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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chris Huntoon
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아티스트
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인원
게임 소개
From Zillions of Games
"피스는 대각선으로 이동하지만 직교로 캡처합니다. 대각선 체커의 강제진행과 직교경기의 풍성함이 합쳐진 셈이다.
목표: 상대의 말을 모두 캡처합니다(").체커스를 뛰어넘어 상대를 꼼짝 못하게 하거나 꼼짝 못하게 한다.
체커는 인접한 빈 사각형으로 미끄러지거나, 상대편의 빈 사각형으로 왼쪽, 오른쪽 또는 앞으로 점프하여 대각선으로 앞으로 이동할 수 있다. 조각을 뛰어넘으면 캡처되지만 대각선으로 점프할 수는 없습니다. 캡쳐는 필수이며 최대한 많이 뛰어서 캡쳐해야 합니다.
킹은 장거리 피스이며 어느 방향으로든 대각선으로 미끄러지거나 상대 피스 위로 왼쪽, 오른쪽, 위 또는 아래로 점프할 수 있다. 체커가 보드의 반대쪽 끝에서 멈추면 킹이 되고 뒤로 이동할 수도 있습니다. 시리즈 캡처 이동 중에 프로모션 스퀘어만 방문하면 프로모션이 되지 않습니다.
"피스는 대각선으로 이동하지만 직교로 캡처합니다. 대각선 체커의 강제진행과 직교경기의 풍성함이 합쳐진 셈이다.
목표: 상대의 말을 모두 캡처합니다(").체커스를 뛰어넘어 상대를 꼼짝 못하게 하거나 꼼짝 못하게 한다.
체커는 인접한 빈 사각형으로 미끄러지거나, 상대편의 빈 사각형으로 왼쪽, 오른쪽 또는 앞으로 점프하여 대각선으로 앞으로 이동할 수 있다. 조각을 뛰어넘으면 캡처되지만 대각선으로 점프할 수는 없습니다. 캡쳐는 필수이며 최대한 많이 뛰어서 캡쳐해야 합니다.
킹은 장거리 피스이며 어느 방향으로든 대각선으로 미끄러지거나 상대 피스 위로 왼쪽, 오른쪽, 위 또는 아래로 점프할 수 있다. 체커가 보드의 반대쪽 끝에서 멈추면 킹이 되고 뒤로 이동할 수도 있습니다. 시리즈 캡처 이동 중에 프로모션 스퀘어만 방문하면 프로모션이 되지 않습니다.
From Zillions of Games
"Pieces move diagonally but capture orthogonally. This is so as to combine the forced progression of diagonal checkers with the richness of the orthogonal game.
Object: Capture all your opponent's pieces ("Checkers" or "Kings") by jumping over them, or stalemate the opponent so he has no moves.
Checkers can move diagonally forward, by sliding to an adjacent empty square or by jumping either left, right, or forward over an enemy piece to a vacant square on the other side. Jumping over a piece captures it, but you may not jump diagonally. Capturing is mandatory, and you must keep jumping and capturing as long as it is possible, taking the maximum number of pieces.
The King is a long range piece and can slide diagonally in any direction or jump left, right, up or down over any opponent piece to any free square. When your Checker stops on the other end of the board, it becomes a King and can then also move backwards. If it merely visits a promotion square during a series capture moves, then it does not promote."
"Pieces move diagonally but capture orthogonally. This is so as to combine the forced progression of diagonal checkers with the richness of the orthogonal game.
Object: Capture all your opponent's pieces ("Checkers" or "Kings") by jumping over them, or stalemate the opponent so he has no moves.
Checkers can move diagonally forward, by sliding to an adjacent empty square or by jumping either left, right, or forward over an enemy piece to a vacant square on the other side. Jumping over a piece captures it, but you may not jump diagonally. Capturing is mandatory, and you must keep jumping and capturing as long as it is possible, taking the maximum number of pieces.
The King is a long range piece and can slide diagonally in any direction or jump left, right, up or down over any opponent piece to any free square. When your Checker stops on the other end of the board, it becomes a King and can then also move backwards. If it merely visits a promotion square during a series capture moves, then it does not promote."
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