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BGG랭킹
BGG전체 : 20591
CHILDRENSGAMES : 422
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.17 / 5
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디자이너
Rebekah Bissell
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아티스트
Dean MacAdam
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인원
게임 소개
Knock Your Blocks Off의 각 라운드는 두 단계로 진행되는데, 첫 번째 단계는 플레이어가 구조를 만들고 두 번째 단계는 플레이어가 상대편의 빌딩에서 크라운을 치려는 단계이다.
1단계 – Building Phase – 플레이어들은 6개의 색 블록을 동시에 굴린 다음, 6개의 블록 높이의 탑, 6개의 블록의 긴 벽, 2x3 포트, 3x2 벽 또는 계단 중 하나로 승인된 구조물 중 하나를 건설하기 위해 경쟁한다. 블록은 부분 흰색, 부분 색상이며 블록 소유자가 볼 수 있는 면에는 인접 블록의 색상이 일치해야 합니다. 일단 구조물이 완성되면, 플레이어는 자신의 크라운 블록으로 구조물을 덮는다. 가장 먼저 건물을 완성한 플레이어는 테이블에서 다이를 잡고 (벽, 요새, 계단을 건설한 경우) 승리 토큰을 받는다.
두 번째 단계인 파괴 단계 &NDASH에서는 주사위를 가진 플레이어가 이웃 플레이어를 선택한 다음 오그레처럼 공격하는지(상대 건물에 주사위를 아래로 던짐), 드래곤처럼 공격하는지(다이를 테이블 위에 똑바로 떨어뜨림) 바위를 사용하여 공격하는지 확인합니다., 그리고 저 건물을 향해 휙 던진다. 공격이 건물의 왕관을 빼앗으면 공격자가 승리 토큰을 획득하고 그렇지 않으면 수비수가 승리 토큰을 획득합니다. 각 유형의 건물은 소유자에게 특별한 힘을 제공합니다. 요새는 바위에 노출되지 않으며, 탑은 방어 시 추가 승리 증표를 획득합니다. 공격당한 플레이어는 모든 사람이 한 번 공격을 받고 새로운 라운드가 시작될 때까지 다른 사람을 공격한다.
누군가가 8번째 승리 토큰을 주장하는 순간, 그는 게임에서 승리한다. 더 어려운 게임의 경우, 또는 어른과 어린이 사이의 균형을 맞추기 위해 공격의 최소 거리를 한 발에서 두 발로 늘릴 수 있다.
1단계 – Building Phase – 플레이어들은 6개의 색 블록을 동시에 굴린 다음, 6개의 블록 높이의 탑, 6개의 블록의 긴 벽, 2x3 포트, 3x2 벽 또는 계단 중 하나로 승인된 구조물 중 하나를 건설하기 위해 경쟁한다. 블록은 부분 흰색, 부분 색상이며 블록 소유자가 볼 수 있는 면에는 인접 블록의 색상이 일치해야 합니다. 일단 구조물이 완성되면, 플레이어는 자신의 크라운 블록으로 구조물을 덮는다. 가장 먼저 건물을 완성한 플레이어는 테이블에서 다이를 잡고 (벽, 요새, 계단을 건설한 경우) 승리 토큰을 받는다.
두 번째 단계인 파괴 단계 &NDASH에서는 주사위를 가진 플레이어가 이웃 플레이어를 선택한 다음 오그레처럼 공격하는지(상대 건물에 주사위를 아래로 던짐), 드래곤처럼 공격하는지(다이를 테이블 위에 똑바로 떨어뜨림) 바위를 사용하여 공격하는지 확인합니다., 그리고 저 건물을 향해 휙 던진다. 공격이 건물의 왕관을 빼앗으면 공격자가 승리 토큰을 획득하고 그렇지 않으면 수비수가 승리 토큰을 획득합니다. 각 유형의 건물은 소유자에게 특별한 힘을 제공합니다. 요새는 바위에 노출되지 않으며, 탑은 방어 시 추가 승리 증표를 획득합니다. 공격당한 플레이어는 모든 사람이 한 번 공격을 받고 새로운 라운드가 시작될 때까지 다른 사람을 공격한다.
누군가가 8번째 승리 토큰을 주장하는 순간, 그는 게임에서 승리한다. 더 어려운 게임의 경우, 또는 어른과 어린이 사이의 균형을 맞추기 위해 공격의 최소 거리를 한 발에서 두 발로 늘릴 수 있다.
Each round of Knock Your Blocks Off takes place in two phases, the first with players building up a structure and the second with players trying to knock the crown off an opponent's building.
In the first phase – the Building Phase – players roll their six colored blocks simultaneously, then race to build one of the five approved structures: a six-block tall tower, a six-block long wall, a 2x3 fort, a 3x2 wall or steps. The blocks are part white, part colored, and on the face visible to the blocks' owner, the colors of adjacent blocks must match. Once a structure is finished, a player caps the structure with his crown block. The first player to complete his building grabs the demolition die from the table and (if he built a wall, fort or steps) receives a victory token.
In the second phase – the Destruction Phase – the player with the die chooses a neighboring player, then rolls the die to see whether he attacks like an Ogre (by tossing the die underhanded at that opponent's building), like a Dragon (by dropping the die straight down on that building), or with a boulder (by placing the die on the table, then flicking it at that building). If the attack dislodges that building's crown, the attacker wins a victory token; if not, the defender wins a victory token. Each type of building provides its owner a special power: Forts are immune to boulders, Towers earn an extra victory token when defended, and so on. The attacked player then attacks someone else until everyone has attacked and been attacked once, then a new round begins.
As soon as someone claims his eighth victory token, he wins the game. For a more difficult game, or to balance play between adults and children, the minimum distance of an attack can be increased from one foot to two feet.
In the first phase – the Building Phase – players roll their six colored blocks simultaneously, then race to build one of the five approved structures: a six-block tall tower, a six-block long wall, a 2x3 fort, a 3x2 wall or steps. The blocks are part white, part colored, and on the face visible to the blocks' owner, the colors of adjacent blocks must match. Once a structure is finished, a player caps the structure with his crown block. The first player to complete his building grabs the demolition die from the table and (if he built a wall, fort or steps) receives a victory token.
In the second phase – the Destruction Phase – the player with the die chooses a neighboring player, then rolls the die to see whether he attacks like an Ogre (by tossing the die underhanded at that opponent's building), like a Dragon (by dropping the die straight down on that building), or with a boulder (by placing the die on the table, then flicking it at that building). If the attack dislodges that building's crown, the attacker wins a victory token; if not, the defender wins a victory token. Each type of building provides its owner a special power: Forts are immune to boulders, Towers earn an extra victory token when defended, and so on. The attacked player then attacks someone else until everyone has attacked and been attacked once, then a new round begins.
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