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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Martin Windischer
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
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인원
게임 소개
이것은 두 명이 하는 게임입니다. 네스토르타일 한 세트가 필요합니다.
각 플레이어는 5가지 색상을 선택하고 해당하는 타일을 가져갑니다.
한 명의 플레이어는 1가짜리 타일을 테이블 위에 놓는 것으로 시작합니다. 그런 다음 선수들이 번갈아 가면서 계속한다.
차례에 따라 선수는 1~3개의 타일을 테이블 위에 놓는다. 건물을 확장할 수 있는 6가지 방법이 있습니다.
(바닥 타일은 테이블에 직접 있는 타일이고, 벽 타일은 수직 타일이며, 상단 타일은 테이블에 닿지 않는 수평 타일입니다.
바닥 - 하나 이상의 다른 타일과 직접 접촉하는 테이블 위의 타일입니다.
모서리 벽 - 중간 각도가 90°인 두 개의 인접한 수직 타일이 바닥 타일에 닿습니다.
단일 벽 - 하나 이상의 다른 벽 타일과 접촉하는 수직 타일입니다. 그것은 또한 바닥이나 꼭대기 타일에 닿아야 한다.
터널 - 상단 타일은 정확히 하나의 벽 타일을 터치해야 하며 하나 이상의 상단 타일을 터치할 수도 있습니다. 접촉 벽의 반대편에는 또 다른 벽이 배치되어 있다.
단일 상단 - 두 개 이상의 벽 타일과 접촉하는 상단 타일입니다.
모서리 상단 - 상단 타일이 벽 타일이 아닌 2개 이상의 다른 상단 타일과 접촉합니다. 다른 상단 타일을 건드리지 않는 모든 면에는 벽 타일이 추가됩니다.
이동에 대한 몇 가지 추가 제한 사항이 있습니다.
선수들은 색깔별로 타일을 사용해야 합니다. 처음 사용한 색상이 테이블 위에 완전히 배치되는 경우에만 다음 색상을 사용할 수 있습니다. 따라서 한 색상에 하나의 타일만 남아 있으면 플레이어는 다음 차례에 하나의 타일만 배치할 수 있다. 색상 규칙에 의한 색상은 한 선수의 타일을 위한 것이다. 예: 플레이어 A는 노란색 타일로 시작합니다. 플레이어 B는 두 개의 녹색 타일로 계속합니다. 이제 A 선수는 모든 노란색이 사용될 때까지 노란색을 계속 사용해야 합니다. 그래야 A 선수가 다음 색을 선택할 수 있습니다. (녹색 B 선수도 마찬가지)
배치된 각 타일은 값이 같거나 더 작은 타일을 하나 이상 터치해야 합니다. 상단 타일의 점은 항상 상단 측면에 있어야 합니다. 그래서 바닥 바로 위에 팽이를 두는 것은 불가능합니다.
테이블 위에 30개의 타일을 모두 놓으면 플레이어가 이깁니다.
법적 움직임이 없으면 패한다(가치가 작은 타일은 주의한다).
각 플레이어는 5가지 색상을 선택하고 해당하는 타일을 가져갑니다.
한 명의 플레이어는 1가짜리 타일을 테이블 위에 놓는 것으로 시작합니다. 그런 다음 선수들이 번갈아 가면서 계속한다.
차례에 따라 선수는 1~3개의 타일을 테이블 위에 놓는다. 건물을 확장할 수 있는 6가지 방법이 있습니다.
(바닥 타일은 테이블에 직접 있는 타일이고, 벽 타일은 수직 타일이며, 상단 타일은 테이블에 닿지 않는 수평 타일입니다.
바닥 - 하나 이상의 다른 타일과 직접 접촉하는 테이블 위의 타일입니다.
모서리 벽 - 중간 각도가 90°인 두 개의 인접한 수직 타일이 바닥 타일에 닿습니다.
단일 벽 - 하나 이상의 다른 벽 타일과 접촉하는 수직 타일입니다. 그것은 또한 바닥이나 꼭대기 타일에 닿아야 한다.
터널 - 상단 타일은 정확히 하나의 벽 타일을 터치해야 하며 하나 이상의 상단 타일을 터치할 수도 있습니다. 접촉 벽의 반대편에는 또 다른 벽이 배치되어 있다.
단일 상단 - 두 개 이상의 벽 타일과 접촉하는 상단 타일입니다.
모서리 상단 - 상단 타일이 벽 타일이 아닌 2개 이상의 다른 상단 타일과 접촉합니다. 다른 상단 타일을 건드리지 않는 모든 면에는 벽 타일이 추가됩니다.
이동에 대한 몇 가지 추가 제한 사항이 있습니다.
선수들은 색깔별로 타일을 사용해야 합니다. 처음 사용한 색상이 테이블 위에 완전히 배치되는 경우에만 다음 색상을 사용할 수 있습니다. 따라서 한 색상에 하나의 타일만 남아 있으면 플레이어는 다음 차례에 하나의 타일만 배치할 수 있다. 색상 규칙에 의한 색상은 한 선수의 타일을 위한 것이다. 예: 플레이어 A는 노란색 타일로 시작합니다. 플레이어 B는 두 개의 녹색 타일로 계속합니다. 이제 A 선수는 모든 노란색이 사용될 때까지 노란색을 계속 사용해야 합니다. 그래야 A 선수가 다음 색을 선택할 수 있습니다. (녹색 B 선수도 마찬가지)
배치된 각 타일은 값이 같거나 더 작은 타일을 하나 이상 터치해야 합니다. 상단 타일의 점은 항상 상단 측면에 있어야 합니다. 그래서 바닥 바로 위에 팽이를 두는 것은 불가능합니다.
테이블 위에 30개의 타일을 모두 놓으면 플레이어가 이깁니다.
법적 움직임이 없으면 패한다(가치가 작은 타일은 주의한다).
This is a game for 2 players. You need 1 set of Nestortiles.
Each player chooses 5 colours and takes the corresponding tiles.
One player begins by placing a tile valued 1 on to the table. Then the players continue alternately.
On his turn a player puts 1 to 3 (dependent on the move type) tiles onto the table. There are 6 possibilities to extend the building:
(Floor tiles are tiles directly on the table, wall tiles are vertical tiles and top tiles are horizontal tiles not touching the table)
Floor - A tile directly on the table touching at least one other tile.
Corner Wall - Two adjacent vertical tiles with an inbetween angle of 90°, both touching a floor tile.
Single Wall - A vertical tile touching at least one other wall tile. It also has to touch a floor or top tile.
Tunnel - The top tile has to touch exactly one wall tile, and may additionally touch one or more top tiles. On the opposite side of the touching wall side another wall is placed.
Single Top - A top tile touching at least 2 wall tiles.
Corner Top - A top tile touching at least 2 other top tiles but no wall tile. On every side not touching another top tile a wall tile is added.
There are some additional restrictions for the moves:
The players have to use the tiles colour by colour. Only if the first used colour is completely placed on the table, the next colour may be used. So if there is only one tile remaining in a colour the player can only place one tile in his next turn. The colour by colour rule is meant to be for the tiles of one player. Example: Player A starts with a yellow tile. Player B continues with two green tiles. Now player A has to continue with yellow until all yellow is used. Only then player A may choose his next colour. (Same for player B with green)
Each placed tile has to touch at least one tile with the same or a smaller value. The dots of the top tiles always must be on the top side. So it is not possible to have a top directly above a floor.
A player wins if he places all 30 tiles on the table.
A player loses if he has no legal move (Beware of tiles with small value).
Each player chooses 5 colours and takes the corresponding tiles.
One player begins by placing a tile valued 1 on to the table. Then the players continue alternately.
On his turn a player puts 1 to 3 (dependent on the move type) tiles onto the table. There are 6 possibilities to extend the building:
(Floor tiles are tiles directly on the table, wall tiles are vertical tiles and top tiles are horizontal tiles not touching the table)
Floor - A tile directly on the table touching at least one other tile.
Corner Wall - Two adjacent vertical tiles with an inbetween angle of 90°, both touching a floor tile.
Single Wall - A vertical tile touching at least one other wall tile. It also has to touch a floor or top tile.
Tunnel - The top tile has to touch exactly one wall tile, and may additionally touch one or more top tiles. On the opposite side of the touching wall side another wall is placed.
Single Top - A top tile touching at least 2 wall tiles.
Corner Top - A top tile touching at least 2 other top tiles but no wall tile. On every side not touching another top tile a wall tile is added.
There are some additional restrictions for the moves:
The players have to use the tiles colour by colour. Only if the first used colour is completely placed on the table, the next colour may be used. So if there is only one tile remaining in a colour the player can only place one tile in his next turn. The colour by colour rule is meant to be for the tiles of one player. Example: Player A starts with a yellow tile. Player B continues with two green tiles. Now player A has to continue with yellow until all yellow is used. Only then player A may choose his next colour. (Same for player B with green)
Each placed tile has to touch at least one tile with the same or a smaller value. The dots of the top tiles always must be on the top side. So it is not possible to have a top directly above a floor.
A player wins if he places all 30 tiles on the table.
A player loses if he has no legal move (Beware of tiles with small value).
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