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BGG랭킹
BGG전체 : 0
0Tacspiel: The American Army's War Game of the Vietnam War (2008) -
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인원
3-9 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
480-480 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
5.00 / 5
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디자이너
Lawrence J. Dondero, Rufus C. Ling, Perry F. Narten, Daniel Parker, Norman W. Parsons
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
사용자 요약:
지도 기반 워게임(Wargame)은 미 육군이 정글이나 울창한 숲 속에서 게릴라 작전과 대게릴라 작전을 위한 훈련 도구로 개발 및 채택하여 상대 팀이 경기하고 심판 팀이 심판하는 게임이었다. 팀은 분리된 방에 있고 6시간씩 중대 또는 소대 규모의 부대에게 명령을 내립니다. 심판은 팀의 명령으로 인한 최종적인 감지, 접촉, 전투를 처리한다. 이동 및 지형에 따른 감지 및 접촉 확률에 소요되는 기간에 대한 몇 가지 표가 제공됩니다. 전투 결과는 전투 승산률에 따라 사상자 발생 비율을 결정한다.
지도 기반 워게임(Wargame)은 미 육군이 정글이나 울창한 숲 속에서 게릴라 작전과 대게릴라 작전을 위한 훈련 도구로 개발 및 채택하여 상대 팀이 경기하고 심판 팀이 심판하는 게임이었다. 팀은 분리된 방에 있고 6시간씩 중대 또는 소대 규모의 부대에게 명령을 내립니다. 심판은 팀의 명령으로 인한 최종적인 감지, 접촉, 전투를 처리한다. 이동 및 지형에 따른 감지 및 접촉 확률에 소요되는 기간에 대한 몇 가지 표가 제공됩니다. 전투 결과는 전투 승산률에 따라 사상자 발생 비율을 결정한다.
User Summary:
A map based wargame, intended to be played by opposing teams and refereed by a team of umpires, developed and adopted by the US Army as a training tool for guerrilla and counter-guerrilla operations in a jungle or densely forested environment. Teams are in separated rooms, and assign orders to company or platoon sized units in 6-hours time increments. The umpires work out the eventual detections, contacts and battles resulting from the teams' orders. Several tables are provided for time periods expended on movement, and detection and contact probabilities based on the terrain. Combat is resolved on a combat result table, with percentages of inflicting casualties depending on combat odds ratio.
A map based wargame, intended to be played by opposing teams and refereed by a team of umpires, developed and adopted by the US Army as a training tool for guerrilla and counter-guerrilla operations in a jungle or densely forested environment. Teams are in separated rooms, and assign orders to company or platoon sized units in 6-hours time increments. The umpires work out the eventual detections, contacts and battles resulting from the teams' orders. Several tables are provided for time periods expended on movement, and detection and contact probabilities based on the terrain. Combat is resolved on a combat result table, with percentages of inflicting casualties depending on combat odds ratio.
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