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BGG랭킹
BGG전체 : 11786
ABSTRACTS : 565
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
5+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Susan McKinley Ross
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아티스트
-
인원
게임 소개
만약 수전 맥킨리 로스의 큐어클이 단순한 스크래블 – 색상과 모양이 – 문자 –를 대체하여 2010년 마인드웨어 – 스키피티 –에서 발매된 것이 티모시 리어리 세트의 "checkers"라고 불릴 수 있다.
10x10 게임 보드 위에, 플레이어들은 무작위로 100개의 토큰을 5가지 색상으로 배열한 다음, 4개의 중앙 사각형에서 토큰을 제거한다. 차례에 따라 플레이어는 싱글 토큰을 가져다가 인접한 토큰을 넘어 빈 공간으로 직교로 점프하여 점프한 토큰을 캡처한다. 플레이어는 점프한 각 토큰을 캡처하여 여러 번 점프할 수 있습니다.
더 이상 점프를 할 수 없을 때 경기가 종료됩니다. 플레이어들은 자신의 토큰 스택을 비교하며, 각각 다른 색깔의 토큰 5개를 세트로 계산한다. 가장 많은 세트를 가진 플레이어가 승리하며, 타이브레이커는 캡처된 토큰의 수이지만 세트 수는 아니다.
10x10 게임 보드 위에, 플레이어들은 무작위로 100개의 토큰을 5가지 색상으로 배열한 다음, 4개의 중앙 사각형에서 토큰을 제거한다. 차례에 따라 플레이어는 싱글 토큰을 가져다가 인접한 토큰을 넘어 빈 공간으로 직교로 점프하여 점프한 토큰을 캡처한다. 플레이어는 점프한 각 토큰을 캡처하여 여러 번 점프할 수 있습니다.
더 이상 점프를 할 수 없을 때 경기가 종료됩니다. 플레이어들은 자신의 토큰 스택을 비교하며, 각각 다른 색깔의 토큰 5개를 세트로 계산한다. 가장 많은 세트를 가진 플레이어가 승리하며, 타이브레이커는 캡처된 토큰의 수이지만 세트 수는 아니다.
If Susan McKinley Ross' Qwirkle can be described as a simplified Scrabble – with colors and shapes replacing letters – then her 2010 release from MindWare – Skippity – might be dubbed "checkers for the Timothy Leary set".
On a blazingly colored 10x10 game board, players randomly lay out one hundred tokens in five colors, then remove the tokens from the four central squares. On a turn, a player takes a single token and jumps orthogonally over an adjacent token to an empty space, capturing the token jumped. Multiple jumps are possible, with the player capturing each token jumped.
The game ends when no more jumps are possible. Players then compare their stacks of tokens, with each set of five differently-colored tokens counting as a set. The player with the most sets wins, with the tiebreaker being the number of tokens captured but not in sets.
On a blazingly colored 10x10 game board, players randomly lay out one hundred tokens in five colors, then remove the tokens from the four central squares. On a turn, a player takes a single token and jumps orthogonally over an adjacent token to an empty space, capturing the token jumped. Multiple jumps are possible, with the player capturing each token jumped.
The game ends when no more jumps are possible. Players then compare their stacks of tokens, with each set of five differently-colored tokens counting as a set. The player with the most sets wins, with the tiebreaker being the number of tokens captured but not in sets.
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