-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Bob Cordery
-
아티스트
-
인원
게임 소개
규칙 집합 도입부터:
이 규칙들은 발칸 리그 매트릭스 게임(BOCHAN LEGUE MATRIX GAME)에서 발생한 테이블톱 전투에 맞서기 위해 간단하고 빠른 워게임 규칙을 제공하자는 요청에 따라 작성되었다. 이 규칙은 15mm 모델 미니어처와 함께 사용하기 위해 고안되었으며(다른 스케일과 함께 사용하기 쉽지만), 필 바커와 리처드 보들리-스코트, 크리스 켐프, 팀 프라이스(DICEs)의 작업 덕분이다.
게임은 6면 주사위를 사용합니다. 일종의 인명피해가 발생한 마커는 미니어처와 지형과 함께 플레이어들에 의해 공급되어야 한다.
게임 척도
지면 축척
1mm = 5m(1:193)
1cm = 50m (1:193)
1m = 5kms(1:190)
시간 척도
양쪽이 번갈아 경계 또는 턴을 합니다.
1 바운드 또는 턴 = 30분
한 쌍의 경계 또는 회전 = 1시간
그림 및 차량 축척도
모델 수치 1개 = 실제 병사 250명(약)
모델 차량 또는 대포 부품 1개 = 실제 차량 또는 대포 부품 24개
1개 스탠드 = 1개 대대 규모의 부대(약)
규칙 집합은 워게임 일러스트레이티드 #78(1994년 3월)에 나타납니다.
이 규칙들은 발칸 리그 매트릭스 게임(BOCHAN LEGUE MATRIX GAME)에서 발생한 테이블톱 전투에 맞서기 위해 간단하고 빠른 워게임 규칙을 제공하자는 요청에 따라 작성되었다. 이 규칙은 15mm 모델 미니어처와 함께 사용하기 위해 고안되었으며(다른 스케일과 함께 사용하기 쉽지만), 필 바커와 리처드 보들리-스코트, 크리스 켐프, 팀 프라이스(DICEs)의 작업 덕분이다.
게임은 6면 주사위를 사용합니다. 일종의 인명피해가 발생한 마커는 미니어처와 지형과 함께 플레이어들에 의해 공급되어야 한다.
게임 척도
지면 축척
1mm = 5m(1:193)
1cm = 50m (1:193)
1m = 5kms(1:190)
시간 척도
양쪽이 번갈아 경계 또는 턴을 합니다.
1 바운드 또는 턴 = 30분
한 쌍의 경계 또는 회전 = 1시간
그림 및 차량 축척도
모델 수치 1개 = 실제 병사 250명(약)
모델 차량 또는 대포 부품 1개 = 실제 차량 또는 대포 부품 24개
1개 스탠드 = 1개 대대 규모의 부대(약)
규칙 집합은 워게임 일러스트레이티드 #78(1994년 3월)에 나타납니다.
From the introduction of the rules set:
"These rules were written in response to requests to provide a simple, fast-play set of wargames rules to fight the table-top battles that arose in the BALKAN LEAGUE MATRIX GAME (see Wargames Illustrated 66). The rules are intended to be used with 15mm model miniatures (although they can easily be adapted for use with other scales) and owe much to the work done by Phil Barker and Richard Bodley-Scott in De Bellis Antiquitatis, Chris Kemp in Not Quite Mechanised, and Tim Price in Simple Combat Resolution Using Dice (S.C.R.U.D.) (see WI64)."
Game uses 6-sided dice. Some sort of casualty marker needs to be supplied by the players, along with miniatures and terrain.
GAME SCALES
Ground Scale
1mm = 5m (1:5000)
1cm = 50m (1:5000)
1m = 5kms (1:5000)
Time Scale
The sides take alternate bounds or turns
1 bound or turn = 1/2 hour
A pair of bounds or turns = 1 hour
Figure and Vehicle Scale
1 model figure = 250 real soldiers (approximately)
1 model vehicle or artillery piece = 24 real vehicles or artillery pieces
1 stand = 1 battalion-sized unit (approximately)
Rules set appear in Wargames Illustrated #78 (March 1994)
"These rules were written in response to requests to provide a simple, fast-play set of wargames rules to fight the table-top battles that arose in the BALKAN LEAGUE MATRIX GAME (see Wargames Illustrated 66). The rules are intended to be used with 15mm model miniatures (although they can easily be adapted for use with other scales) and owe much to the work done by Phil Barker and Richard Bodley-Scott in De Bellis Antiquitatis, Chris Kemp in Not Quite Mechanised, and Tim Price in Simple Combat Resolution Using Dice (S.C.R.U.D.) (see WI64)."
Game uses 6-sided dice. Some sort of casualty marker needs to be supplied by the players, along with miniatures and terrain.
GAME SCALES
Ground Scale
1mm = 5m (1:5000)
1cm = 50m (1:5000)
1m = 5kms (1:5000)
Time Scale
The sides take alternate bounds or turns
1 bound or turn = 1/2 hour
A pair of bounds or turns = 1 hour
Figure and Vehicle Scale
1 model figure = 250 real soldiers (approximately)
1 model vehicle or artillery piece = 24 real vehicles or artillery pieces
1 stand = 1 battalion-sized unit (approximately)
Rules set appear in Wargames Illustrated #78 (March 1994)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
672
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
483
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
413
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
386
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
614
-
2024-11-13
-
Lv.18