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BGG랭킹
BGG전체 : 20104
WARGAMES : 3704
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.71 / 5
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디자이너
Bob McWilliams
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아티스트
Rodger B. MacGowan
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인원
게임 소개
이 게임은 루첸 전투를 재현한다.그로스-고어셴 전투(Battle of Gross-Goerschen & Quot;)는 1813년 5월 2일에 벌어진 전투로 나폴레옹의 1813년 전역 중 첫 번째 주요 전투였다.
게임은 다른 곳에서도 반복되지 않는 독특한 시스템을 사용합니다. 이 게임은 이동 전후에 일어나는 이고-유고 전투, 플레이어의 선택(하지만 페이징을 하지 않는 플레이어가 먼저 발사), 플레이어의 턴이 끝날 때 발생하는 근거리 전투의 시퀀스를 가지고 있다. 명령 시스템은 플레이어 턴이 시작될 때 변경된 일련의 순서를 사용하며, 유닛 또는 유닛 그룹 옆에 칩을 배치한다: MODIC(기본값), MARCH, INF FIRE, INF Attack, CAV CHARGE, 포병 인 배터리, 예비군. 명령 범위를 벗어난 유닛은 기동 명령으로 전환하거나 예비 상태를 유지할 수 있습니다. 명령은 근거리 및 화재 강도, 유닛의 제어 구역의 강도에도 영향을 미칩니다. 승리는 지형과 사기에 의해 좌우된다. 사기는 손실과 예비군 병력 감축에 의해 영향을 받는다.
스케일 = 402m(0,25mi = 439야드)/배율;
시간 = 30분/GT;
규모 = 연대/연대
카운터 = 200
게임은 다른 곳에서도 반복되지 않는 독특한 시스템을 사용합니다. 이 게임은 이동 전후에 일어나는 이고-유고 전투, 플레이어의 선택(하지만 페이징을 하지 않는 플레이어가 먼저 발사), 플레이어의 턴이 끝날 때 발생하는 근거리 전투의 시퀀스를 가지고 있다. 명령 시스템은 플레이어 턴이 시작될 때 변경된 일련의 순서를 사용하며, 유닛 또는 유닛 그룹 옆에 칩을 배치한다: MODIC(기본값), MARCH, INF FIRE, INF Attack, CAV CHARGE, 포병 인 배터리, 예비군. 명령 범위를 벗어난 유닛은 기동 명령으로 전환하거나 예비 상태를 유지할 수 있습니다. 명령은 근거리 및 화재 강도, 유닛의 제어 구역의 강도에도 영향을 미칩니다. 승리는 지형과 사기에 의해 좌우된다. 사기는 손실과 예비군 병력 감축에 의해 영향을 받는다.
스케일 = 402m(0,25mi = 439야드)/배율;
시간 = 30분/GT;
규모 = 연대/연대
카운터 = 200
This game recreates the Battle of Lutzen (also known as the "Battle of Gross-Goerschen") which was fought on May 2nd, 1813 and was the first major battle of Napoleon's 1813 campaign.
The game uses a unique system not repeated elsewhere. It has a Igo-Yougo sequence of play with fire combat taking place before or after movement, at owning player's choice (but the non-phasing player always fires first), and melee combat at the end of a player turn. The command system uses a set of orders changed at the start of player turn, indicated by placing chits next to units or groups of units: MANEUVER (the default), MARCH, INF FIRE, INF ASSAULT, CAV CHARGE, ARTILLERY IN BATTERY, RESERVE. Units that are out of command range can only switch to Maneuver orders or stay in reserve. Orders affect melee and fire strength and also the strength of a unit's Zone of Control. Victory is terrain and morale-driven. Morale is affected by losses and taking units out of Reserve.
scale = 402 m (0,25mi = 439 yards)/hex;
time = 30 min/GT;
size = regiment/brigade
Counters = 200
The game uses a unique system not repeated elsewhere. It has a Igo-Yougo sequence of play with fire combat taking place before or after movement, at owning player's choice (but the non-phasing player always fires first), and melee combat at the end of a player turn. The command system uses a set of orders changed at the start of player turn, indicated by placing chits next to units or groups of units: MANEUVER (the default), MARCH, INF FIRE, INF ASSAULT, CAV CHARGE, ARTILLERY IN BATTERY, RESERVE. Units that are out of command range can only switch to Maneuver orders or stay in reserve. Orders affect melee and fire strength and also the strength of a unit's Zone of Control. Victory is terrain and morale-driven. Morale is affected by losses and taking units out of Reserve.
scale = 402 m (0,25mi = 439 yards)/hex;
time = 30 min/GT;
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