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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ken Fisher
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
소개부터
작년에 나는 무적함대의 해군 전쟁을 다루는 일련의 규칙들을 논의하기로 약속했다. 여기 그 규칙들, 혹은 채널 워게임 그룹의 현재 세트의 빠른 플레이 버전이 있다.
그들 뒤에 숨겨진 철학은 그 시대의 풍미와 현재 배와의 전투 방식을 잘 보여주는 일련의 규칙을 만드는 것이다. 그리고 그들과 함께 하는 게임을 최대한 즐길 수 있도록 해야 합니다. 이 때문에 총기 제조와 같은 것들이 최대한 간소화되었습니다.
무적함대 당시 함대 포격은 유동적이었다. 또한 배들이 여러 종류의 조례를 운반하고 있었고, 모두 같은 갑판에 함께 섞여있었다는 것을 생각해 볼 필요가 있다. 이렇게 다양한 무장을 빠른 속도로 소화해내는 물류가 당대의 능력을 넘어섰고, 오늘도 우리 너머로 짐작하고 싶다. 대부분의 당국은 스페인군의 총격을 하루에 한 번, 한 번으로 제한하고 있다. 작은 조각과 손에 들고 있는 무기들은 확실히 재장전하는 것이 훨씬 빨랐다. 영국식 화재 속도도 기껏해야 한 시간에 한 번이었다고 한다. 만약 이 차이가 스페인 선수의 규칙에 사용되었더라면, 스페인 선수는 경기 내내, 잉글랜드는 꽤 오랜 시간 동안 그들의 규칙을 지켰을 것이다. 이 문제의 해결책은 규칙 자체에서 읽을 수 있다.
사용자 요약
정해진 규칙은 규모, 유닛의 속도, 항해 규칙, 취급 클래스, 바람 효과, 사격 범위, 사격 차트, 특수 효과 표(일종의 치명타 표), 화재 진압, 선체 요인의 활 효과, 탑승, 사기, 갤리선 특별 규칙, 선박 목록, 간략한 참고 문헌 목록을 포함한다. 게임에는 모델(스크래치를 쉽게 만들 수 있도록 600분의 1이 선호됨)과 두 종류의 주사위(d6 & d20)가 필요하다.
Wargames Illustrated #178(2002년 7월)에 규칙 집합이 나타납니다.
작년에 나는 무적함대의 해군 전쟁을 다루는 일련의 규칙들을 논의하기로 약속했다. 여기 그 규칙들, 혹은 채널 워게임 그룹의 현재 세트의 빠른 플레이 버전이 있다.
그들 뒤에 숨겨진 철학은 그 시대의 풍미와 현재 배와의 전투 방식을 잘 보여주는 일련의 규칙을 만드는 것이다. 그리고 그들과 함께 하는 게임을 최대한 즐길 수 있도록 해야 합니다. 이 때문에 총기 제조와 같은 것들이 최대한 간소화되었습니다.
무적함대 당시 함대 포격은 유동적이었다. 또한 배들이 여러 종류의 조례를 운반하고 있었고, 모두 같은 갑판에 함께 섞여있었다는 것을 생각해 볼 필요가 있다. 이렇게 다양한 무장을 빠른 속도로 소화해내는 물류가 당대의 능력을 넘어섰고, 오늘도 우리 너머로 짐작하고 싶다. 대부분의 당국은 스페인군의 총격을 하루에 한 번, 한 번으로 제한하고 있다. 작은 조각과 손에 들고 있는 무기들은 확실히 재장전하는 것이 훨씬 빨랐다. 영국식 화재 속도도 기껏해야 한 시간에 한 번이었다고 한다. 만약 이 차이가 스페인 선수의 규칙에 사용되었더라면, 스페인 선수는 경기 내내, 잉글랜드는 꽤 오랜 시간 동안 그들의 규칙을 지켰을 것이다. 이 문제의 해결책은 규칙 자체에서 읽을 수 있다.
사용자 요약
정해진 규칙은 규모, 유닛의 속도, 항해 규칙, 취급 클래스, 바람 효과, 사격 범위, 사격 차트, 특수 효과 표(일종의 치명타 표), 화재 진압, 선체 요인의 활 효과, 탑승, 사기, 갤리선 특별 규칙, 선박 목록, 간략한 참고 문헌 목록을 포함한다. 게임에는 모델(스크래치를 쉽게 만들 수 있도록 600분의 1이 선호됨)과 두 종류의 주사위(d6 & d20)가 필요하다.
Wargames Illustrated #178(2002년 7월)에 규칙 집합이 나타납니다.
From the Introduction
"Last year I promised to present for discussion a set of rules covering the Armada period of naval warfare. Here are those rules, or rather a fast play version of the Channel Wargames Group's current set.
"The philosophy behind them is both to make an attempt to make a set of rules that give a good flavour of the period and the methods of fighting with ships current at that time. And to make the games played with them as enjoyable as is possible. Because of this things such as gunnery have been simplified as much as possible.
"Ships gunnery at the time of the Armada was a thing in a state of flux. It is as well to contemplate, that ships carried many different types of ordinance, all intermingled together on the same deck. The logistics of serving such a varied armament in a rapid manner was beyond the capabilities of the time, and I would hazard a guess beyond us today as well. Most authorities give a maximum rate of fire for the guns of the Spaniards as once, yes once, a day. Small pieces and hand held weapons were obviously much quicker to reload. Even the English rate of fire is said to have been at best once an hour. If this difference had been used in the rules the Spanish player's would be sitting on their for much of the game, and the English for quite long periods. The solution to this problem can be read in the rules themselves..."
User Summary
Rules set covers scale, speed of units, sailing rules, handling classes, wind effects, firing, ranges, firing charts, special effects table (effectively a sort of critical hit table), putting out fires, effects of bowing on hull factors, boarding, morale, special rules for galleys, a ship list, and a brief bibliography. Game requires models (1/600 preferred for ease of scratch building), and two types of dice (d6 & d20).
Rules set appears in Wargames Illustrated #178 (July 2002)
"Last year I promised to present for discussion a set of rules covering the Armada period of naval warfare. Here are those rules, or rather a fast play version of the Channel Wargames Group's current set.
"The philosophy behind them is both to make an attempt to make a set of rules that give a good flavour of the period and the methods of fighting with ships current at that time. And to make the games played with them as enjoyable as is possible. Because of this things such as gunnery have been simplified as much as possible.
"Ships gunnery at the time of the Armada was a thing in a state of flux. It is as well to contemplate, that ships carried many different types of ordinance, all intermingled together on the same deck. The logistics of serving such a varied armament in a rapid manner was beyond the capabilities of the time, and I would hazard a guess beyond us today as well. Most authorities give a maximum rate of fire for the guns of the Spaniards as once, yes once, a day. Small pieces and hand held weapons were obviously much quicker to reload. Even the English rate of fire is said to have been at best once an hour. If this difference had been used in the rules the Spanish player's would be sitting on their for much of the game, and the English for quite long periods. The solution to this problem can be read in the rules themselves..."
User Summary
Rules set covers scale, speed of units, sailing rules, handling classes, wind effects, firing, ranges, firing charts, special effects table (effectively a sort of critical hit table), putting out fires, effects of bowing on hull factors, boarding, morale, special rules for galleys, a ship list, and a brief bibliography. Game requires models (1/600 preferred for ease of scratch building), and two types of dice (d6 & d20).
Rules set appears in Wargames Illustrated #178 (July 2002)
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