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BGG랭킹
BGG전체 : 17328
WARGAMES : 3136
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Théophile Monnier, Nicolas Stratigos
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아티스트
Didier Bourgeois, Christophe Camilotte, Giuseppe Rava
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인원
게임 소개
1946년부터 1954년까지 인도차이나에서 프랑스군을 묘사한 전술 전쟁 게임이다.
부대에는 분대, 중화기 팀, 리더, 차량, 총기가 있습니다. 게임을 하는 동안 플레이어는 각자의 리더 아래에서 포메이션을 번갈아 활성화하며, 각 활성화된 유닛은 일반적으로 이동, 발사 또는 1/2 이동과 줄어든 효과로 발사하는 단일 동작을 취할 수 있다. 전술적 규모 게임에서 흔히 볼 수 있는 다양한 다른 행동들 - 중화기 분해/조립, 참호 등 -이 가능합니다.
보병 전투력은 CRT를 통해 해결되며, 유닛은 '정지', '중립(사기저하)', '제거 또는 단계 손실'됩니다. 반무장 전투는 침투, 장갑, 지형, 이동, 사정거리 등과 같은 공격과 방어 요소 간의 차이를 이용하여 소규모 CRT로 해결된다.
사기는 포메이션 당 측정되며, 효율성이 떨어지며(-1이 모든 동작에 적용되며, 활성화하려면 회전해야 함) 또는 일정 횟수의 손실 후에도 Rout이 가능합니다.
부대에는 분대, 중화기 팀, 리더, 차량, 총기가 있습니다. 게임을 하는 동안 플레이어는 각자의 리더 아래에서 포메이션을 번갈아 활성화하며, 각 활성화된 유닛은 일반적으로 이동, 발사 또는 1/2 이동과 줄어든 효과로 발사하는 단일 동작을 취할 수 있다. 전술적 규모 게임에서 흔히 볼 수 있는 다양한 다른 행동들 - 중화기 분해/조립, 참호 등 -이 가능합니다.
보병 전투력은 CRT를 통해 해결되며, 유닛은 '정지', '중립(사기저하)', '제거 또는 단계 손실'됩니다. 반무장 전투는 침투, 장갑, 지형, 이동, 사정거리 등과 같은 공격과 방어 요소 간의 차이를 이용하여 소규모 CRT로 해결된다.
사기는 포메이션 당 측정되며, 효율성이 떨어지며(-1이 모든 동작에 적용되며, 활성화하려면 회전해야 함) 또는 일정 횟수의 손실 후에도 Rout이 가능합니다.
A tactical wargame portraying French forces in Indochina, 1946-1954.
Units are squads, Heavy Weapon Teams, and individual Leaders, vehicles & guns. During play, players alternate activating formations under their respective leaders, with each activated unit able to take a single action - commonly move, fire or move 1/2 distance plus fire at reduced effect. A variety of other actions common to tactical scale games are possible - break down/assemble Heavy Weapons, entrench, etc.
Infantry Combat is resolved on a CRT, with units being 'Stopped', 'Neutralised' (demoralised), Eliminated or losing a step. Anti-armour combat is resolved by a smaller CRT, using the difference between attack & defence factors such as penetration, armour, terrain, movement, range, etc.
Morale is measured per formation, with reduced efficiency (-1 to all actions, and must roll to activate at all) or even Rout possible after a certain number of losses.
Units are squads, Heavy Weapon Teams, and individual Leaders, vehicles & guns. During play, players alternate activating formations under their respective leaders, with each activated unit able to take a single action - commonly move, fire or move 1/2 distance plus fire at reduced effect. A variety of other actions common to tactical scale games are possible - break down/assemble Heavy Weapons, entrench, etc.
Infantry Combat is resolved on a CRT, with units being 'Stopped', 'Neutralised' (demoralised), Eliminated or losing a step. Anti-armour combat is resolved by a smaller CRT, using the difference between attack & defence factors such as penetration, armour, terrain, movement, range, etc.
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