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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rod Langton
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게시자 웹 페이지:
규칙 패키지에는 와이어 바운드, 라미네이트 커버 포함, 워크시트 및 '컷아웃'(나침반, 터닝 보조 장치 등)과 '실행 예제'(다양한 규칙 메커니즘을 설명하는 시나리오)가 포함되어 있습니다. 규칙집에는 전체 선박 목록, 각 선박에 대한 설명, 예시 선단 목록, 그리고 기간에 대한 자세한 정보를 원하는 사람들을 위해 부록에는 역사적 참고사항과 권장 독서 자료 목록이 포함되어 있다.
이 규칙은 노, 돛, 또는 둘의 조합을 통한 전투를 허용하며, 한 척의 배에서 대규모 함대 작전까지 모든 것을 충족한다. Rod's Ability Chart 시스템은 주사위 던지기 및 서류 작업을 줄이기 위해 시도되고 테스트된 방법입니다.
세레니시마는 사용자 친화적이고 이해하기 쉽도록 설계되었습니다. 이 규칙은 상당히 짧은 시간 안에 진정한 결과를 제공하며 르네상스 시기 바다에서의 전쟁의 모든 측면을 포함한다.
그 당시에도 그랬듯이, '노를 젓는 전쟁'이 지배적이다. 그러나, 선수들이 원한다면, 선박들이 돛이나 돛과 노를 조합하여 움직일 수 있도록 하는 메커니즘이 존재한다.
이 시기의 모든 주요 선박에 대한 통계는 노, 항해, 조합에 관계없이 다루어지기 때문에 선수들은 자신의 함대를 구성할 수 있는 선택의 폭이 넓다.
세레니시마는 빠른 플레이와 반대로 완전한 규칙 집합이다. 그러나 항해 중인 선박에 대해서는 종합적인 항해 태도를 보일 필요가 없다고 생각되었다. 그들의 기본적인 항해 계획은 바람이 (일반적으로) 호의적이지 않은 한 더 나은 조건을 기다리기 위해 정박하는 경향이 있다는 것을 의미했다.
규칙 패키지에는 와이어 바운드, 라미네이트 커버 포함, 워크시트 및 '컷아웃'(나침반, 터닝 보조 장치 등)과 '실행 예제'(다양한 규칙 메커니즘을 설명하는 시나리오)가 포함되어 있습니다. 규칙집에는 전체 선박 목록, 각 선박에 대한 설명, 예시 선단 목록, 그리고 기간에 대한 자세한 정보를 원하는 사람들을 위해 부록에는 역사적 참고사항과 권장 독서 자료 목록이 포함되어 있다.
이 규칙은 노, 돛, 또는 둘의 조합을 통한 전투를 허용하며, 한 척의 배에서 대규모 함대 작전까지 모든 것을 충족한다. Rod's Ability Chart 시스템은 주사위 던지기 및 서류 작업을 줄이기 위해 시도되고 테스트된 방법입니다.
세레니시마는 사용자 친화적이고 이해하기 쉽도록 설계되었습니다. 이 규칙은 상당히 짧은 시간 안에 진정한 결과를 제공하며 르네상스 시기 바다에서의 전쟁의 모든 측면을 포함한다.
그 당시에도 그랬듯이, '노를 젓는 전쟁'이 지배적이다. 그러나, 선수들이 원한다면, 선박들이 돛이나 돛과 노를 조합하여 움직일 수 있도록 하는 메커니즘이 존재한다.
이 시기의 모든 주요 선박에 대한 통계는 노, 항해, 조합에 관계없이 다루어지기 때문에 선수들은 자신의 함대를 구성할 수 있는 선택의 폭이 넓다.
세레니시마는 빠른 플레이와 반대로 완전한 규칙 집합이다. 그러나 항해 중인 선박에 대해서는 종합적인 항해 태도를 보일 필요가 없다고 생각되었다. 그들의 기본적인 항해 계획은 바람이 (일반적으로) 호의적이지 않은 한 더 나은 조건을 기다리기 위해 정박하는 경향이 있다는 것을 의미했다.
From the publisher webpage:
The rule package includes the booklet - wire bound, with laminated cover - plus playsheets and 'cut outs' (compass, turning aids, etc.) and a 'running example' (a walk through scenario illustrating various rule mechanisms). The rule book includes a full list of vessels; a description of each; an example fleet list; and for those who would like more information on the period, the appendix includes some historical notes and a list of recommended reading material.
The rules allow for battles under oars, under sail, or a combination of the two and cater for anything from a single ship up to large fleet actions. Rod's Ability Chart system is used - a tried and tested method of reducing dice throwing and paperwork.
Serenissima is designed to be user friendly and easy to understand. The rules give an authentic result with a reasonably short time and include all the aspects of warfare at sea during the Renaissance period.
As was the case at the time, warfare 'under oars' predominates. However, should players wish, mechanisms exist to allow their vessels to go into action under sail or a combination of sail and oar.
Statistics for all the main vessels of the period, whether oared, sailed or combined, are covered, so players have a wide choice as to the composition of their fleets.
Serenissima is a full rule set, as opposed fast-play. However, it was felt unnecessary to give comprehensive sailing attitudes for vessels under sail. Their rudimentary sail plans meant that unless the wind was favourable (generally from the quarter or astern), they tended to anchor to await better conditions.
The rule package includes the booklet - wire bound, with laminated cover - plus playsheets and 'cut outs' (compass, turning aids, etc.) and a 'running example' (a walk through scenario illustrating various rule mechanisms). The rule book includes a full list of vessels; a description of each; an example fleet list; and for those who would like more information on the period, the appendix includes some historical notes and a list of recommended reading material.
The rules allow for battles under oars, under sail, or a combination of the two and cater for anything from a single ship up to large fleet actions. Rod's Ability Chart system is used - a tried and tested method of reducing dice throwing and paperwork.
Serenissima is designed to be user friendly and easy to understand. The rules give an authentic result with a reasonably short time and include all the aspects of warfare at sea during the Renaissance period.
As was the case at the time, warfare 'under oars' predominates. However, should players wish, mechanisms exist to allow their vessels to go into action under sail or a combination of sail and oar.
Statistics for all the main vessels of the period, whether oared, sailed or combined, are covered, so players have a wide choice as to the composition of their fleets.
Serenissima is a full rule set, as opposed fast-play. However, it was felt unnecessary to give comprehensive sailing attitudes for vessels under sail. Their rudimentary sail plans meant that unless the wind was favourable (generally from the quarter or astern), they tended to anchor to await better conditions.
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