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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
16+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Gilbert Nicoll, Adam Watts
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아티스트
Adam Watts
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인원
게임 소개
킬볼(Kill Ball)은 길 니콜과 아담 왓츠가 만든 공상 과학 스포츠 게임이다. 그것은 격자무늬 보드에 토큰이나 미니를 사용하여 두 팀의 인간 클론 간의 경기를 나타낸다.
게임플레이는 핸드볼과 하키의 극단적인 폭력 혼합물이다. 클론은 매우 일회용이며 상대팀에게 심각한 부상과 사망을 입히는 것이 게임’s 전략의 주요 부분이다. 목이 잘리면 무기로도 사용할 수 있는 공이 경기장에 추가된다.
리그와 토너먼트에서, 각각의 선수들은 경기마다 이어지는 고유한 팀을 만든다. 경기장에서 부상이나 사망으로 고통 받는 클론은 일시적으로 또는 영구적으로 통계가 감소하지만 경기 사이에 쉽게 교체될 수 있다. 살아남은 자에게는 능력 향상과 추가 능력 구매에 사용할 수 있는 경험치가 주어집니다.
게임플레이는 핸드볼과 하키의 극단적인 폭력 혼합물이다. 클론은 매우 일회용이며 상대팀에게 심각한 부상과 사망을 입히는 것이 게임’s 전략의 주요 부분이다. 목이 잘리면 무기로도 사용할 수 있는 공이 경기장에 추가된다.
리그와 토너먼트에서, 각각의 선수들은 경기마다 이어지는 고유한 팀을 만든다. 경기장에서 부상이나 사망으로 고통 받는 클론은 일시적으로 또는 영구적으로 통계가 감소하지만 경기 사이에 쉽게 교체될 수 있다. 살아남은 자에게는 능력 향상과 추가 능력 구매에 사용할 수 있는 경험치가 주어집니다.
Kill Ball is a science fiction tabletop sports game for two players created by Gil Nicoll and Adam Watts. It uses tokens or minis on a gridded board to represent a match between two teams of human clones in a gritty arena environment.
Gameplay is an ultra-violent hybrid of handball and hockey. Clones are extremely disposable, and inflicting serious injuries and death upon the opponent’s team is a major part of the game’s strategy. A decapitation will add an additional ball to the arena which can also be used as weapon.
In leagues and tournaments, each player generates a unique team that carries on from game to game. Clones who suffer injuries or death in the arena will have temporary to permanent reductions to their stats, but are easily replaceable between matches. The ones that survive are awarded experience which can be used to improve attributes and purchase additional abilities.
Gameplay is an ultra-violent hybrid of handball and hockey. Clones are extremely disposable, and inflicting serious injuries and death upon the opponent’s team is a major part of the game’s strategy. A decapitation will add an additional ball to the arena which can also be used as weapon.
In leagues and tournaments, each player generates a unique team that carries on from game to game. Clones who suffer injuries or death in the arena will have temporary to permanent reductions to their stats, but are easily replaceable between matches. The ones that survive are awarded experience which can be used to improve attributes and purchase additional abilities.
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