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BGG랭킹
BGG전체 : 15144
WARGAMES : 2685
6.9East Front Battles I: Blitzkrieg in the South (1993) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
300-300 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Vance von Borries
-
아티스트
-
인원
게임 소개
(상자 뒤쪽에서):
남부의 블리츠크리에는 제2차 세계 대전의 러시아-독일 전선을 망라하는 동부 전선 시리즈 중 첫 번째 시리즈이다.
지상 규모는 육각까지 5마일이며, 회전은 실시간으로 2일을 나타내며, 부대는 사단, 여단, 연대 또는 대대를 나타냅니다. 이 게임은 추축국이 남부 집단군을 공격하면서 시작된 60개 사단의 소련군에 대한 공격을 다룬다. 게임은 1941년 8월 중순에 끝나는데, 이때 역사적으로 20개의 소련 디비온이 "에서 항복했다.우만 서라운드.
이 게임에는 브리징 유닛, 모터사이클 보병, 장갑열차, 소련 강 소함대, 전투 공병, 로켓포, 대공습부대, 보병부대 등 다양한 유닛이 포함되어 있다. 보급, 날씨, 지형, 요새, 공군력, 포병, 증원 및 대체, 사령부, 예비군 등이 제 역할을 한다. 게임 시퀀스에는 예비 상태의 유닛별 "리액션 이동"과 별도의 모터 구동 이동 단계가 포함된다. 특히 중요한 디자인은 표준 움직임과 전투 이후 추축국의 모터 구동식 움직임을 가지고 있어 장갑의 돌파를 용이하게 한다.
키예프 공성전은 지도 B만을 사용하여 7회전을 진행하는 도입 시나리오이다. 룬트슈테트 공격은 소련 국경에서 가장 강력한 지역에 대한 독일군의 공격을 묘사한다. 세세나리오 3, "선택적 배포,"는 #2의 변형입니다. 캠페인 게임은 27턴으로 진행되며 3개의 맵을 모두 사용합니다. 승리는 전투 손실과 추축국의 주요 지리적 목표의 포획으로 판단된다.
역사적으로 정확하고, 빠르고, 플레이 가능한 - 남부의 블리츠크리그는 확실한 동부 전선 시리즈가 될 가치 있는 첫 번째 출전이다.
게임 규모:
게임 턴: 2일
16진수: 8km/5마일
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리:
22 x 34" 지도 3개
이중 면 인쇄 카운터 2개(400 1/2" 카운터)
20페이지 분량의 규칙 책자 한 권
1페이지 턴 레코드 트랙 1개
4장의 1페이지 시나리오 설정 카드(소비에트 및 2축)
남부의 블리츠크리에는 제2차 세계 대전의 러시아-독일 전선을 망라하는 동부 전선 시리즈 중 첫 번째 시리즈이다.
지상 규모는 육각까지 5마일이며, 회전은 실시간으로 2일을 나타내며, 부대는 사단, 여단, 연대 또는 대대를 나타냅니다. 이 게임은 추축국이 남부 집단군을 공격하면서 시작된 60개 사단의 소련군에 대한 공격을 다룬다. 게임은 1941년 8월 중순에 끝나는데, 이때 역사적으로 20개의 소련 디비온이 "에서 항복했다.우만 서라운드.
이 게임에는 브리징 유닛, 모터사이클 보병, 장갑열차, 소련 강 소함대, 전투 공병, 로켓포, 대공습부대, 보병부대 등 다양한 유닛이 포함되어 있다. 보급, 날씨, 지형, 요새, 공군력, 포병, 증원 및 대체, 사령부, 예비군 등이 제 역할을 한다. 게임 시퀀스에는 예비 상태의 유닛별 "리액션 이동"과 별도의 모터 구동 이동 단계가 포함된다. 특히 중요한 디자인은 표준 움직임과 전투 이후 추축국의 모터 구동식 움직임을 가지고 있어 장갑의 돌파를 용이하게 한다.
키예프 공성전은 지도 B만을 사용하여 7회전을 진행하는 도입 시나리오이다. 룬트슈테트 공격은 소련 국경에서 가장 강력한 지역에 대한 독일군의 공격을 묘사한다. 세세나리오 3, "선택적 배포,"는 #2의 변형입니다. 캠페인 게임은 27턴으로 진행되며 3개의 맵을 모두 사용합니다. 승리는 전투 손실과 추축국의 주요 지리적 목표의 포획으로 판단된다.
역사적으로 정확하고, 빠르고, 플레이 가능한 - 남부의 블리츠크리그는 확실한 동부 전선 시리즈가 될 가치 있는 첫 번째 출전이다.
게임 규모:
게임 턴: 2일
16진수: 8km/5마일
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리:
22 x 34" 지도 3개
이중 면 인쇄 카운터 2개(400 1/2" 카운터)
20페이지 분량의 규칙 책자 한 권
1페이지 턴 레코드 트랙 1개
4장의 1페이지 시나리오 설정 카드(소비에트 및 2축)
(from the back of the box:)
Blitzkrieg in the South is the first in the East Front Battles series, a series which will cover the whole of the Russo-German front in World War II.
Ground Scale is 5 miles to the hex, turns represent 2 days of real time, units represent division, brigades, regiments, or battalions. The game covers the Axis assault on the south-west Soviet Union, which began with the attack by Army Group South with 41 divisions (plus allied divisions) against a Soviet force of 60 divisions. The game concludes in mid-August 1941, at which time, historically, 20 Soviet divions surrendered in the "Uman Encirclement."
The game contains a wealth of different unit types - including bridging units, motorcycle infantry, an armored train, a Soviet river flotilla, combat engineers, rocket artillery, anti-aricraft units, et., etc. - as well as the more standard armored, mechanized, and infantry units. Supply, weather, and terrain all play their part, as do fortifications, strongpoints (these can be built each turn), air power, artillery, reinforcements and replacements, headquarters units, and reserves. The game sequence includes "reaction movement" by units in reserve status, as well as separate motorized movement phases. A particularly eleqant piece of design has the Axis motorized movement following standard movement and combat - thus facilitating armored breakthrough; for the Soviets the order is reversed, leading to poorer coordination between tanks and infantry...
There are 4 scenarios - The Siege of Kiev is an introductory scenario lasting 7 turns, and using only Map B. Rundstedt Attacks depicts the German assault on perhaps the strongest portion of the Soviet frontier; it last 5 turns and uses only Map A. Secenario 3, "Optional Deployment," is a variant of #2. The Campaign Game lasts 27 turns and uses all 3 maps. Victory is judged both in terms of combat losses, and the Axis capture of key geographical objectives.
Historically accurate, fast paced, and playable - Blitzkrieg in the South is a worthy first entry in what will surely become the definitive East Front Series.
Game Scale:
Game Turn: 2 days
Hex: 5 miles / 8 Km
Units: Battalion to Division
Game Inventory:
Three 22 x 34" maps
Two dual-side printed countersheets (400 1/2" counters)
One 20-page rules booklet
One 1-page Turn Record Track
Four 1-page scenario set-up cards (two Soviet & 2 Axis)
Blitzkrieg in the South is the first in the East Front Battles series, a series which will cover the whole of the Russo-German front in World War II.
Ground Scale is 5 miles to the hex, turns represent 2 days of real time, units represent division, brigades, regiments, or battalions. The game covers the Axis assault on the south-west Soviet Union, which began with the attack by Army Group South with 41 divisions (plus allied divisions) against a Soviet force of 60 divisions. The game concludes in mid-August 1941, at which time, historically, 20 Soviet divions surrendered in the "Uman Encirclement."
The game contains a wealth of different unit types - including bridging units, motorcycle infantry, an armored train, a Soviet river flotilla, combat engineers, rocket artillery, anti-aricraft units, et., etc. - as well as the more standard armored, mechanized, and infantry units. Supply, weather, and terrain all play their part, as do fortifications, strongpoints (these can be built each turn), air power, artillery, reinforcements and replacements, headquarters units, and reserves. The game sequence includes "reaction movement" by units in reserve status, as well as separate motorized movement phases. A particularly eleqant piece of design has the Axis motorized movement following standard movement and combat - thus facilitating armored breakthrough; for the Soviets the order is reversed, leading to poorer coordination between tanks and infantry...
There are 4 scenarios - The Siege of Kiev is an introductory scenario lasting 7 turns, and using only Map B. Rundstedt Attacks depicts the German assault on perhaps the strongest portion of the Soviet frontier; it last 5 turns and uses only Map A. Secenario 3, "Optional Deployment," is a variant of #2. The Campaign Game lasts 27 turns and uses all 3 maps. Victory is judged both in terms of combat losses, and the Axis capture of key geographical objectives.
Historically accurate, fast paced, and playable - Blitzkrieg in the South is a worthy first entry in what will surely become the definitive East Front Series.
Game Scale:
Game Turn: 2 days
Hex: 5 miles / 8 Km
Units: Battalion to Division
Game Inventory:
Three 22 x 34" maps
Two dual-side printed countersheets (400 1/2" counters)
One 20-page rules booklet
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