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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Todd Sanders
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아티스트
Todd Sanders
-
인원
게임 소개
컴퍼스 앤 엠파이어는 에테르 캡틴스를 테마로 한 프린트 앤 플레이 게임이다.
6개의 주사위, 5개의 주사위, 황제, 숙녀, 나침반의 얼굴을 가진 주사위, 그리고 1개의 주사위를 가지고 게임을 했다.이 게임은 2명에서 4명까지 하는 게임입니다. 당신은 또한 제공된 12개의 토큰 세트가 필요할 것이다.
재생:
경기가 시작될 때 참가 선수 수에 따라 다음과 같은 수의 토큰이 게임 영역의 중앙에 배치된다.
플레이어 4명: Emperor 토큰 3개, Compass 토큰 6개, Lady 토큰 3개
3명: Emperor 토큰 2개, Compass 토큰 4개, Lady 토큰 2개
플레이어 2명: Emperor 토큰 1개, Compass 토큰 2개, Lady 토큰 1개
누가 먼저 할지 정하세요.
플레이어들은 차례대로 시계 방향으로 주사위를 한 번 굴려 5가지 종류의 주사위를 얻으려고 노력합니다. 선수들은 이전 선수의 주사위를 많이 가지고 있다가 차례에 따라 나머지 주사위를 굴릴 수 있다.
5개의 나침반 토큰을 굴리는 플레이어는 중앙에서 하나의 나침반 토큰을 얻는다. 황제 토큰 5개를 굴리는 플레이어가 중앙에서 황제 토큰 1개를 차지합니다. 5개의 레이디 토큰을 굴리는 플레이어가 중앙에서 하나의 레이디 토큰을 획득합니다.
일단 한 선수가 5가지 종류의 게임을 하고 보상을 요구하면, 다음 플레이어가 다음 라운드를 시작하기 위해 모든 주사위를 굴린다. 플레이어가 중앙에서 보상을 청구할 수 없는 경우 다른 플레이어로부터 보상을 받을 수 있습니다.
표시된 나침반 다이 면이 3개 굴리면 플레이어는 ‘roundabout’ 다이를 나중에 차례를 할 때 사용할 수 있습니다. 플레이어는 다른 플레이어가 나침반 3개를 굴려 빼앗을 경우에만 주사위를 잃을 수 있습니다.
이 주사위는 플레이어에게 다음과 같은 보너스를 제공한다.
엔지니어 - 플레이어는 4종류의 토큰을 가져갈 수 있습니다.
(항상 교활한 엔지니어는 상황을 최대한 활용한다.)
마스터 - 플레이어가 선택한 주사위의 두 번째 롤을 선택할 수 있습니다.
(여기 한 소녀, 저기 한 소녀)
컷퍼즈 - 플레이어는 잠길 주사위를 하나 선택할 수 있습니다.
다이에 표시된 대로 인접한 플레이어가 왼쪽 또는 오른쪽으로 다시 롤할 수 없습니다.
(왼손은 오른손이 무엇을 하는지 전혀 알지 못한다)
연금술사 - 플레이어는 아직 차지하지 않은 토큰 가운데를 선택할 수 있습니다.
즉, 5개의 야생처럼 행동한다.
(금빛으로 변한다)
스파이 - 원형 교차로 다이(Die)가 플레이어가 길을 잃고 중앙에 다시 배치됩니다.
(당신의 비밀은 당신에게 아무것도 얻을 수 없습니다)
황제, 레이디, 나침반 토큰 2개를 가진 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
이 게임은 고대 로마 게임 Jactus에 기반을 두고 있다.
6개의 주사위, 5개의 주사위, 황제, 숙녀, 나침반의 얼굴을 가진 주사위, 그리고 1개의 주사위를 가지고 게임을 했다.이 게임은 2명에서 4명까지 하는 게임입니다. 당신은 또한 제공된 12개의 토큰 세트가 필요할 것이다.
재생:
경기가 시작될 때 참가 선수 수에 따라 다음과 같은 수의 토큰이 게임 영역의 중앙에 배치된다.
플레이어 4명: Emperor 토큰 3개, Compass 토큰 6개, Lady 토큰 3개
3명: Emperor 토큰 2개, Compass 토큰 4개, Lady 토큰 2개
플레이어 2명: Emperor 토큰 1개, Compass 토큰 2개, Lady 토큰 1개
누가 먼저 할지 정하세요.
플레이어들은 차례대로 시계 방향으로 주사위를 한 번 굴려 5가지 종류의 주사위를 얻으려고 노력합니다. 선수들은 이전 선수의 주사위를 많이 가지고 있다가 차례에 따라 나머지 주사위를 굴릴 수 있다.
5개의 나침반 토큰을 굴리는 플레이어는 중앙에서 하나의 나침반 토큰을 얻는다. 황제 토큰 5개를 굴리는 플레이어가 중앙에서 황제 토큰 1개를 차지합니다. 5개의 레이디 토큰을 굴리는 플레이어가 중앙에서 하나의 레이디 토큰을 획득합니다.
일단 한 선수가 5가지 종류의 게임을 하고 보상을 요구하면, 다음 플레이어가 다음 라운드를 시작하기 위해 모든 주사위를 굴린다. 플레이어가 중앙에서 보상을 청구할 수 없는 경우 다른 플레이어로부터 보상을 받을 수 있습니다.
표시된 나침반 다이 면이 3개 굴리면 플레이어는 ‘roundabout’ 다이를 나중에 차례를 할 때 사용할 수 있습니다. 플레이어는 다른 플레이어가 나침반 3개를 굴려 빼앗을 경우에만 주사위를 잃을 수 있습니다.
이 주사위는 플레이어에게 다음과 같은 보너스를 제공한다.
엔지니어 - 플레이어는 4종류의 토큰을 가져갈 수 있습니다.
(항상 교활한 엔지니어는 상황을 최대한 활용한다.)
마스터 - 플레이어가 선택한 주사위의 두 번째 롤을 선택할 수 있습니다.
(여기 한 소녀, 저기 한 소녀)
컷퍼즈 - 플레이어는 잠길 주사위를 하나 선택할 수 있습니다.
다이에 표시된 대로 인접한 플레이어가 왼쪽 또는 오른쪽으로 다시 롤할 수 없습니다.
(왼손은 오른손이 무엇을 하는지 전혀 알지 못한다)
연금술사 - 플레이어는 아직 차지하지 않은 토큰 가운데를 선택할 수 있습니다.
즉, 5개의 야생처럼 행동한다.
(금빛으로 변한다)
스파이 - 원형 교차로 다이(Die)가 플레이어가 길을 잃고 중앙에 다시 배치됩니다.
(당신의 비밀은 당신에게 아무것도 얻을 수 없습니다)
황제, 레이디, 나침반 토큰 2개를 가진 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
이 게임은 고대 로마 게임 Jactus에 기반을 두고 있다.
Compass and Empire is a Print and Play Game themed for the Aether Captains world
Played with 6 dice, five dice showing the Emperor, Lady and Compass faces, and one die known as the ‘Roundabout’, this game is for two to four players. You will also need the provided set of 12 tokens (or coins if the officers are elsewhere).
Play:
At the start of a game the following number of tokens are placed in the center of the playing area, depending on the number of players taking part:
4 players: 3 Emperor tokens, 6 Compass tokens, and 3 Lady tokens
3 players: 2 Emperor tokens, 4 Compass tokens, and 2 Lady tokens
2 players: 1 Emperor tokens, 2 Compass tokens, and 1 Lady token
Choose who goes first.
Players, clockwise in turn, roll the dice once and try to get five-of-a-kind. Players may keep as many of the previous player's dice and roll the remaining ones in their turn.
A player who rolls 5 Compass tokens (regardless if it is the Compass or the Marked Compass) claims one Compass token from the center. A player who rolls 5 Emperor tokens claims one Emperor token from the center. A player who rolls 5 Lady tokens claims one Lady token from the center.
Once a player has made five-of-a-kind and claimed their reward, the next player rolls all the dice to start the next round. If a player is unable to claim their reward from the center because there are none left, they may take one from another player.
If 3 Marked Compass die faces are rolled that player may take the ‘roundabout’ die to use during future turns; rolling it once when taking it to determine its use during the time the player has control of it. The player can only lose that die if another player rolls 3 Marked Compasses and takes it from them.
This die gives the player the following bonuses:
The Engineer - the player is allowed to take a token on a 4 of a kind
(a crafty engineer always makes the best of a situation)
The Mistress - the player allowed to take a 2nd roll of any dice they choose
(one girl here and one girl there)
The Cutpurse - the player can choose one die which will be locked and
cannot be re-rolled by an adjacent player to their left or right as indicated by the die
(the left hand never knows what the right is doing)
The Alchemist - the player may choose any token in center not yet taken
i.e. acts as a 5 wild
(lead turns to gold)
The Spy - The Roundabout die is lost by that player and placed back in the center
(your secrets will gain you nothing)
The first player to hold a Emperor, Lady and two Compass tokens wins the game.
this game is based on the ancient roman game Jactus
Played with 6 dice, five dice showing the Emperor, Lady and Compass faces, and one die known as the ‘Roundabout’, this game is for two to four players. You will also need the provided set of 12 tokens (or coins if the officers are elsewhere).
Play:
At the start of a game the following number of tokens are placed in the center of the playing area, depending on the number of players taking part:
4 players: 3 Emperor tokens, 6 Compass tokens, and 3 Lady tokens
3 players: 2 Emperor tokens, 4 Compass tokens, and 2 Lady tokens
2 players: 1 Emperor tokens, 2 Compass tokens, and 1 Lady token
Choose who goes first.
Players, clockwise in turn, roll the dice once and try to get five-of-a-kind. Players may keep as many of the previous player's dice and roll the remaining ones in their turn.
A player who rolls 5 Compass tokens (regardless if it is the Compass or the Marked Compass) claims one Compass token from the center. A player who rolls 5 Emperor tokens claims one Emperor token from the center. A player who rolls 5 Lady tokens claims one Lady token from the center.
Once a player has made five-of-a-kind and claimed their reward, the next player rolls all the dice to start the next round. If a player is unable to claim their reward from the center because there are none left, they may take one from another player.
If 3 Marked Compass die faces are rolled that player may take the ‘roundabout’ die to use during future turns; rolling it once when taking it to determine its use during the time the player has control of it. The player can only lose that die if another player rolls 3 Marked Compasses and takes it from them.
This die gives the player the following bonuses:
The Engineer - the player is allowed to take a token on a 4 of a kind
(a crafty engineer always makes the best of a situation)
The Mistress - the player allowed to take a 2nd roll of any dice they choose
(one girl here and one girl there)
The Cutpurse - the player can choose one die which will be locked and
cannot be re-rolled by an adjacent player to their left or right as indicated by the die
(the left hand never knows what the right is doing)
The Alchemist - the player may choose any token in center not yet taken
i.e. acts as a 5 wild
(lead turns to gold)
The Spy - The Roundabout die is lost by that player and placed back in the center
(your secrets will gain you nothing)
The first player to hold a Emperor, Lady and two Compass tokens wins the game.
this game is based on the ancient roman game Jactus
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