-
BGG랭킹
BGG전체 : 24094
CHILDRENSGAMES : 746
PARTYGAMES : 776 -
-
인원
2-8 명
BGG추천: 2-8 명 -
게임시간
5-5 분
-
연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Bruno Faidutti, Thomas Vuarchex, Pierrick Yakovenko
-
아티스트
Xavier Gueniffey Durin, Thomas Vuarchex, Pierrick Yakovenko
-
인원
게임 소개
이 게임에서, 모든 사람들이 동시에 경기를 하고, 선수들의 속도와 기억력은 철저한 운동을 하게 됩니다!
수많은 "몬스터"타일이 탁자 위에 엎어져 펼쳐져 있다. 이 게임의 목적은 비슷하게 생긴 사기꾼들에게 속지 않고 가능한 한 많은 세 마리의 동일한 몬스터 가족을 모으는 것입니다!
게임이 시작되면 각 플레이어(한 손만 사용)는 한 손씩 뒤집어서 가능한 한 많은 "몬스터"타일을 집어야 한다. 이렇게 수집된 각 타일은 플레이어의 다른 손에 아래를 향하게 놓이게 된다. 한 번 타일을 왼손에 올려놓으면 다시 보거나 테이블에 다시 올려놓을 수 없다. 어떠한 실수도 당신에게 큰 대가를 치르게 될 것이며, 불완전하고 짝이 맞지 않는 가족에게는 게임 마지막에 벌점이 주어질 것이다.
제한된 수의 "트로피"타일이 "몬스터"타일과 나란히 놓여있다. 게임 종료 시 각 "트로피"타일마다 보너스 포인트가 부여된다. 플레이어는 언제든지 이용 가능한 가장 높은 가치의 "트로피"타일을 집어서 다른 손에 넣을 수 있다. 그런 다음 플레이어는 게임을 중지해야 합니다. 마지막 "트로피"타일을 가져가면 "트로피"타일을 모으고 게임을 중단한 모든 플레이어들이 10초 카운트다운을 외치기 시작한다. 카운트다운이 0에 도달하면 게임이 종료되며 "트로피"타일이 없는 플레이어 역시 게임을 중단해야 한다.
수많은 "몬스터"타일이 탁자 위에 엎어져 펼쳐져 있다. 이 게임의 목적은 비슷하게 생긴 사기꾼들에게 속지 않고 가능한 한 많은 세 마리의 동일한 몬스터 가족을 모으는 것입니다!
게임이 시작되면 각 플레이어(한 손만 사용)는 한 손씩 뒤집어서 가능한 한 많은 "몬스터"타일을 집어야 한다. 이렇게 수집된 각 타일은 플레이어의 다른 손에 아래를 향하게 놓이게 된다. 한 번 타일을 왼손에 올려놓으면 다시 보거나 테이블에 다시 올려놓을 수 없다. 어떠한 실수도 당신에게 큰 대가를 치르게 될 것이며, 불완전하고 짝이 맞지 않는 가족에게는 게임 마지막에 벌점이 주어질 것이다.
제한된 수의 "트로피"타일이 "몬스터"타일과 나란히 놓여있다. 게임 종료 시 각 "트로피"타일마다 보너스 포인트가 부여된다. 플레이어는 언제든지 이용 가능한 가장 높은 가치의 "트로피"타일을 집어서 다른 손에 넣을 수 있다. 그런 다음 플레이어는 게임을 중지해야 합니다. 마지막 "트로피"타일을 가져가면 "트로피"타일을 모으고 게임을 중단한 모든 플레이어들이 10초 카운트다운을 외치기 시작한다. 카운트다운이 0에 도달하면 게임이 종료되며 "트로피"타일이 없는 플레이어 역시 게임을 중단해야 한다.
In this game, everyone plays at the same time, and players' speed and memory skills get a thorough workout!
A number of "monster" tiles are spread face down on the table. The aim of the game is to collect as many families of three identical monsters as possible, without being fooled by similar-looking impostors!
When the game starts, each player (using one hand only) must turn over and pick up as many "monster" tiles as possible, one by one. Each tile thus collected is placed face down in the player's other hand. Once a player has placed a tile in their second hand, they cannot look at it again or put it back on the table. Any mistakes will cost you dearly, with penalty points at the end of the game for incomplete and mismatched families.
A limited number of "trophy" tiles are laid out face up alongside the "monster" tiles. Bonus points are awarded for each "trophy" tile at the end of the game. At any time, a player can pick up the highest-value "trophy" tile still available and place it in their other hand. The player must then stop playing. When the last "trophy" tile is taken, all the players who have collected a "trophy" tile and stopped playing start calling out a ten-second countdown. The game ends when the countdown reaches zero and any players without a "trophy" tile must also stop playing.
A number of "monster" tiles are spread face down on the table. The aim of the game is to collect as many families of three identical monsters as possible, without being fooled by similar-looking impostors!
When the game starts, each player (using one hand only) must turn over and pick up as many "monster" tiles as possible, one by one. Each tile thus collected is placed face down in the player's other hand. Once a player has placed a tile in their second hand, they cannot look at it again or put it back on the table. Any mistakes will cost you dearly, with penalty points at the end of the game for incomplete and mismatched families.
A limited number of "trophy" tiles are laid out face up alongside the "monster" tiles. Bonus points are awarded for each "trophy" tile at the end of the game. At any time, a player can pick up the highest-value "trophy" tile still available and place it in their other hand. The player must then stop playing. When the last "trophy" tile is taken, all the players who have collected a "trophy" tile and stopped playing start calling out a ten-second countdown. The game ends when the countdown reaches zero and any players without a "trophy" tile must also stop playing.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18