ownership of Combat Commander: Pacific to play.

Designed by John Foley

Developed by Kai Jensen

Additional scenario designs in this fourth Pack are courtesy of John Butterfield, Bryan Collars, Mark Herman, Andrew Maly and Volko Ruhnke.

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.10

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 650

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 474

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 406

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 379

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 611

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 621

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 729

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 933

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1020

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 596

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 508

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 694

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 367

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 742

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 440

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News