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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
R. J. Hlavnicka, Dennis P. O'Leary
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아티스트
R. P. Winther
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인원
게임 소개
"미니어처"게임처럼 진행되도록 설계된 영국 남북전쟁 전투. 구성요소는 다음과 같이 구성된다: 11인치 x 17인치 맵시트, 118 THIN 다이컷 카운터, 배틀시트 순서, 2페이지 규칙, 파이어 & 근거리 표 및 규칙(errata) 부록. 플레이어는 최소 6-6면체 유형을 의미하기 위해 자신만의 DICE 모양을 제공해야 합니다(ODS에 따라 다름).
지도 시트는 파란색과 회색 인쇄로 전체적으로 TAN입니다. 클리어, 러프, 브러시, 타운, 로드, 리버 헥스가 있으며 TURN 레코드 트랙이 게임 지도에 인쇄되어 있습니다. 게임 카운터는 킹 찰스, 에식스, 수하물, 용기병, 기병, 포병, 장창병 및 머스킷맨을 나타내는 빨간색과 주황색 줄무늬가 있는 노란색입니다. 게임이 8턴 동안 진행되므로 턴 레코드 트랙에 빈칸을 사용하세요.
MELEE Combat 결의안의 독특한 점은 두 플레이어가 주사위를 굴리는 것과 같은 16진법에서 발생한다는 것입니다. 어느 한 플레이어가 주사위를 굴리든 간에 비교를 위해 가장 높은 주사위만 선택됩니다. 또한 머스킷 및 포병 화력/재적재 속도 표가 있으며, 인접 지역을 포함한 거리에서 발생합니다.
지도 시트는 파란색과 회색 인쇄로 전체적으로 TAN입니다. 클리어, 러프, 브러시, 타운, 로드, 리버 헥스가 있으며 TURN 레코드 트랙이 게임 지도에 인쇄되어 있습니다. 게임 카운터는 킹 찰스, 에식스, 수하물, 용기병, 기병, 포병, 장창병 및 머스킷맨을 나타내는 빨간색과 주황색 줄무늬가 있는 노란색입니다. 게임이 8턴 동안 진행되므로 턴 레코드 트랙에 빈칸을 사용하세요.
MELEE Combat 결의안의 독특한 점은 두 플레이어가 주사위를 굴리는 것과 같은 16진법에서 발생한다는 것입니다. 어느 한 플레이어가 주사위를 굴리든 간에 비교를 위해 가장 높은 주사위만 선택됩니다. 또한 머스킷 및 포병 화력/재적재 속도 표가 있으며, 인접 지역을 포함한 거리에서 발생합니다.
English Civil War battle, designed to be played like a "miniatures" game. Components consist of: an 11-inches by 17-inches Mapsheet; 118 THIN die-cut counters; Order of Battle Sheet; 2-page Rules; Fire & Melee Tables; & a Rules(errata) Supplement. Players must provide their own DICE-looks to mean at least 6--6-sided type needed(it depends on the ODDS).
The mapsheet is overall TAN with BLUE & GRAY print. There are Clear, Rough, Brush, Town, Road, & River hexes plus the TURN Record Track is printed on the game map. The game counters are THIN RED, & YELLOW with ORANGE stripes while representing King Charles, Essex, Baggage, Dragoons, Cavalry, Artillery, Pikemen, & Musketmen. Use a blank for the Turn Record Track as the Game lasts 8 turns.
The unique aspect of MELEE Combat resolution is that it occurs in the SAME hex & BOTH players roll dice. NO matter how many dice are rolled by either player, ONLY the Highest die is chosen for comparison. There are also MUSKET and Artillery FIRE/Reload Rate Tables, which takes place at a distance including adjacent.
The mapsheet is overall TAN with BLUE & GRAY print. There are Clear, Rough, Brush, Town, Road, & River hexes plus the TURN Record Track is printed on the game map. The game counters are THIN RED, & YELLOW with ORANGE stripes while representing King Charles, Essex, Baggage, Dragoons, Cavalry, Artillery, Pikemen, & Musketmen. Use a blank for the Turn Record Track as the Game lasts 8 turns.
The unique aspect of MELEE Combat resolution is that it occurs in the SAME hex & BOTH players roll dice. NO matter how many dice are rolled by either player, ONLY the Highest die is chosen for comparison. There are also MUSKET and Artillery FIRE/Reload Rate Tables, which takes place at a distance including adjacent.
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