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BGG랭킹
BGG전체 : 13815
FAMILYGAMES : 2562
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.52 / 5
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디자이너
Ronald Wettering
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아티스트
Claus Stephan
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인원
게임 소개
규칙으로부터: "수십 년 동안, 전 세계의 기자들은 네스 호의 괴물을 찾아다녔다. 그러나 최근 네시를 목격했다는 보고가 증가하고 있다.
뉴욕의 벨린다 뷰잉, 벨기에의 반쪽짜리 클로드 맥미러, 영리한 필로사 샤프, 런던 시민 경쟁자인 잭 네스티, 심지어 덴마크에서 로크에 이르는 닐스 더 블릿젠과 같은 기자들을 자연스럽게 끌어들였다. 가장 현대적인 장비와 기술을 갖춘 이 대담한 기자들은 그들의 신문을 위해 찾기 힘든 네시를 필름에 담기 위해 스코틀랜드를 여행했다.
"하지만 그 5명은 몇 가지 놀라움을 경험하게 될 것입니다."
네시호에서 플레이어들은 네시의 사진을 얻기 위해 경쟁한다. 차례로, 플레이어들은 네스 호의 괴물의 움직임을 예상하려고 할 때 그들의 사진작가를 보드 위에 놓거나 움직인다. 몬스터의 움직임은 무작위로 처음 세 명의 플레이어의 무브 카드를 뽑아서 결정되며, 각 카드는 1~5까지의 숫자를 가진다. 사진기자들이 배치될 때까지 카드는 공개되지 않는다. 그들이 밝혀지면, 몬스터는 총 공간 수를 이동시키고 플레이어들은 네시가 나타난 지역에 배치된 사진사들의 가치에 따라 점수를 얻는다. 또한 사진작가가 네시 바로 앞에 있던 플레이어들은 특히 세트가 만들어지면 게임 종료 시 포인트를 주는 포토카드를 선택한다.
2라운드부터는 라운드에 사용할 수 있는 고유한 힘을 주는 액션 공간을 매 라운드마다 선택합니다. 2라운드부터는 플레이어가 사진사를 이동시켜 상대편의 자리를 열어주어야 하기 때문에 배치가 더욱 어려워진다. 매 라운드마다, 몇몇 선수들은 네시가 매 라운드마다 어떻게 움직일지에 대한 제한된 지식을 가지고 있다. 플레이어가 자신의 사진기자들을 배치하기 전에 이동 카드를 뽑으면, 그는 그것을 볼 수 있고, 그에게 그 라운드의 이동량의 1/3을 준다. 그러나 움직임은 엄청나게 다양하며 오직 세 명의 선수만이 각 라운드마다 이동 카드를 뽑는다.
게임은 작은 네시 피규어가 스코어 트랙의 65번 공간에 도달하는 라운드가 끝난 후 종료된다. 이 숫자는 게임 보드에 있는 네시 피규어와 같은 수의 공간을 라운드마다 이동합니다. 경기 중, 그리고 마지막에 포토카드로 가장 많은 득점을 한 선수가 승리한다. 이 규칙은 두 가지 선택적 변형을 포함하며 개별적으로 또는 기본 게임과 함께 추가할 수 있다.
2010년 월터 오베르트의 게임인 로치 네스와 혼동하지 마세요.
뉴욕의 벨린다 뷰잉, 벨기에의 반쪽짜리 클로드 맥미러, 영리한 필로사 샤프, 런던 시민 경쟁자인 잭 네스티, 심지어 덴마크에서 로크에 이르는 닐스 더 블릿젠과 같은 기자들을 자연스럽게 끌어들였다. 가장 현대적인 장비와 기술을 갖춘 이 대담한 기자들은 그들의 신문을 위해 찾기 힘든 네시를 필름에 담기 위해 스코틀랜드를 여행했다.
"하지만 그 5명은 몇 가지 놀라움을 경험하게 될 것입니다."
네시호에서 플레이어들은 네시의 사진을 얻기 위해 경쟁한다. 차례로, 플레이어들은 네스 호의 괴물의 움직임을 예상하려고 할 때 그들의 사진작가를 보드 위에 놓거나 움직인다. 몬스터의 움직임은 무작위로 처음 세 명의 플레이어의 무브 카드를 뽑아서 결정되며, 각 카드는 1~5까지의 숫자를 가진다. 사진기자들이 배치될 때까지 카드는 공개되지 않는다. 그들이 밝혀지면, 몬스터는 총 공간 수를 이동시키고 플레이어들은 네시가 나타난 지역에 배치된 사진사들의 가치에 따라 점수를 얻는다. 또한 사진작가가 네시 바로 앞에 있던 플레이어들은 특히 세트가 만들어지면 게임 종료 시 포인트를 주는 포토카드를 선택한다.
2라운드부터는 라운드에 사용할 수 있는 고유한 힘을 주는 액션 공간을 매 라운드마다 선택합니다. 2라운드부터는 플레이어가 사진사를 이동시켜 상대편의 자리를 열어주어야 하기 때문에 배치가 더욱 어려워진다. 매 라운드마다, 몇몇 선수들은 네시가 매 라운드마다 어떻게 움직일지에 대한 제한된 지식을 가지고 있다. 플레이어가 자신의 사진기자들을 배치하기 전에 이동 카드를 뽑으면, 그는 그것을 볼 수 있고, 그에게 그 라운드의 이동량의 1/3을 준다. 그러나 움직임은 엄청나게 다양하며 오직 세 명의 선수만이 각 라운드마다 이동 카드를 뽑는다.
게임은 작은 네시 피규어가 스코어 트랙의 65번 공간에 도달하는 라운드가 끝난 후 종료된다. 이 숫자는 게임 보드에 있는 네시 피규어와 같은 수의 공간을 라운드마다 이동합니다. 경기 중, 그리고 마지막에 포토카드로 가장 많은 득점을 한 선수가 승리한다. 이 규칙은 두 가지 선택적 변형을 포함하며 개별적으로 또는 기본 게임과 함께 추가할 수 있다.
2010년 월터 오베르트의 게임인 로치 네스와 혼동하지 마세요.
From the rules: "For decades, reporters from around the world have been on the hunt for the Loch Ness monster. But lately reports of sightings of Nessie have been increasing.
"Such reports naturally have drawn such reporters as the attractive Belinda Viewing from New York, the half-Belgian Claude McMirror, the clever Filosa Sharp, as well as her Londoner competitor Jack Nesstee, and even Nils the Blitzen from Denmark to the Loch. Equipped with the most modern equipment and techniques, these daring reporters have traveled to Scotland, in order to capture the elusive Nessie on film for their newspapers.
"But the 5 will experience some surprises . . ."
In Loch Ness, players compete to get pictures of Nessie. In turn order, players place or move their photographers on the board as they try to anticipate the movement of the Loch Ness monster. The movement of the monster is determined randomly by drawing move cards from the first three players, each card having a number from 1 to 5. The cards are not revealed until after the photographers have been placed. When they are revealed, the monster moves the total number of spaces and players score points based on the value of their photographers placed in the area where Nessie emerged. In addition, the players whose photographers were directly in front of Nessie select photo cards that will award points at the end of the game, especially if sets are created.
Beginning in the second round, players will select an action space each round that gives them a unique power to use for for the round. Placement also gets more challenging from the second round onward as a player is required to move a photographer, perhaps opening up spots for opponents. Each round, some of the players do have a limited knowledge of how Nessie will move each round. When a player draws a movement card before positioning his photographers, he is allowed to look at it, giving him one-third of the movement for that round. However, movement varies tremendously and only three players draw movement cards each round.
The game ends after the round in which a mini Nessie figure reaches space 65 on the score track. This figure moves the same number of spaces as the main Nessie figure in the game board each round. The player with the most points, scored during the game and from the photo cards at the end, wins the game. The rules include two optional variants that can be added individually or together with the base game.
Not to be confused with the 2010 Walter Obert game with the same theme, Loch Ness.
"Such reports naturally have drawn such reporters as the attractive Belinda Viewing from New York, the half-Belgian Claude McMirror, the clever Filosa Sharp, as well as her Londoner competitor Jack Nesstee, and even Nils the Blitzen from Denmark to the Loch. Equipped with the most modern equipment and techniques, these daring reporters have traveled to Scotland, in order to capture the elusive Nessie on film for their newspapers.
"But the 5 will experience some surprises . . ."
In Loch Ness, players compete to get pictures of Nessie. In turn order, players place or move their photographers on the board as they try to anticipate the movement of the Loch Ness monster. The movement of the monster is determined randomly by drawing move cards from the first three players, each card having a number from 1 to 5. The cards are not revealed until after the photographers have been placed. When they are revealed, the monster moves the total number of spaces and players score points based on the value of their photographers placed in the area where Nessie emerged. In addition, the players whose photographers were directly in front of Nessie select photo cards that will award points at the end of the game, especially if sets are created.
Beginning in the second round, players will select an action space each round that gives them a unique power to use for for the round. Placement also gets more challenging from the second round onward as a player is required to move a photographer, perhaps opening up spots for opponents. Each round, some of the players do have a limited knowledge of how Nessie will move each round. When a player draws a movement card before positioning his photographers, he is allowed to look at it, giving him one-third of the movement for that round. However, movement varies tremendously and only three players draw movement cards each round.
The game ends after the round in which a mini Nessie figure reaches space 65 on the score track. This figure moves the same number of spaces as the main Nessie figure in the game board each round. The player with the most points, scored during the game and from the photo cards at the end, wins the game. The rules include two optional variants that can be added individually or together with the base game.
Not to be confused with the 2010 Walter Obert game with the same theme, Loch Ness.
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