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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Kelley Callery
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아티스트
-
인원
게임 소개
2010년 크리스마스 인쇄 및 플레이 게임 디자인 대회를 위해 고안된 징글 장글은 타일을 적절한 패턴으로 배열하는 데 점수를 매기는 도미노와 같은 배치 게임이다.
징글장글은 장글이라고 불리는 두 개의 종이 달린 30개의 특별한 타일 세트를 사용한다. 이 게임은 두 명, 세 명, 네 명이 할 수 있으며 손의 크기는 플레이어 수에 따라 다르다.
두 선수가 각각 14개씩 장글을 획득하고, 나머지 2개는 장글을 남깁니다.
3명의 선수가 각각 9개씩 장글을 획득하고, 나머지 3개는 장글을 획득합니다.
4명이 각각 7개씩 장글을 받고, 나머지 2개는 장글을 남깁니다.
3개의 장글이 남아 있는 경우 1개는 아웃되고 노출되지 않아 선발에 2개의 장글이 남는다. 출발은 레프트 오버 쟁글이다. 이것들은 위를 향하고 나란히 놓여져 탁자 중앙에 정사각형을 만든다.
장글은 세로로 또는 가로로 시작 칸에서 펼쳐져 테이블 위에 놓여진다. 이 아이디어는 행과 열에 반복되는 색상 패턴의 “크로스워드 퍼즐”그리드를 만드는 것입니다.
행이나 열로 끝나는 둘 이상의 인접한 장글 세트를 그룹이라고 합니다. 장글은 각 그룹의 종이 패턴을 형성하도록 연주되어야 한다. 가능한 패턴은 다음과 같습니다.
• 예를 들어 빨간색, 빨간색, 빨간색 또는 단일 색상 반복
예를 들어 빨강, 파랑, 빨강, 파랑, 빨강, 파랑 또는 두 가지 색이 번갈아 나타납니다.
• 3가지 색상(예: 빨강, 파랑, 노랑, 파랑, 노랑, 빨강, 파랑 또는 노랑)
• 예를 들어 빨강, 파랑, 노랑, 녹색, 빨강, 파랑, 노랑, 녹색 또는 네 가지 색입니다.
• 또는 반복 주기의 모든 다섯 가지 색상(예: 빨강, 파랑, 노랑, 녹색, 보라색, 빨강, 파랑, 노랑, 녹색, 보라색)
집단이 반복되는 색을 띠거나 다섯 가지 색을 모두 포함하는 즉시 그 집단에 대한 패턴이 고정되며, 집단을 확장하는 미래 장글은 정해진 패턴에 부합해야 한다. 레이아웃이 커지면 행 또는 열에 공백으로 구분된 두 개 이상의 그룹이 포함될 수 있습니다.
장글은 둘 이상의 그룹을 올바르게 확장하도록 배치해야 하지만, 긴 면을 따라 4개의 장글을 나란히 만들 수는 없다.
선수가 자신이 뛸 수 없다고 생각하면 손을 드러낸다. 만약 그들이 원한다면, 다른 선수들은 그가 보지 못했을지도 모르는 플레이를 지적할 수 있다. 이 경우 플레이어는 타일을 연주해야 합니다. 둘 이상의 가능한 플레이가 지적될 경우, 플레이어는 자신이 좋아하는 플레이를 선택할 수 있다. 만약 어떤 플레이도 지적되지 않는다면, 선수는 0점을 득점하고 장글을 배치하지 않는다. 그는 경기에서 빠지지 않았지만, 그 후 그가 플레이를 찾을 수 있을지는 다음 차례를 기다려야 한다.
게임은 두 가지 방법 중 하나로 끝납니다: 1) 한 명의 선수가 모든 쟁글을 놓을 때. 하지만 그 이후에 선발로 나선 다른 선수들은 장글을 한 개 더 놓게 된다.
점수는 장글이 배치될 때 계산되고 합산된다. 장글의 각 방울은 5점의 가치가 있으며, 점수는 확장된 그룹의 새로운 길이의 곱입니다. 조를 확장할 때 사용하는 장글이 더블이면 점수도 두 배가 된다.
경기 종료 시 손에 남아 있는 장글은 모든 선수가 실점한다. 복식은 -5점이고 다른 모든 장글은 -25점이다.
징글장글은 장글이라고 불리는 두 개의 종이 달린 30개의 특별한 타일 세트를 사용한다. 이 게임은 두 명, 세 명, 네 명이 할 수 있으며 손의 크기는 플레이어 수에 따라 다르다.
두 선수가 각각 14개씩 장글을 획득하고, 나머지 2개는 장글을 남깁니다.
3명의 선수가 각각 9개씩 장글을 획득하고, 나머지 3개는 장글을 획득합니다.
4명이 각각 7개씩 장글을 받고, 나머지 2개는 장글을 남깁니다.
3개의 장글이 남아 있는 경우 1개는 아웃되고 노출되지 않아 선발에 2개의 장글이 남는다. 출발은 레프트 오버 쟁글이다. 이것들은 위를 향하고 나란히 놓여져 탁자 중앙에 정사각형을 만든다.
장글은 세로로 또는 가로로 시작 칸에서 펼쳐져 테이블 위에 놓여진다. 이 아이디어는 행과 열에 반복되는 색상 패턴의 “크로스워드 퍼즐”그리드를 만드는 것입니다.
행이나 열로 끝나는 둘 이상의 인접한 장글 세트를 그룹이라고 합니다. 장글은 각 그룹의 종이 패턴을 형성하도록 연주되어야 한다. 가능한 패턴은 다음과 같습니다.
• 예를 들어 빨간색, 빨간색, 빨간색 또는 단일 색상 반복
예를 들어 빨강, 파랑, 빨강, 파랑, 빨강, 파랑 또는 두 가지 색이 번갈아 나타납니다.
• 3가지 색상(예: 빨강, 파랑, 노랑, 파랑, 노랑, 빨강, 파랑 또는 노랑)
• 예를 들어 빨강, 파랑, 노랑, 녹색, 빨강, 파랑, 노랑, 녹색 또는 네 가지 색입니다.
• 또는 반복 주기의 모든 다섯 가지 색상(예: 빨강, 파랑, 노랑, 녹색, 보라색, 빨강, 파랑, 노랑, 녹색, 보라색)
집단이 반복되는 색을 띠거나 다섯 가지 색을 모두 포함하는 즉시 그 집단에 대한 패턴이 고정되며, 집단을 확장하는 미래 장글은 정해진 패턴에 부합해야 한다. 레이아웃이 커지면 행 또는 열에 공백으로 구분된 두 개 이상의 그룹이 포함될 수 있습니다.
장글은 둘 이상의 그룹을 올바르게 확장하도록 배치해야 하지만, 긴 면을 따라 4개의 장글을 나란히 만들 수는 없다.
선수가 자신이 뛸 수 없다고 생각하면 손을 드러낸다. 만약 그들이 원한다면, 다른 선수들은 그가 보지 못했을지도 모르는 플레이를 지적할 수 있다. 이 경우 플레이어는 타일을 연주해야 합니다. 둘 이상의 가능한 플레이가 지적될 경우, 플레이어는 자신이 좋아하는 플레이를 선택할 수 있다. 만약 어떤 플레이도 지적되지 않는다면, 선수는 0점을 득점하고 장글을 배치하지 않는다. 그는 경기에서 빠지지 않았지만, 그 후 그가 플레이를 찾을 수 있을지는 다음 차례를 기다려야 한다.
게임은 두 가지 방법 중 하나로 끝납니다: 1) 한 명의 선수가 모든 쟁글을 놓을 때. 하지만 그 이후에 선발로 나선 다른 선수들은 장글을 한 개 더 놓게 된다.
점수는 장글이 배치될 때 계산되고 합산된다. 장글의 각 방울은 5점의 가치가 있으며, 점수는 확장된 그룹의 새로운 길이의 곱입니다. 조를 확장할 때 사용하는 장글이 더블이면 점수도 두 배가 된다.
경기 종료 시 손에 남아 있는 장글은 모든 선수가 실점한다. 복식은 -5점이고 다른 모든 장글은 -25점이다.
Designed for the 2010 Christmas Print and Play Game Design Contest, Jingle Jangle is a domino-like placement game which scores points for arranging tiles into the appropriate patterns.
Jingle Jangle uses a special set of 30 tiles with two bells on them called jangles. The game can be played by two, three or four players and the size of the hand varies with the number of players.
• Two players get 14 jangles each, with two jangles left over.
• Three players get 9 jangles each, with three jangles left over.
• Four players get 7 jangles each, with two jangles left over.
In the case of three left over jangles, one is put away out of the game and not exposed, to leave two jangles in the starter. The starter is the pair of left over jangles. These are turned face up and put side by side to make a square in the middle of the table.
Jangles are placed on the table, vertically or horizontally, played out from the starter square. The idea is to build a “crossword puzzle” grid of repeated color patterns in the rows and columns.
Any set of two or more adjacent jangles ending in a row or column is called a group. The jangles must be played so that the bells in each group form a (repeating) pattern. The possible patterns are:
• a single color repeated, example: red, red, red or
• two colors alternating, example: red, blue, red, blue, red, blue or
• three colors in a repeating cycle, example: red, blue, yellow, red, blue, yellow, red, blue, yellow or
• four colors in a repeating cycle, example: red, blue, yellow, green, red, blue, yellow, green or
• or all five colors in a repeating cycle, example: red, blue, yellow, green, purple, red, blue, yellow, green, purple
As soon as a group has a repeated color in it, or contains all five colors, the pattern for that group is fixed, and future jangles that extend the group must conform to the established pattern. As the layout grows, it is possible for a row or column to contain two or more groups, separated by spaces.
Each jangle must be placed so that it correctly extends two or more groups, but you are not allowed to create a set of four jangles side by side in the layout, touching along their long sides.
If a player thinks he cannot play, he exposes his hand. The other players can then (if they wish) point out any plays he might not have seen. In this case the player must play a tile. If more than one possible play is pointed out, the player has the option of picking the one he likes. If no play is pointed out, then the player scores zero and places no jangle. He is not out of the game, but has to wait for his next turn to see if he can then find a play.
The game ends one of two ways: 1) When one player places all his jangles. The other players who started after him get to place one more jangle, however. 2) When no player can place a jangle.
Scores are counted and added as the jangles are placed. Each bell on a jangle is worth 5 points, The score is the product of the new lengths of all extended groups. If the jangle used to extend the group is a double, then the score is also doubled.
All players lose points for the jangles remaining in their hands when the game is ended. Doubles are -5 points and all other jangles are -25 points.
Jingle Jangle uses a special set of 30 tiles with two bells on them called jangles. The game can be played by two, three or four players and the size of the hand varies with the number of players.
• Two players get 14 jangles each, with two jangles left over.
• Three players get 9 jangles each, with three jangles left over.
• Four players get 7 jangles each, with two jangles left over.
In the case of three left over jangles, one is put away out of the game and not exposed, to leave two jangles in the starter. The starter is the pair of left over jangles. These are turned face up and put side by side to make a square in the middle of the table.
Jangles are placed on the table, vertically or horizontally, played out from the starter square. The idea is to build a “crossword puzzle” grid of repeated color patterns in the rows and columns.
Any set of two or more adjacent jangles ending in a row or column is called a group. The jangles must be played so that the bells in each group form a (repeating) pattern. The possible patterns are:
• a single color repeated, example: red, red, red or
• two colors alternating, example: red, blue, red, blue, red, blue or
• three colors in a repeating cycle, example: red, blue, yellow, red, blue, yellow, red, blue, yellow or
• four colors in a repeating cycle, example: red, blue, yellow, green, red, blue, yellow, green or
• or all five colors in a repeating cycle, example: red, blue, yellow, green, purple, red, blue, yellow, green, purple
As soon as a group has a repeated color in it, or contains all five colors, the pattern for that group is fixed, and future jangles that extend the group must conform to the established pattern. As the layout grows, it is possible for a row or column to contain two or more groups, separated by spaces.
Each jangle must be placed so that it correctly extends two or more groups, but you are not allowed to create a set of four jangles side by side in the layout, touching along their long sides.
If a player thinks he cannot play, he exposes his hand. The other players can then (if they wish) point out any plays he might not have seen. In this case the player must play a tile. If more than one possible play is pointed out, the player has the option of picking the one he likes. If no play is pointed out, then the player scores zero and places no jangle. He is not out of the game, but has to wait for his next turn to see if he can then find a play.
The game ends one of two ways: 1) When one player places all his jangles. The other players who started after him get to place one more jangle, however. 2) When no player can place a jangle.
Scores are counted and added as the jangles are placed. Each bell on a jangle is worth 5 points, The score is the product of the new lengths of all extended groups. If the jangle used to extend the group is a double, then the score is also doubled.
All players lose points for the jangles remaining in their hands when the game is ended. Doubles are -5 points and all other jangles are -25 points.
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