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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    1000-2400 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    4.28 / 5

게임 소개

(박스 뒤쪽부터):

라인강과 베를린으로 가는 길은 1944년 초가을에 활짝 열려 있었다. 프랑스에 주둔하고 있던 독일군은 조직적인 편제를 멈추고 서방 연합군의 맹추격을 받아 파리를 지나 독일 국경까지 진격했다. 9월 12일 미국 제1군은 웨스트월을 공격했고, 요새에 맞서 진흙과 비를 뚫고 몇 달 동안 고군분투해야 했다. 게다가 보급 부족은 미군의 전진을 더욱 억제하는 역할을 했다. 전쟁이 크리스마스까지 끝날 것인가, 아니면 독일군이 제2의 승리를 거둘 것인가.마른강의 기적, 그리고 서쪽에서 반격을 개시할 만큼 충분히 오래 버텨라?


(Decision Games 웹 사이트에서):

HURTGEN: Hell’s Forest는 거대한 캠페인의 거대한 전술 시뮬레이션입니다. 게임 내 2,240개의 카운터는 미국, 독일, 영국, 심지어 벨기에 부대를 포함하여 전투에서 싸웠던 중대 및 대대 수준에서 거의 모든 대형을 나타낸다. 보병, 장갑, 대전차, 정찰, 공병, 돌격포, 곡사포, 로켓, 낙하산, 레인저, 글라이더, 그리고 본부 부대들이 모두 카운터 믹스에 완전히 표현되어 있다. 이 두 개의 지도 섹션은 1944년 독일군 참모 지도와 1943년부터 1944년까지의 미군 지도 자료에서 편집된 전투 지역을 정확하게 묘사한 것이다. 묘사된 지역은 갑옷과 보병의 적합성과 관련된 모든 주요 도로, 2차 도로, 산책로 및 기타 유형의 지형과 더불어 독일 방어의 보루로 증명된 모든 마을, 마을, 도시, 그리고 다리가 없이는 바퀴 달린 차량으로 건널 수 없는 모든 시내와 강을 보여준다.

9월, 10월, 11월의 공격 시기를 나타내는 세 가지 주요 시나리오가 있다. 더 작은 학습 시나리오에서는 미 제28보병사단이 로어강 댐을 따라 숲 속을 주행하려고 시도하는 시련을 묘사하고 있다. 선수들은 또한 9월부터 12월 첫째 주까지 계속 경기를 할 수 있다. 실제보다 몇 달 앞서 라인강에 도달할 수 있을지, 그리고 전쟁을 상당히 단축시킬 수 있을지가 동맹 선수의 큰 과제다. 광범위한 공급, 날씨 및 공력 규칙이 포함됩니다.

이 대작전 시뮬레이션 시리즈의 최신판(와흐트 암라인으로 시작)은 이러한 규모의 전술 및 작전 전쟁을 더 잘 묘사하기 위해 전투, 포병 및 보급 서브시스템을 더욱 개선했다. 예를 들어 &ldquo에 대한 규칙입니다.럴” 기간이 추가되어 플레이어들이 상대적으로 비활동적인 기간 동안 게임 플레이 속도를 높일 수 있다. 이 룰들은 게임 플레이를 하루에 세 번에서 한 번으로 압축하여 플레이어가 더 긴 시간 간격을 커버할 수 있게 한다. 다른 추가 사항으로는 레벨 2의 참호를 통해 독일군은 연합군의 포격과 지상 공격을 견딜 수 있으며 전투 중 미군이 직면하는 병참의 악몽을 나타내는 규칙도 있다.

전투 순서는 양측의 군대를 정확하고 기능적으로 묘사하기 위해 광범위하게 연구되어 왔다. 경기 내내 거의 무작위로 나타나는 다양한 후방지역 부대와 대체군 대대의 묘사를 통해 부활하는 독일군의 믿을 수 없을 정도로 호지 본성이 드러난다.

게임 규모
• 지도: 16진수당 1마일
• 시간: 하루에 3번의 게임 턴
• 부대: 보병과 포병은 대대입니다. 갑옷은 회사 차원에서 묘사됩니다.
• 각 강도 단계는 회사와 같습니다.

게임 구성 요소
• 22x34” 4색 지도 시트 2개
• 2,240개의 다이컷 플레이피스(실제 1,960개!)
• 하나의 규칙 책자
• 하나의 시나리오 책자
• 놀이 책자의 풀 컬러 예시 하나
• 플레이어 지원 차트
• 10면 주사위 두 개
• 보관 가방
• 11x17x2인치 상자
(From the rear of the box:)

The road to the Rhine, and beyond to Berlin, seemed wide open in the early fall of 1944. The German armies in France had ceased being organized formations and were streaming back to the Reich in willy nilly fashion, hotly pursued by the Western Allied armies as they dashed through Paris and to the borders of Germany. The First US Army (with the Ninth later on), hit the Westwall on September 12th and was destined to slog through the mud and rain for months against the fortifications and surprisingly resilient German reserves hurriedly thrown against them in a desperate bid to keep the American army off as much German soil as possible. Additionally, lack of supply served to further restrain the American advance. Would the war be over by Christmas, or would the Germans pull off a second “Miracle of the Marne” and hold long enough to launch a counteroffensive in the west ?


(from Decision Games website:)

HURTGEN: Hell’s Forest is a grand-tactical simulation of that enormous campaign. The 2,240 counters in the game represent almost every formation, at company and battalion levels, which fought in the battle, including US, German, British, and even Belgian units. Infantry, armor, anti-tank, reconnaissance, engineer, assault gun, howitzer, rocket, parachute, ranger, glider, and headquarters units are all fully represented in the counter-mix. The two map sections are an accurate representation of the battle area and were compiled from 1944 German staff maps and 1943-1944 US Army map sources. The area portrayed shows all primary and secondary roads, trails and other types of terrain in relation to their suitability for armor and infantry, along with all the villages, towns and cities that proved to be the bastions of the German defense, as well as every creek and river that couldn't be crossed by wheeled vehicles without a bridge.

THERE are three main scenarios representing each of the offensive periods of September, October and November. A smaller learning scenario depicts the US 28th Infantry Division’s ordeal as it attempted to drive on the Roer River dams through the forest of the area. Players may also play continuously from September to the first week of December (almost 300 game turns!). The big challenge for the allied player is to see if he can reach the Rhine River months ahead of the actual date, and shorten the war considerably. Extensive supply, weather and air power rules are included.

THIS latest edition of the Grand Operational Simulation Series (which began with Wacht am Rhein) presents further refinements to the combat, artillery and supply subsystems in order to better depict tactical and operational warfare at this scale. For example, rules for “Lull” periods have been added in order to allow players to speed up game play during periods of relative inactivity. These Lulls compress game play from three turns per day to one, allowing players to cover longer intervals of historic time. Other additions feature level-two entrenchments that allow the German player to create fortified bastions in German towns and cities that can better withstand Allied barrages and ground assaults, along with rules that represent the logistical nightmare faced by the Americans during much of the battle.

THE orders of battle have been extensively researched in order to provide an accurate and functional depiction of the armies of both sides. The incredibly hodge podge nature of the resurrecting German army is shown through the depiction of the various rear area units and replacement army battalions that appear almost randomly throughout the game.

GAME SCALE
• Map: 1 mile per hex
• Time: 3 Game Turns per day
• Units: Infantry and Artillery are battalions. Armor is depicted at the company level.
• Each strength step is equal to a company.

GAME COMPONENTS
• 2 22x34” Four Color Map sheets
• 2,240 Die-Cut Playing Pieces (ACTUALLY 1,960!)
• One Rule Booklet
• One Scenario Booklet
• One Full color Examples of Play Booklet
• Player Aid Charts
• Two 10-sided Dice
• Storage Bags
• 11x17x2 inch box

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