-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
-
디자이너
Todd Sanders
-
아티스트
Todd Sanders
-
인원
게임 소개
항공 해적들이 미스터리한 블랙 캐니언에 모여 다음에 누가 그들을 이끌지 정했습니다. 이건 전투의 재판이야! 가장 강한 배를 만들고, 탄약, 겁 없는 승무원, 빠른 엔진을 갖추어라. 그리고 누가 항공해적연맹에 대한 패권을 가질지 보기 위해 도그게임에 참여하세요.
에테르 선장 해적 교전 게임
2-4인용
재생해야 할 것
다운로드 가능한 PDF의 구성요소 세트(선박 타일, 선박 건조 주사위 3개)
플레이어당 10d6
플레이어당 데미지 마커 1개
1d12(옵션)
두 단계가 있습니다. 구축 및 전투
1. 빌드 단계
플레이어들은 돌아가면서 3척의 선박 건조 주사위를 던지며 2색과 3색의 조합을 만듭니다. 한 번 던질 때마다 2롤까지 허용되며, 두 번째 롤에서 원하는 대로 0, 1, 2, 3개의 주사위를 다시 굴릴 수 있습니다. 각 플레이어는 배를 만들고 비축하기 위해 10개의 공을 던집니다. 모두 10번 던질 때까지 던지고 주사위를 다음 플레이어에게 넘겨주세요.
다양한 색상의 주사위 조합으로 배의 한 부분을 활성화한 다음(한 번만 활성화하면 됨) 전투 단계에 필요한 자원을 비축할 수 있습니다. 각 활성화된 선박 섹션은 총 선박에 대한 손상 등급 점수 1점의 가치가 있으므로 제조 단계에서 선박의 최대한 많은 섹션을 활성화하는 것이 좋습니다. 검은색 다이 아이콘은 와일드카드로 계산되며 모든 선박 섹션 또는 리소스에 적용할 수 있습니다.
규칙에는 리소스 조합에 대한 플레이어 지원 차트가 포함됩니다.
2. 전투 단계
모든 사람들이 그들의 배를 만들고 나면, 선수들 사이의 일련의 교전에서 싸울 때이다. 각 플레이어는 배틀이 시작될 때 1d12를 한 번씩 굴려야 합니다. 모든 넥타이를 다시 굴립니다. 누가 가장 높이 구르는지는 전투를 시작할 주도권을 가지고 있고 먼저 간다.
이 사람이 공격자입니다. 그들은 방어자가 될 공격자를 한 명 뽑아야 합니다. 두 사람은 동시에 3d6 전투 주사위를 굴려 하나는 숨기고 다른 하나는 공개한다.
플레이어는 두 개의 주사위 표시에 대해 가능한 한 많은 자원을 사용할 수 있습니다(그러나 전략적으로 많은 전투를 수행해야 하며 한 번에 모든 자원을 사용하지 않을 수도 있습니다). 리소스를 사용하는 경우 해당 선박 섹션에서 리소스 다이를 한 숫자(즉, 3 ~ 2) 아래로 회전합니다. 마지막 리소스를 사용하는 경우 선박 섹션에서 다이를 제거합니다.
이어 두 선수의 숨은 주사위가 드러난다. 가장 높은 총계를 가진 자가 그 교전의 승자이다. 패자는 한 해골 아이콘의 배 위에 왼쪽으로 피해 등급 표시하게 움직여야 한다. 그러면 패자가 다음 공격자가 됩니다. 동점이 발생할 경우 두 플레이어 모두 피해 평점을 상실하지 않고 디펜더가 다음 공격수가 됩니다.
손상 등급 표지를 꼬리 부분으로 이동하면 함선이 비활성화되어 전투에서 제외됩니다.
한 명이 승리할 때까지 경기하세요.
에테르 선장 해적 교전 게임
2-4인용
재생해야 할 것
다운로드 가능한 PDF의 구성요소 세트(선박 타일, 선박 건조 주사위 3개)
플레이어당 10d6
플레이어당 데미지 마커 1개
1d12(옵션)
두 단계가 있습니다. 구축 및 전투
1. 빌드 단계
플레이어들은 돌아가면서 3척의 선박 건조 주사위를 던지며 2색과 3색의 조합을 만듭니다. 한 번 던질 때마다 2롤까지 허용되며, 두 번째 롤에서 원하는 대로 0, 1, 2, 3개의 주사위를 다시 굴릴 수 있습니다. 각 플레이어는 배를 만들고 비축하기 위해 10개의 공을 던집니다. 모두 10번 던질 때까지 던지고 주사위를 다음 플레이어에게 넘겨주세요.
다양한 색상의 주사위 조합으로 배의 한 부분을 활성화한 다음(한 번만 활성화하면 됨) 전투 단계에 필요한 자원을 비축할 수 있습니다. 각 활성화된 선박 섹션은 총 선박에 대한 손상 등급 점수 1점의 가치가 있으므로 제조 단계에서 선박의 최대한 많은 섹션을 활성화하는 것이 좋습니다. 검은색 다이 아이콘은 와일드카드로 계산되며 모든 선박 섹션 또는 리소스에 적용할 수 있습니다.
규칙에는 리소스 조합에 대한 플레이어 지원 차트가 포함됩니다.
2. 전투 단계
모든 사람들이 그들의 배를 만들고 나면, 선수들 사이의 일련의 교전에서 싸울 때이다. 각 플레이어는 배틀이 시작될 때 1d12를 한 번씩 굴려야 합니다. 모든 넥타이를 다시 굴립니다. 누가 가장 높이 구르는지는 전투를 시작할 주도권을 가지고 있고 먼저 간다.
이 사람이 공격자입니다. 그들은 방어자가 될 공격자를 한 명 뽑아야 합니다. 두 사람은 동시에 3d6 전투 주사위를 굴려 하나는 숨기고 다른 하나는 공개한다.
플레이어는 두 개의 주사위 표시에 대해 가능한 한 많은 자원을 사용할 수 있습니다(그러나 전략적으로 많은 전투를 수행해야 하며 한 번에 모든 자원을 사용하지 않을 수도 있습니다). 리소스를 사용하는 경우 해당 선박 섹션에서 리소스 다이를 한 숫자(즉, 3 ~ 2) 아래로 회전합니다. 마지막 리소스를 사용하는 경우 선박 섹션에서 다이를 제거합니다.
이어 두 선수의 숨은 주사위가 드러난다. 가장 높은 총계를 가진 자가 그 교전의 승자이다. 패자는 한 해골 아이콘의 배 위에 왼쪽으로 피해 등급 표시하게 움직여야 한다. 그러면 패자가 다음 공격자가 됩니다. 동점이 발생할 경우 두 플레이어 모두 피해 평점을 상실하지 않고 디펜더가 다음 공격수가 됩니다.
손상 등급 표지를 꼬리 부분으로 이동하면 함선이 비활성화되어 전투에서 제외됩니다.
한 명이 승리할 때까지 경기하세요.
Air Pirates have gathered at the mysterious Black Canyon to decide who shall lead them next. It is trial by combat! Build the strongest ship, stock it with ammunition, a fearless crew, and a fast engine. Then engage in a do or die dogfight to see who will have supremacy over the Federation of Air Pirates.
An Aether Captains Pirate Skirmish Game
for 2 to 4 players
What's Needed to Play
the set of components in the downloadable PDF (ship tiles, 3 ship building dice)
10d6 per player
1 damage marker per player
1d12 (optional)
There are 2 phases: Build and Battle
1. Build Phase
Players take turns throwing the 3 ship building dice trying to make combinations of 2 and 3 colors. You are allowed up to 2 rolls for each throw and may re-roll 0, 1, 2, or 3 dice, as you choose, on your second roll. Each player will make 10 throws to build and stock their ships. Make your throw and pass the dice to the next player until everyone has had their 10 throws.
Different color dice combinations will allow you to activate a section of your ship (you only activate a ship section once) and then stock it with resources for the battle phase. Each activated ship section is also worth one damage rating point towards your total ship so it is advised that during the build phase to try and activate as many sections of your ship as possible. The black die icon counts as a wildcard and can be applied to any ship section or resource.
Rules include a players aid chart for resource combination.
2. Battle Phase
Once everyone has built their ships it is time to battle in a set of skirmishes between players. Each player should roll the 1d12 once at the start of the battle. Reroll any ties. Whoever rolls highest has initiative to begin the battle skirmishes and goes first.
This person is the Attacker. They must pick one person to attack who will be the Defender. Both then roll their 3d6 battle dice simultaneously, hiding one and revealing the other two.
Players may use as many resources (from the resource dice on your ship sections) as they like to get the highest possible total for the two dice showing (be strategic however, there are many battles to come and you may not want to use all of your resources at one time). If you use a resource, rotate the resource die face down one number (i.e. 3 to 2) on that ship section. If you use the last resource, remove the die from the ship section.
Then the hidden dice of both players are revealed. Whoever has the highest total is the winner of that skirmish. The loser should move their damage rating marker down one skull icon to the left on their ship. The loser then becomes the next Attacker. In the event of a tie, neither player loses any damage rating points and the Defender becomes the next Attacker.
If your damage rating marker ever is moved to the Tail Section, your ship has been disabled and you are out of the battle.
Play until one person is victorious.
An Aether Captains Pirate Skirmish Game
for 2 to 4 players
What's Needed to Play
the set of components in the downloadable PDF (ship tiles, 3 ship building dice)
10d6 per player
1 damage marker per player
1d12 (optional)
There are 2 phases: Build and Battle
1. Build Phase
Players take turns throwing the 3 ship building dice trying to make combinations of 2 and 3 colors. You are allowed up to 2 rolls for each throw and may re-roll 0, 1, 2, or 3 dice, as you choose, on your second roll. Each player will make 10 throws to build and stock their ships. Make your throw and pass the dice to the next player until everyone has had their 10 throws.
Different color dice combinations will allow you to activate a section of your ship (you only activate a ship section once) and then stock it with resources for the battle phase. Each activated ship section is also worth one damage rating point towards your total ship so it is advised that during the build phase to try and activate as many sections of your ship as possible. The black die icon counts as a wildcard and can be applied to any ship section or resource.
Rules include a players aid chart for resource combination.
2. Battle Phase
Once everyone has built their ships it is time to battle in a set of skirmishes between players. Each player should roll the 1d12 once at the start of the battle. Reroll any ties. Whoever rolls highest has initiative to begin the battle skirmishes and goes first.
This person is the Attacker. They must pick one person to attack who will be the Defender. Both then roll their 3d6 battle dice simultaneously, hiding one and revealing the other two.
Players may use as many resources (from the resource dice on your ship sections) as they like to get the highest possible total for the two dice showing (be strategic however, there are many battles to come and you may not want to use all of your resources at one time). If you use a resource, rotate the resource die face down one number (i.e. 3 to 2) on that ship section. If you use the last resource, remove the die from the ship section.
Then the hidden dice of both players are revealed. Whoever has the highest total is the winner of that skirmish. The loser should move their damage rating marker down one skull icon to the left on their ship. The loser then becomes the next Attacker. In the event of a tie, neither player loses any damage rating points and the Defender becomes the next Attacker.
If your damage rating marker ever is moved to the Tail Section, your ship has been disabled and you are out of the battle.
Play until one person is victorious.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
537
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
377
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18