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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Stephen V. Cole, Allen D. Eldridge
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아티스트
Allen D. Eldridge
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인원
게임 소개
잭슨빌: The Beachs of Doom은 가상의 "만약이라면?게임 묘사에 따르면 1997년 유럽에서의 주요 전쟁 이후 미국의 침략을 약 15년 정도 묘사했다. 1976년 10월 15일 자그드팬터 잡지에서 발행되었으며, 본 호를 기준으로 BATHLEFIELD로 명칭이 변경되었습니다. 이것은 또한 잡지의 마지막 호였다.
게임 장비는 다음과 같이 구성되어 있다: 게임 맵시트-17인치, 28인치, 규칙 섹션, 큰 더블 시트 풀아웃, 2세트 씬 게임 카운터, 플레이어들은 자신만의 6면 다이(DIE)를 제공해야 한다.
지도 시트는 전체적으로 흰색이며 파란색 물 기능이 있고 다른 지형의 경우 검은색으로 인쇄됩니다. 게임 카운터는 탱크, S.P. 포병, 견인포병, 헬리콥터, 크루즈 미사일 발사대, 해군, 공군 및 보병 타입과 같은 다양한 유닛 유형에 대해 밝은 파란색과 어두운 색 실루엣을 가진 라이트 핑크입니다. 모두 합쳐서, Hovercraft (소비에트), IL-44 중형 폭격기 (소비에트), 미 육군 XM-2 탱크 (M1-Abrams?), 소련 항공모함, 그리고 심지어 미국 순양함 TEX를 포함한 44개의 다른 종류의 부대들이 있다! 풀아웃 시트에는 지형 효과도, 베이스 공격 표 및 설명, 대함 폭격 표 및 설명, 플레이 순서 요약, 전투 결과 표, 대공 표, 공대공 전투 결과 표, 폭격 표 및 주변 기지 전략 디스플레이가 있습니다. & 소비에트 후방 지역, 아바나, 버뮤다, 비치헤드 지역 및 소련 함대 항공모함이 표시됩니다.
규칙은 전면 및 후면으로 인쇄된 4페이지 분량으로 매우 상세하고 간결합니다. 게임 플레이를 위한 크기를 늘리기 위해 전략 후방 영역/플릿 디스플레이를 직접 제작하게 되었습니다. 게임 길이는 18회로 6일을 의미하며 각 플레이어 턴은 15단계(어드밴스트 에어 포함)로 구성되어 있어 AIR 게임을 제외하면 턴이 더 빨리 진행됩니다.
배틀필드(이전의 JagdPanther) 매거진은 태스크포스 게임들을 창간하기 위해 만들어진 변형 제작물이었다. 이 잡지는 앨런 엠리치, 로버트 C의 기고문을 특집으로 다루었다. 스미스, 제임스 프레디아니, 제임스 심스, 하워드 앤더슨, 마이크 스미스, 허쉘 M. 사르노프, 데이비드 코펠, 데이비드 커티스, 앤디 웨버, 데이비드 제임슨, 존 M. 애스텔, 폴 F. 스티븐슨, 존 미숀, 마이클 포브스, 에릭 카일로, 존 베리, 그리고 다른 많은 사람들. 게임 플레이에 대한 많은 정보와 추가 기여에 감사드립니다. 이 문제는 Amarillo Design Bureau에서 PDF 형식으로 재발매되었습니다.
게임 장비는 다음과 같이 구성되어 있다: 게임 맵시트-17인치, 28인치, 규칙 섹션, 큰 더블 시트 풀아웃, 2세트 씬 게임 카운터, 플레이어들은 자신만의 6면 다이(DIE)를 제공해야 한다.
지도 시트는 전체적으로 흰색이며 파란색 물 기능이 있고 다른 지형의 경우 검은색으로 인쇄됩니다. 게임 카운터는 탱크, S.P. 포병, 견인포병, 헬리콥터, 크루즈 미사일 발사대, 해군, 공군 및 보병 타입과 같은 다양한 유닛 유형에 대해 밝은 파란색과 어두운 색 실루엣을 가진 라이트 핑크입니다. 모두 합쳐서, Hovercraft (소비에트), IL-44 중형 폭격기 (소비에트), 미 육군 XM-2 탱크 (M1-Abrams?), 소련 항공모함, 그리고 심지어 미국 순양함 TEX를 포함한 44개의 다른 종류의 부대들이 있다! 풀아웃 시트에는 지형 효과도, 베이스 공격 표 및 설명, 대함 폭격 표 및 설명, 플레이 순서 요약, 전투 결과 표, 대공 표, 공대공 전투 결과 표, 폭격 표 및 주변 기지 전략 디스플레이가 있습니다. & 소비에트 후방 지역, 아바나, 버뮤다, 비치헤드 지역 및 소련 함대 항공모함이 표시됩니다.
규칙은 전면 및 후면으로 인쇄된 4페이지 분량으로 매우 상세하고 간결합니다. 게임 플레이를 위한 크기를 늘리기 위해 전략 후방 영역/플릿 디스플레이를 직접 제작하게 되었습니다. 게임 길이는 18회로 6일을 의미하며 각 플레이어 턴은 15단계(어드밴스트 에어 포함)로 구성되어 있어 AIR 게임을 제외하면 턴이 더 빨리 진행됩니다.
배틀필드(이전의 JagdPanther) 매거진은 태스크포스 게임들을 창간하기 위해 만들어진 변형 제작물이었다. 이 잡지는 앨런 엠리치, 로버트 C의 기고문을 특집으로 다루었다. 스미스, 제임스 프레디아니, 제임스 심스, 하워드 앤더슨, 마이크 스미스, 허쉘 M. 사르노프, 데이비드 코펠, 데이비드 커티스, 앤디 웨버, 데이비드 제임슨, 존 M. 애스텔, 폴 F. 스티븐슨, 존 미숀, 마이클 포브스, 에릭 카일로, 존 베리, 그리고 다른 많은 사람들. 게임 플레이에 대한 많은 정보와 추가 기여에 감사드립니다. 이 문제는 Amarillo Design Bureau에서 PDF 형식으로 재발매되었습니다.
Jacksonville: the Beaches of Doom is a hypothetical "what if?" depiction of an invasion of the USA. in 1997, following a major War in Europe by about 15 years, according to the game description. Published in JagdPanther magazine which was renamed BATTLEFIELD as of this issue #15, OCT 1976. This was also the final issue of the magazine.
Game Equipment consists of the following: a game Mapsheet-17-inches by 28-inches; a RULES section; a large double-sheet pull-out; 2-Sets of thin Game Counters; while players will have to provide their OWN 6-sided DIE.
The Mapsheet is overall WHITE with BLUE water features and BLACK print for other terrain. The Game Counters are Light BLUE & Light PINK with Darker Color silhouettes for each of the various Unit types such as: Tanks; S.P. Artillery; Towed Artillery; Helicopters; Cruise Missile Launchers; Naval Units; Air Units; and Infantry Types. Altogether, there are 44 different types of units, including Hovercraft (Soviet), IL-44 Medium Bomber (Soviet), US Army XM-2 Tank (M1-Abrams?), Soviet Aircraft Carriers, and even the U.S.N. Battle cruiser TEXAS! The pull-out Sheet has the Terrain Effects Chart, Base Attack Table & explanation, Anti-Ship Bombardment Table & explanation, Summary of Sequence of Play, Combat Results Table, Anti-Aircraft Table, Air-to-Air Combat Results Table, Bombardment Table, and Strategic Display with nearby bases of Pensacola, Atlanta, Montgomery, Georgetown, U.S. & Soviet Rear Areas, Havana, Bermuda, a Beachhead area and Soviet Fleet Carrier displays.
The RULES are very detailed and concise for being only 4 pages long, Front & Back printed. We ended up making our own "crude" Strategic Rear Area/Fleet Display in order to increase its size for game play. Game length is 18 turns representing 6 days and each Player Turn consists of 15 Phases (including Advanced-Air) so if you exclude the AIR game, the turns will proceed quicker.
The BATTLEFIELD (formerly JagdPanther) magazine was a variant filled production from a team that would go on to found Task Force games. The magazine featured contributions by Alan Emrich, Robert C. Smith, James Frediani, James Simms, Howard Anderson, Mike Smith, Hershel M. Sarnoff, David Kopel, David Curtis, Andy Webber, David Jameson, John M. Astell, Paul F. Stevenson, John Mischon, Michael Forbes, Eric Kyllo, John Berry, plus many others. Thanks to all of THEM for their many informed and added game play contributions. This issue has been rereleased in PDF format by Amarillo Design Bureau.
Game Equipment consists of the following: a game Mapsheet-17-inches by 28-inches; a RULES section; a large double-sheet pull-out; 2-Sets of thin Game Counters; while players will have to provide their OWN 6-sided DIE.
The Mapsheet is overall WHITE with BLUE water features and BLACK print for other terrain. The Game Counters are Light BLUE & Light PINK with Darker Color silhouettes for each of the various Unit types such as: Tanks; S.P. Artillery; Towed Artillery; Helicopters; Cruise Missile Launchers; Naval Units; Air Units; and Infantry Types. Altogether, there are 44 different types of units, including Hovercraft (Soviet), IL-44 Medium Bomber (Soviet), US Army XM-2 Tank (M1-Abrams?), Soviet Aircraft Carriers, and even the U.S.N. Battle cruiser TEXAS! The pull-out Sheet has the Terrain Effects Chart, Base Attack Table & explanation, Anti-Ship Bombardment Table & explanation, Summary of Sequence of Play, Combat Results Table, Anti-Aircraft Table, Air-to-Air Combat Results Table, Bombardment Table, and Strategic Display with nearby bases of Pensacola, Atlanta, Montgomery, Georgetown, U.S. & Soviet Rear Areas, Havana, Bermuda, a Beachhead area and Soviet Fleet Carrier displays.
The RULES are very detailed and concise for being only 4 pages long, Front & Back printed. We ended up making our own "crude" Strategic Rear Area/Fleet Display in order to increase its size for game play. Game length is 18 turns representing 6 days and each Player Turn consists of 15 Phases (including Advanced-Air) so if you exclude the AIR game, the turns will proceed quicker.
The BATTLEFIELD (formerly JagdPanther) magazine was a variant filled production from a team that would go on to found Task Force games. The magazine featured contributions by Alan Emrich, Robert C. Smith, James Frediani, James Simms, Howard Anderson, Mike Smith, Hershel M. Sarnoff, David Kopel, David Curtis, Andy Webber, David Jameson, John M. Astell, Paul F. Stevenson, John Mischon, Michael Forbes, Eric Kyllo, John Berry, plus many others. Thanks to all of THEM for their many informed and added game play contributions. This issue has been rereleased in PDF format by Amarillo Design Bureau.
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