-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
0Fast Attack: World War II Coastal Warfare Rules (1995) -
-
인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Dominic Skelton
-
아티스트
-
인원
게임 소개
소개부터
최근 몇 년 동안 "좁은 바다"에서의 전쟁은 꾸준히 인기를 얻고 있으며, 여러 상업 규칙과 다양한 고품질의 모델, 주로 1:600 규모의 모델을 이용할 수 있다. 하지만, 어색한 부류이기 때문에, 저는 현재 이용 가능한 규칙들에 만족하지 않습니다. 그 주된 이유는 상거래규칙이 운영되는 규모 때문이다. 이들은 모두 개별 선박의 세부사항에 대해 상대적으로 거의 주의를 기울이지 않고 선박의 선단을 위해 설계되었다. 이 규칙들은 상업적 세트에 의해 남겨진 공백을 메우고, 각 선박이 '개인'인 행동에 대항할 수 있도록 하기 위한 것이다. 1인치에 1~3척 이하의 보트가 있는 게임에 가장 적합하다. 더 많은 경우 게임이 너무 느리고 측정값이 인치 단위로 제시되기 때문이다.
사용자 요약
규칙 집합은 이동, 총성, 피해, 화재, 병-베르스 수행원, 깊이 충전, 어뢰, 손상 카드, 모델/소형 사용을 포함한다.
재생에 필요: 선박 모델(1:72 척도 또는 유사), 규칙 차트, 지도나 지형이 있는 플레이 표면, 다면체 주사위 세트(d4, d8, d10, d12, d20, d100), 문자열 및 간단한 데미지 카드 세트(이를 만드는 지침은 규칙에 포함되어 있습니다.)
규칙 집합은 Wargames Illustrated #94(1995년 7월)에 나타납니다.
최근 몇 년 동안 "좁은 바다"에서의 전쟁은 꾸준히 인기를 얻고 있으며, 여러 상업 규칙과 다양한 고품질의 모델, 주로 1:600 규모의 모델을 이용할 수 있다. 하지만, 어색한 부류이기 때문에, 저는 현재 이용 가능한 규칙들에 만족하지 않습니다. 그 주된 이유는 상거래규칙이 운영되는 규모 때문이다. 이들은 모두 개별 선박의 세부사항에 대해 상대적으로 거의 주의를 기울이지 않고 선박의 선단을 위해 설계되었다. 이 규칙들은 상업적 세트에 의해 남겨진 공백을 메우고, 각 선박이 '개인'인 행동에 대항할 수 있도록 하기 위한 것이다. 1인치에 1~3척 이하의 보트가 있는 게임에 가장 적합하다. 더 많은 경우 게임이 너무 느리고 측정값이 인치 단위로 제시되기 때문이다.
사용자 요약
규칙 집합은 이동, 총성, 피해, 화재, 병-베르스 수행원, 깊이 충전, 어뢰, 손상 카드, 모델/소형 사용을 포함한다.
재생에 필요: 선박 모델(1:72 척도 또는 유사), 규칙 차트, 지도나 지형이 있는 플레이 표면, 다면체 주사위 세트(d4, d8, d10, d12, d20, d100), 문자열 및 간단한 데미지 카드 세트(이를 만드는 지침은 규칙에 포함되어 있습니다.)
규칙 집합은 Wargames Illustrated #94(1995년 7월)에 나타납니다.
From the Introduction
"In recent years, the war on the "Narrow Sea" has grown steadily in popularity, with several commercial rules sets being available, along with a wide variety of high quality models, mainly in 1:600 scale. However, being an awkward sort, I'm not happy with the rules currently available. The main reason for this is the scale at which commercial rules operate. They're all designed for squadrons of boats with relatively little attention being paid to detail in terms of individual vessels. These rules are intended to fill in the gap left by commercial sets, and enable you to fight actions in which each vessel is an 'individual.' They're best suited to games with no more than one or three boats per player, as any more tends to result in the game being too slow, and measurements are given in inches.
User Summary
Rules set covers Movement, Gunfire, Damage, Fires, Sick-Berth Attendants, Depth-Charges, Torpedoes, Damage Cards, and the use of the Models/Miniatures.
Required for play: Ship Models (1:72 scale or similar), charts from the rules, a playing surface with a map or terrain, a set of polyhedral dice (d4, d8, d10, d12, d20, d100), string, and a simple set of damage cards (instructions to create these are include in the rules).
Rules set appears in Wargames Illustrated #94 (July 1995)
"In recent years, the war on the "Narrow Sea" has grown steadily in popularity, with several commercial rules sets being available, along with a wide variety of high quality models, mainly in 1:600 scale. However, being an awkward sort, I'm not happy with the rules currently available. The main reason for this is the scale at which commercial rules operate. They're all designed for squadrons of boats with relatively little attention being paid to detail in terms of individual vessels. These rules are intended to fill in the gap left by commercial sets, and enable you to fight actions in which each vessel is an 'individual.' They're best suited to games with no more than one or three boats per player, as any more tends to result in the game being too slow, and measurements are given in inches.
User Summary
Rules set covers Movement, Gunfire, Damage, Fires, Sick-Berth Attendants, Depth-Charges, Torpedoes, Damage Cards, and the use of the Models/Miniatures.
Required for play: Ship Models (1:72 scale or similar), charts from the rules, a playing surface with a map or terrain, a set of polyhedral dice (d4, d8, d10, d12, d20, d100), string, and a simple set of damage cards (instructions to create these are include in the rules).
Rules set appears in Wargames Illustrated #94 (July 1995)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18