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게임 소개

이것은 각 플레이어가 다국적 기업의 매니저를 맡는 경제 시뮬레이션 게임입니다. 이 회사들은 4개의 다른 지역(북미/남미, 유럽, 아시아)에서 동일한 제품을 생산하고 판매한다. 각 게임 연도마다 플레이어들은 중요한 투자 결정(예: 전 세계 상점/팩토리의 건설 또는 폐쇄, 주식 구매/판매, 배당금 지급)을 내리고 실행 가능하고 효율적인 생산 계획을 선택하여 이를 이행하고 최종적으로 생산을 판매로 전환해야 한다. 또한, 그들은 경쟁을 보고 연구를 통해 그들의 효율성을 더 높이려고 노력해야 할 것입니다. 동시에, 지역 제공업체들도 그들의 제품과 "스틸"시장 점유율을 제공할 것이다.

실제와 마찬가지로 판매는 쉽게 이루어지지 않습니다. 각 지역은 균일한 재화에 대한 특정한 수요와 품질과 스타일에 대한 특정한 선호도를 가질 것이다. 이러한 요소들과 물론 가격을 고려하여, 플레이어들은 시장을 조작하려고 할 것이다. 수요를 완전히 알 수는 없지만, 항상 경쟁사의 지식을 더 잘 알 수 있는 방법이 있습니다. 어려운 결정과 약간의 행운이 실제 매출을 좌우할 것입니다.

선수들은 돈뿐만 아니라 자신의 주가를 위해서도 수익을 내려고 해요. 그렇지 않으면 주가가 하락하지 않으려면 배당금을 지급해야 할 것이다. 대출은 제한적이고 비용이 많이 들며 가볍게 여겨서는 안 된다.

채점은 수익성에 의해 풀리고 주가에 의해 측정된다. 다행히 이 게임에서는 소유권 변경이 일어나지 않고 있다(초기 주식 수가 회사의 50% 미만이라고 가정한다).

경영자의 의지는 사업 운영의 모든 주요 측면을 포함한다.

- 생산량과 생산처
- 재고, 판매량 및 장소
- 각 지역에서 설정할 가격
- 각 지역에 개발할 소매업체 수
- 어떤 스타일의 제품을 생산하고 어떤 품질을 유지해야 하는지
- 몇 명의 근로자가 고용될 것이며 어떤 임금으로 고용될 것인가?
- 광고에 얼마나 지출될 것인가(더 많은 수요 정보에 대한 비용)?
- 소유 자본, 민간 자본, 공공 자본의 어떤 혼합이 사용될 것인가?
- 생산 및 판매가 전 세계로 확산되는 방식

이것은 쉽게 이길 수 있는 게임이 아니며 사실 상대방이 더 잘 이길수록 더 어렵다. 그러나, 여전히, 그것은 위대한 마음의 도전이고 수백만 유로에 달하는 문제에 대한 매우 현실적인 대답입니다: 당신은 얼마나 성공적인 관리자가 될 수 있는가?
This is an economic simulation game where each player is the manager of a multinational company. These companies produce and sell the same good (but in different styles and qualities) in 4 different regions (North/South America, Europe, Asia). Each game year the players will need to make important investment decisions (such as constructing or shutting down shops/factories worldwide, buying/selling shares, paying dividends), select a viable and efficient production plan, try to fulfill it and finally convert their production to sales. Also, they will have to look at the competition and through research try to push their efficiency even further. Simultaneously, local providers will also offer their products and "steal" a share of the market.

As in reality selling does not come easily. Each region will have a specific demand for the homogenous good (but in different quantities and styles) and a specific preference for quality and style. Considering these factors and of course the price, players will try to manipulate the markets. Demand is not totally known, however there is always a way to know better and possibly "change" the knowledge of the competitors at the last moment. Difficult decisions and a bit of luck will define the actual sales.

Players try to make profits not only for the money but also for their share price. Otherwise they will have to pay dividends if they want to keep the share price from declining. Loans are limited, costly and should not be taken lightly.

Scoring is unlocked by profitability and is measured by share price. Thankfully, no ownership changes are taking place in this game (it is assumed that the initial number of shares represent less than 50% of the company).

The managers' desicions include all the main aspects of running a business:

- How much to produce and where
- How much to stock, sell and where
- What price to set in each region
- How many retailers to develop in each region
- What style of goods to produce and what quality to maintain
- How many workers will be employed and with what wage
- How much will be spent on advertising (pay for more demand information?)
- What mix of owned, private and public capital will be used
- How production and sales will be spread worldwide

This is not an easy game to win and in fact, it is more difficult to win the better your opponents are. But, still, it is a great mind challenge and a highly realistic answer to the multimillion euros quaestion: how successful a manager can you be?

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