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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
7-16 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.33 / 5
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디자이너
Richard Durham
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아티스트
-
인원
게임 소개
좀비(Zombore)는 좀비가 사는 마을에서 플레이어가 다양한 생존자의 역할을 맡는 대규모 소셜 카드 게임이다. 각 턴은 해당 날짜에 추첨된 이벤트 카드의 영향을 받습니다. 각 회전은 두 단계로 나뉜다. 밤낮으로. 게임은 90초 타이머가 제공되어 두 단계에 공정한 길이를 제공한다.
셋업 시 서바이버 카드가 지급됩니다. 생존자 중 한 명은 환자 제로가 되고 첫날의 마지막에는 좀비가 될 것이다. 각 생존자는 하나의 아이템으로 시작합니다. 모든 사람이 아이템을 갖게 되면, 그 그룹은 그들의 리더를 선출합니다. 아무도 다른 사람의 역할을 모르기 때문에, 환자 제로를 그 단체의 리더로 선출하는 것이 가능하다. 리더가 좀비가 될 때마다 생존자들은 하루의 단계를 시작하기 전에 새로운 리더를 선출해야 한다.
낮에는 생존자들의 선출된 지도자가 자원 카드를 뽑고 생존자들은 그것을 어떻게 나눌지 토론한다. 하지만 생존자들 중 일부는 감염되었고 결국 생존자들을 공격하는 좀비들과 합류할 것이다. 매일 일과가 끝날 때, 플레이어들은 그들이 좀비가 되었는지 확인하기 위해 캐릭터 카드를 확인합니다.
밤이 되면 좀비가 된 플레이어들이 남은 생존자들을 상대로 다양한 형태의 공격 카드를 플레이한다. 생존자들은 살아남기 위해 낮에 발견한 자원을 이용하여 좀비들의 공격에 저항하고 차단하기 위해 협력해야 한다. 좀비 공격을 막거나 피할 수 없는 사람들은 다음 날 밤 좀비 공격 카드를 받게 될 좀비가 된다.
게임의 시나리오는 일요일부터 토요일까지 일주일 동안 진행됩니다. 각 턴마다 이벤트 카드는 주간 및 야간 단계를 모두 형상화합니다. 매일 생존자들은 그들이 끌어온 자원을 좀비들에게 저항할 계획을 세웁니다. 매일 밤 좀비들은 생존자들을 공격하고 그들을 소탕하려고 한다. 게임은 좀비 종말론에서 살아남은 자들이 승리하거나, 아니면 모든 생존자들이 죽거나, 언데드일 때 승리하는 토요일 밤의 국면 이후에 끝난다.
셋업 시 서바이버 카드가 지급됩니다. 생존자 중 한 명은 환자 제로가 되고 첫날의 마지막에는 좀비가 될 것이다. 각 생존자는 하나의 아이템으로 시작합니다. 모든 사람이 아이템을 갖게 되면, 그 그룹은 그들의 리더를 선출합니다. 아무도 다른 사람의 역할을 모르기 때문에, 환자 제로를 그 단체의 리더로 선출하는 것이 가능하다. 리더가 좀비가 될 때마다 생존자들은 하루의 단계를 시작하기 전에 새로운 리더를 선출해야 한다.
낮에는 생존자들의 선출된 지도자가 자원 카드를 뽑고 생존자들은 그것을 어떻게 나눌지 토론한다. 하지만 생존자들 중 일부는 감염되었고 결국 생존자들을 공격하는 좀비들과 합류할 것이다. 매일 일과가 끝날 때, 플레이어들은 그들이 좀비가 되었는지 확인하기 위해 캐릭터 카드를 확인합니다.
밤이 되면 좀비가 된 플레이어들이 남은 생존자들을 상대로 다양한 형태의 공격 카드를 플레이한다. 생존자들은 살아남기 위해 낮에 발견한 자원을 이용하여 좀비들의 공격에 저항하고 차단하기 위해 협력해야 한다. 좀비 공격을 막거나 피할 수 없는 사람들은 다음 날 밤 좀비 공격 카드를 받게 될 좀비가 된다.
게임의 시나리오는 일요일부터 토요일까지 일주일 동안 진행됩니다. 각 턴마다 이벤트 카드는 주간 및 야간 단계를 모두 형상화합니다. 매일 생존자들은 그들이 끌어온 자원을 좀비들에게 저항할 계획을 세웁니다. 매일 밤 좀비들은 생존자들을 공격하고 그들을 소탕하려고 한다. 게임은 좀비 종말론에서 살아남은 자들이 승리하거나, 아니면 모든 생존자들이 죽거나, 언데드일 때 승리하는 토요일 밤의 국면 이후에 끝난다.
Zomboree is a large group social card game (6 - 16 people) where players take on the roles of various survivors in a town under seige by zombies. Each turn is affected by an event card drawn for that day. Each turn is divided into two phases: Day and Night. A 90 second timer is provided with the game to provide a fair length for both phases.
During setup, survivor cards will be handed out. One of the survivors will be Patient Zero and become a zombie at the end of the first day. Each survivor starts with one item. After everyone has an item, the group elects their leader. Since no one knows anyone else's role, it is possible to elect Patient Zero as the group's leader. Anytime the leader becomes a zombie, the survivors must elect a new leader before beginning the day phase.
During the day the elected leader of the survivors draws resource cards and the survivors discuss how to divide them up. Some of the Survivors, however, are infected and will eventually join the Zombies attacking the Survivors. At the end of each day, players check their character cards to see if they have become a zombie.
During the night, the players who have become zombies play attack cards of various types against the remaining survivors. The survivors must work together to defend themselves using the resources they found during the day to resist and shunt off zombie attacks in order to survive. Those who cannot stop or deflect a zombie attack, become zombies who will get a zombie attack card the next night.
The game's scenario runs for one week's time, from Sunday to Saturday. Each turn an event card shapes both the day and night phases. Each day the survivors use their drawn resources to make a plan for resisting the zombies. Each night the zombies attack the survivors and try to wipe them out. The game ends after the night phase on Saturday when those still alive win by surviving the zombie apocalypse, or else when all survivors are dead (or undead, as it were).
During setup, survivor cards will be handed out. One of the survivors will be Patient Zero and become a zombie at the end of the first day. Each survivor starts with one item. After everyone has an item, the group elects their leader. Since no one knows anyone else's role, it is possible to elect Patient Zero as the group's leader. Anytime the leader becomes a zombie, the survivors must elect a new leader before beginning the day phase.
During the day the elected leader of the survivors draws resource cards and the survivors discuss how to divide them up. Some of the Survivors, however, are infected and will eventually join the Zombies attacking the Survivors. At the end of each day, players check their character cards to see if they have become a zombie.
During the night, the players who have become zombies play attack cards of various types against the remaining survivors. The survivors must work together to defend themselves using the resources they found during the day to resist and shunt off zombie attacks in order to survive. Those who cannot stop or deflect a zombie attack, become zombies who will get a zombie attack card the next night.
The game's scenario runs for one week's time, from Sunday to Saturday. Each turn an event card shapes both the day and night phases. Each day the survivors use their drawn resources to make a plan for resisting the zombies. Each night the zombies attack the survivors and try to wipe them out. The game ends after the night phase on Saturday when those still alive win by surviving the zombie apocalypse, or else when all survivors are dead (or undead, as it were).
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