-
BGG랭킹
BGG전체 : 24391
CHILDRENSGAMES : 674
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Marvin Glass
-
아티스트
-
인원
게임 소개
보드는 다양한 경로로 구성되어 있으며, 보드를 마치면 각 경로마다 특정 키가 제공됩니다. 이러한 키는 어떤 순서로든 성공의 사다리에 배치되며, 사다리를 채운 첫 번째 플레이어라면 승리합니다. 그래서 주제적으로 보면 깔끔하지만, 제가 가장 기억에 남는 것은 다양한 "노 주사위" 운동 시스템입니다.
모든 플레이어는 자신의 피스를 보드 중앙에 있는 스피너에 "클릭 인"로 시작하고, 스핀을 하면 각 플레이어가 6개의 경로 중 하나에 무작위로 배치된다. 당신의 차례에 따라, 당신은 내려서 그 길을 시도하거나, 혹은 다시 빙빙 돌거나, 아마도 당신과 다른 모든 사람들을 재배치할 수 있다.
각 경로에는 고유의 이동 체계가 있습니다. 그들 중 일부는 뒤집힌 타일이고, 각 타일 세트는 1-5개의 움직임을 가지고 있습니다. 건강에는 자전거 테마가 있는데, 한 바퀴는 타일이고 다른 바퀴는 폐기 더미이다. 자기계발 타일은 책장에 있는 책들이었다.
사랑의 길에는 화살표로 심장을 관통하는 스피너가 있고 화살표는 당신의 움직임을 가리킵니다. 두 개의 다른 경로에도 테마 스피너가 있습니다.
하지만 그중에서 가장 멋진 것은 우정의 길이었다. 우정의 손은 작은 대리석이 있는 시소손으로, 그것을 보면 대리석 "파칭코의"가 다섯 손가락 중 하나에 들어가는데 각각 1-5번 동작이 다르다.
경로를 완료하고 일부 정사각형("start over""""행오버"""앞으로 이동"등)에 텍스트가 있을 때 스피너를 다시 클릭하고 필요한 다음 경로에 도착하기를 바랍니다.
모든 플레이어는 자신의 피스를 보드 중앙에 있는 스피너에 "클릭 인"로 시작하고, 스핀을 하면 각 플레이어가 6개의 경로 중 하나에 무작위로 배치된다. 당신의 차례에 따라, 당신은 내려서 그 길을 시도하거나, 혹은 다시 빙빙 돌거나, 아마도 당신과 다른 모든 사람들을 재배치할 수 있다.
각 경로에는 고유의 이동 체계가 있습니다. 그들 중 일부는 뒤집힌 타일이고, 각 타일 세트는 1-5개의 움직임을 가지고 있습니다. 건강에는 자전거 테마가 있는데, 한 바퀴는 타일이고 다른 바퀴는 폐기 더미이다. 자기계발 타일은 책장에 있는 책들이었다.
사랑의 길에는 화살표로 심장을 관통하는 스피너가 있고 화살표는 당신의 움직임을 가리킵니다. 두 개의 다른 경로에도 테마 스피너가 있습니다.
하지만 그중에서 가장 멋진 것은 우정의 길이었다. 우정의 손은 작은 대리석이 있는 시소손으로, 그것을 보면 대리석 "파칭코의"가 다섯 손가락 중 하나에 들어가는데 각각 1-5번 동작이 다르다.
경로를 완료하고 일부 정사각형("start over""""행오버"""앞으로 이동"등)에 텍스트가 있을 때 스피너를 다시 클릭하고 필요한 다음 경로에 도착하기를 바랍니다.
The board is made up of various paths, and each one earns you a specific Key if/when you finish it. These Keys get placed in your Ladder of Success (in any order), and if you're the first player to fill your ladder, you win. So thematically, it's neat, but what I most remember about it are the various "no dice" movement systems.
All players start with their pieces "clicked in" to a spinner in the middle of the board, which, when spun, randomly puts each player in front of one of the six paths. On your turn, you can get off and attempt that path, or spin again, possibly rearranging you - and everyone else.
Each path has its own movement system. A few of them are flip-a-tiles, with each tile set having movement from 1-5 on them. Health has a bicycle theme, with one wheel being the tiles and the other wheel being the discard pile. Self Improvement tiles were books in a bookcase.
The Love path has an arrow-through-a-heart spinner, with the arrow pointing to your movement, 1-4. Two other paths also have themed spinners.
But the coolest of them was the Friendship path. The Hand of Friendship is a seesaw hand with a little marble in the "wrist" and when you seesaw it, the marble "pachinko's" into one of the five fingers, each having a different movement number 1-5.
When you finish a path - and they have text on some of the squares ("start over" "get a hang-up" "move forward" etc.) - you click back in to the spinner and hope you land on the next path you need.
All players start with their pieces "clicked in" to a spinner in the middle of the board, which, when spun, randomly puts each player in front of one of the six paths. On your turn, you can get off and attempt that path, or spin again, possibly rearranging you - and everyone else.
Each path has its own movement system. A few of them are flip-a-tiles, with each tile set having movement from 1-5 on them. Health has a bicycle theme, with one wheel being the tiles and the other wheel being the discard pile. Self Improvement tiles were books in a bookcase.
The Love path has an arrow-through-a-heart spinner, with the arrow pointing to your movement, 1-4. Two other paths also have themed spinners.
But the coolest of them was the Friendship path. The Hand of Friendship is a seesaw hand with a little marble in the "wrist" and when you seesaw it, the marble "pachinko's" into one of the five fingers, each having a different movement number 1-5.
When you finish a path - and they have text on some of the squares ("start over" "get a hang-up" "move forward" etc.) - you click back in to the spinner and hope you land on the next path you need.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
624
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
462
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
397
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
369
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
610
-
2024-11-13
-
Lv.18