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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
S. Deniz Bucak
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아티스트
Markus Bülow (I)
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인원
게임 소개
글로벌 워밍업(Global Warming)은 플레이어가 대중에게 상품을 제공함으로써 "행복 포인트"를 획득하는 전술적인 카드 기반 게임이다. 카드놀이는 국가 산업, 소비재, 친환경 기술, 이벤트 중 하나가 될 수 있다. 행복 포인트를 충분히 모으면 당신이 이깁니다.
하지만 이러한 상품들을 생산함으로써, 여러분은 지구의 생태계에 영향을 미칩니다. 플레이어의 전체적인 영향뿐만 아니라 개인의 영향도 두 번째 트랙의 마커에 의해 보여지며, 이러한 마커가 웜 트랙의 특정 (움직이는) 지점에 도달하면 생태계와 플레이어에게 나쁜 일이 발생한다. 3차 워밍업에 도달하면 경기가 종료되고 전체 워밍업에 대한 기여도가 가장 낮은 선수가 승리한다.
따라서, 참가자들은 생산과 지속 가능한 행동의 균형을 맞춰야 하는 꽤 진정한 환경에 내재되어 있다. 그럼에도 불구하고 그가 소비자의 수요를 충족시키도록 하면서도 환경에 미치는 영향을 최소화하는 방식으로 그의 산업생산을 누가 통제할 것인가?
글로벌 워밍업(Global Warming)은 M¨Cke Spiele의 "Edition Bohrtürme" 시리즈의 네 번째 게임으로, 코스모스의 Giganten의 게임 조각을 새로운 게임의 맥락에서 사용한다.
하지만 이러한 상품들을 생산함으로써, 여러분은 지구의 생태계에 영향을 미칩니다. 플레이어의 전체적인 영향뿐만 아니라 개인의 영향도 두 번째 트랙의 마커에 의해 보여지며, 이러한 마커가 웜 트랙의 특정 (움직이는) 지점에 도달하면 생태계와 플레이어에게 나쁜 일이 발생한다. 3차 워밍업에 도달하면 경기가 종료되고 전체 워밍업에 대한 기여도가 가장 낮은 선수가 승리한다.
따라서, 참가자들은 생산과 지속 가능한 행동의 균형을 맞춰야 하는 꽤 진정한 환경에 내재되어 있다. 그럼에도 불구하고 그가 소비자의 수요를 충족시키도록 하면서도 환경에 미치는 영향을 최소화하는 방식으로 그의 산업생산을 누가 통제할 것인가?
글로벌 워밍업(Global Warming)은 M¨Cke Spiele의 "Edition Bohrtürme" 시리즈의 네 번째 게임으로, 코스모스의 Giganten의 게임 조각을 새로운 게임의 맥락에서 사용한다.
Global Warming is a tactical, card-driven game in which players score "happiness points" by providing goods to the public. Cards played can be either national industries, consumer goods, green technologies, or events; played industries require the roll of dice to determine pollution output. Collect enough happiness points and you win.
But by producing these goods, you influence the earth's ecology. The player's individual influence, as well as the overall influence, is shown by a marker on a second track, and if these markers reach certain (moveable) points on the warming track, bad things happen to the ecology and the players. If the third warming point is reached, the game ends and the player with the lowest contribution to the overall warming wins.
Thus, the players are embedded in a quite true setting in which they have to balance production and sustainable actions. Who will manage to control his industrial production in a way that minimizes the environmental impact while nevertheless allowing him to meet consumer demand?
Global Warming is the fourth game in Mücke Spiele's "Edition Bohrtürme" series that uses the game pieces from Kosmos' Giganten in the context of a new game.
But by producing these goods, you influence the earth's ecology. The player's individual influence, as well as the overall influence, is shown by a marker on a second track, and if these markers reach certain (moveable) points on the warming track, bad things happen to the ecology and the players. If the third warming point is reached, the game ends and the player with the lowest contribution to the overall warming wins.
Thus, the players are embedded in a quite true setting in which they have to balance production and sustainable actions. Who will manage to control his industrial production in a way that minimizes the environmental impact while nevertheless allowing him to meet consumer demand?
Global Warming is the fourth game in Mücke Spiele's "Edition Bohrtürme" series that uses the game pieces from Kosmos' Giganten in the context of a new game.
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