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인원
2-2 명
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게임시간
0-0 분
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연령
0+
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게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
M. Winther
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아티스트
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인원
게임 소개
Hopperdame 웹 사이트( http://hem.passagen.se/melki9/hopperdame.htm )에서
호퍼데임은 새로운 발명품이다. 승급 규칙이 있는 호퍼담에서는 상대방의 말을 모두 잡으면 승리합니다. 피스는 인접한 정사각형으로 이동하거나 인접한 친근한 피스(호퍼라고도 함) 위로 점프하여 앞뒤로 움직인다. 점프는 같은 색상의 조각에서만 수행해야 한다. 발을 디디거나 뒤로 점프하는 것은 허용되지 않습니다. 이것의 예외는 "king"으로, 어떤 조각도 뛰어넘을 수 있고, 모든 방향으로 걸을 수 있다.
킹으로 승진하기 위해서는 두 포지션을 모두 한 조각으로 유지함으로써 적진 뒤의 코너 광장, 즉 "카슬"을 정복해야 한다. 피스가 적의 코너에 발을 디디거나 뛰어들면 상대 코너가 이미 아군 피스가 점유하고 있는 경우에만 킹으로 승격된다. 또한, 코너 광장으로 들어가는 작품은 나중에 다른 코너가 친근한 조각이 차지하게 되면 홍보될 수 있다. 그 다음 같은 정사각형에 조각을 떨어뜨리면 프로모션이 완료됩니다. 하지만 이건 돈이 많이 든다.
HopperDame은 교환-포획 규칙을 사용합니다: 카운터는 친근한 카운터를 뛰어넘습니다. 만약 그것이 상륙한 광장이 적의 카운터에게 점령당한다면, 이것은 포획된다. 도약해야만 카운터가 캡처를 할 수 있다. 점프 카운터는 더 이상 점프할 필요가 없거나 플레이어가 멈추기로 결정할 때까지 친근한 카운터를 계속 뛰어넘을 수 있다. 방금 왔던 광장으로 다시 뛰어드는 건 용납할 수 없어
캡처는 점프할 때만 수행됩니다. 따라서, 하나의 조각이 단독으로 캡처를 할 수 없습니다. 이에 대한 예외는 킹인데, 킹은 추가적인 포획 방법을 가지고 있다: 체스의 킹처럼 인접한 적 조각을 직접 포획할 수 있다.
호퍼데임은 새로운 발명품이다. 승급 규칙이 있는 호퍼담에서는 상대방의 말을 모두 잡으면 승리합니다. 피스는 인접한 정사각형으로 이동하거나 인접한 친근한 피스(호퍼라고도 함) 위로 점프하여 앞뒤로 움직인다. 점프는 같은 색상의 조각에서만 수행해야 한다. 발을 디디거나 뒤로 점프하는 것은 허용되지 않습니다. 이것의 예외는 "king"으로, 어떤 조각도 뛰어넘을 수 있고, 모든 방향으로 걸을 수 있다.
킹으로 승진하기 위해서는 두 포지션을 모두 한 조각으로 유지함으로써 적진 뒤의 코너 광장, 즉 "카슬"을 정복해야 한다. 피스가 적의 코너에 발을 디디거나 뛰어들면 상대 코너가 이미 아군 피스가 점유하고 있는 경우에만 킹으로 승격된다. 또한, 코너 광장으로 들어가는 작품은 나중에 다른 코너가 친근한 조각이 차지하게 되면 홍보될 수 있다. 그 다음 같은 정사각형에 조각을 떨어뜨리면 프로모션이 완료됩니다. 하지만 이건 돈이 많이 든다.
HopperDame은 교환-포획 규칙을 사용합니다: 카운터는 친근한 카운터를 뛰어넘습니다. 만약 그것이 상륙한 광장이 적의 카운터에게 점령당한다면, 이것은 포획된다. 도약해야만 카운터가 캡처를 할 수 있다. 점프 카운터는 더 이상 점프할 필요가 없거나 플레이어가 멈추기로 결정할 때까지 친근한 카운터를 계속 뛰어넘을 수 있다. 방금 왔던 광장으로 다시 뛰어드는 건 용납할 수 없어
캡처는 점프할 때만 수행됩니다. 따라서, 하나의 조각이 단독으로 캡처를 할 수 없습니다. 이에 대한 예외는 킹인데, 킹은 추가적인 포획 방법을 가지고 있다: 체스의 킹처럼 인접한 적 조각을 직접 포획할 수 있다.
From Hopperdame website ( http://hem.passagen.se/melki9/hopperdame.htm )
HopperDame (or simply Hoppers) is a new invention. In HopperDame with promotion rule you win by capturing all the opponent's pieces. Pieces move forwards and sideways, orthogonally or diagonally, by shifting to an adjacent square, or by jumping over an adjacent friendly piece (also termed 'hopper'). Jumps must only occur over a piece of the same colour. It's not allowable to step or jump backwards. The exception to this is the "king", which can jump over any piece, and step in all directions.
To promote to king one must conquer the "castles", that is, the corner squares behind the enemy position, by holding both these positions with a piece, so called "double-promotion". If a piece steps or jumps into the enemy corner then it is promoted to king only if the other enemy corner is already occupied by a friendly piece. Also, a piece which steps into the corner square may later be promoted if the other corner has subsequently become occupied by a friendly piece. The promotion is then done by dropping the piece on the same square. But this costs a move.
HopperDame employs the rule of exchange-capture: the counter jumps over a friendly counter. If the square where it lands is occupied by an enemy counter, then this is captured. It is only when leaping that the counter can make captures. A leaping counter may continue to leap over friendly counters until there are no more to leap over or the player decides to stop. It's not allowable to jump back to the square you just came from.
Note that capture is only made when jumping. Thus, a single piece cannot make a capture by itself. The exception to this is the king, which has an additional capture method: it can capture an adjacent enemy piece directly, like a king in chess.
HopperDame (or simply Hoppers) is a new invention. In HopperDame with promotion rule you win by capturing all the opponent's pieces. Pieces move forwards and sideways, orthogonally or diagonally, by shifting to an adjacent square, or by jumping over an adjacent friendly piece (also termed 'hopper'). Jumps must only occur over a piece of the same colour. It's not allowable to step or jump backwards. The exception to this is the "king", which can jump over any piece, and step in all directions.
To promote to king one must conquer the "castles", that is, the corner squares behind the enemy position, by holding both these positions with a piece, so called "double-promotion". If a piece steps or jumps into the enemy corner then it is promoted to king only if the other enemy corner is already occupied by a friendly piece. Also, a piece which steps into the corner square may later be promoted if the other corner has subsequently become occupied by a friendly piece. The promotion is then done by dropping the piece on the same square. But this costs a move.
HopperDame employs the rule of exchange-capture: the counter jumps over a friendly counter. If the square where it lands is occupied by an enemy counter, then this is captured. It is only when leaping that the counter can make captures. A leaping counter may continue to leap over friendly counters until there are no more to leap over or the player decides to stop. It's not allowable to jump back to the square you just came from.
Note that capture is only made when jumping. Thus, a single piece cannot make a capture by itself. The exception to this is the king, which has an additional capture method: it can capture an adjacent enemy piece directly, like a king in chess.
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