-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-12 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Thomas R. Coveney
-
아티스트
-
인원
게임 소개
소개부터
기원후 1200년 경에 소규모 해군이 활동할 수 있도록 하기 위해 제작했습니다.그리스, 비잔틴, 근동, 북아프리카 국가들을 포함하는 신화 속의 지중해 전역. 하지만, 나는 그것들이 빠르면 서기 800년에서 1500년까지 순수한 해군/해적 작전에 사용하기에 매우 적합할 것이라고 믿는다.
이 규칙들은 비교적 빠르고, 쉽고, 기본적인 게임 스타일을 제공하도록 고안되었다. 이 목적을 달성하기 위해 포함된 선박의 수, 종류 및 운항 세부 사항을 엄격히 제한했다. 주사위 필요: D6, 평균 주사위 = 2,3,3,4,5, 및 D10.
사용자 요약
플레이어는 게임에 사용된 15~25mm 피규어를 담을 수 있는 빌드 모델을 구성하거나 스크래치해야 한다.
규칙 집합은 이동, 진취성, 풍향/힘, 램/충돌/전단, 비산물 사격, 좌초, 그래플링 및 근거리 전투를 포함한다. 규칙은 또한 중세 그림 도안에 대한 부록과 중세 깃발과 깃발에 대한 또 다른 부록과 함께 제공됩니다.
1997년 9월 Wargames Illustrated #120에 규칙 집합이 등장한다. (이러한 규칙들은 잡지에서 흔히 볼 수 있는 것들보다 다소 더 정교하다.)
기원후 1200년 경에 소규모 해군이 활동할 수 있도록 하기 위해 제작했습니다.그리스, 비잔틴, 근동, 북아프리카 국가들을 포함하는 신화 속의 지중해 전역. 하지만, 나는 그것들이 빠르면 서기 800년에서 1500년까지 순수한 해군/해적 작전에 사용하기에 매우 적합할 것이라고 믿는다.
이 규칙들은 비교적 빠르고, 쉽고, 기본적인 게임 스타일을 제공하도록 고안되었다. 이 목적을 달성하기 위해 포함된 선박의 수, 종류 및 운항 세부 사항을 엄격히 제한했다. 주사위 필요: D6, 평균 주사위 = 2,3,3,4,5, 및 D10.
사용자 요약
플레이어는 게임에 사용된 15~25mm 피규어를 담을 수 있는 빌드 모델을 구성하거나 스크래치해야 한다.
규칙 집합은 이동, 진취성, 풍향/힘, 램/충돌/전단, 비산물 사격, 좌초, 그래플링 및 근거리 전투를 포함한다. 규칙은 또한 중세 그림 도안에 대한 부록과 중세 깃발과 깃발에 대한 또 다른 부록과 함께 제공됩니다.
1997년 9월 Wargames Illustrated #120에 규칙 집합이 등장한다. (이러한 규칙들은 잡지에서 흔히 볼 수 있는 것들보다 다소 더 정교하다.)
From the Introduction
"I produced these in order to allow for naval actions within a small scale c.1200 A.D. mythical Mediterranean campaign, which will include Christian, Byzantine, Near Eastern, and North African states. However, I believe that they would be very suitable for use in pure naval/pirate campaigns from as early as 800 up to 1500 A.D.
These rules are designed to provide a relatively fast, easy, and basic style of the game. In order to achieve this end the number, types, and operating details of the ships included has been strictly limited. 15mm or 25mm figures may be used ... Dice needed: D6, average dice = 2,3,3,4,4,5, & D10."
User Summary
Players must construct or scratch build models to hold the 15-25mm figures used in the game. (Figures must fit on the deck space of the ship without overlapping.)
Rules set covers movement, initiative, wind direction/force, rams/collisions/shears, missile fire, running aground, grappling, & melee combat. Rules also come with an appendix on medieval paint schemes and another on medieval flags & banners.
Rules set appears in Wargames Illustrated #120 (September 1997). (These rules are somewhat more elaborate than those typically found in a magazine.)
"I produced these in order to allow for naval actions within a small scale c.1200 A.D. mythical Mediterranean campaign, which will include Christian, Byzantine, Near Eastern, and North African states. However, I believe that they would be very suitable for use in pure naval/pirate campaigns from as early as 800 up to 1500 A.D.
These rules are designed to provide a relatively fast, easy, and basic style of the game. In order to achieve this end the number, types, and operating details of the ships included has been strictly limited. 15mm or 25mm figures may be used ... Dice needed: D6, average dice = 2,3,3,4,4,5, & D10."
User Summary
Players must construct or scratch build models to hold the 15-25mm figures used in the game. (Figures must fit on the deck space of the ship without overlapping.)
Rules set covers movement, initiative, wind direction/force, rams/collisions/shears, missile fire, running aground, grappling, & melee combat. Rules also come with an appendix on medieval paint schemes and another on medieval flags & banners.
Rules set appears in Wargames Illustrated #120 (September 1997). (These rules are somewhat more elaborate than those typically found in a magazine.)
베스트게시물
-
[자유]
일하는 월요일
-
관리자
신나요
-
9
-
1787
-
2024-07-01
-
관리자
-
[자유]
요즘 코보게 배송 포장 잘 안해주시는군요..
-
Lv.52
상후니
-
10
-
769
-
2024-06-20
-
Lv.52
-
[자유]
쇼핑몰 분할에 대해 공지 한번 부탁드립니다
-
Lv.1
노말커피
-
17
-
1021
-
2024-06-24
-
Lv.1
-
[자유]
다이브다이스 쇼핑몰에서 물건이 점점 내려가는데...
-
Lv.42
gear71
-
24
-
1311
-
2024-06-23
-
Lv.42
-
[창작]
[만화] 현실 개미인 내가 게임에선 대주주가 되는 만화
-
Lv.28
[개굴이]
-
7
-
436
-
2024-05-13
-
Lv.28