-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Norman Smith
-
아티스트
Norman Smith
-
인원
게임 소개
1944년 1월 22일, 연합군은 로마에서 남쪽으로 30마일 떨어진 작은 해안 마을인 안치오에 상륙했다. 적진 뒤의 이 공격은 독일군의 요새화된 구스타브 방어선을 뚫기 위한 것이었다.
독일군은 해안가를 봉쇄하고 신속하게 대응했다. 전투는 격렬하여 양측 모두 많은 사상자를 냈다. 격렬한 포격, 물로 가득 찬 참호, 진흙탕 상태는 이 전쟁터를 비참한 장소로 만들었다. 연합군은 그들이 탈출하여 미 5군의 나머지 부대들과 만날 수 있기 전까지 4개월 동안 그들의 해안 거점에 있었다.
이 게임은 캠페인의 첫 6주를 대표한다. 적군의 진격에 필사적으로 저항하면서 적군의 방어를 뚫을 기회를 노리고 쌍방이 서로를 맹렬히 공격하던 시기였다. 3월 초까지 양측은 서로 싸워서 교착 상태에 빠졌다.
안치오 규칙은 차등 기반 전투, 단일 스택 공격, 무작위 이벤트, 무작위 강도 연합군 폭격, 일부 대형에 대한 역사적 특수 능력, 대전차 값, 도로 외 이동에 대한 보그 체크, 적 ZOC 이탈 시도 시 해제 테스트를 가져온다.
프레젠테이션에는 플레이 경험을 높이기 위한 Large Hex와 Large Counter가 포함되어 있습니다. 카운터는 자가 접착 용지로 제공되며, 절단하기 전에 사용자가 카드에 카운터를 장착해야 합니다.
독일군은 해안가를 봉쇄하고 신속하게 대응했다. 전투는 격렬하여 양측 모두 많은 사상자를 냈다. 격렬한 포격, 물로 가득 찬 참호, 진흙탕 상태는 이 전쟁터를 비참한 장소로 만들었다. 연합군은 그들이 탈출하여 미 5군의 나머지 부대들과 만날 수 있기 전까지 4개월 동안 그들의 해안 거점에 있었다.
이 게임은 캠페인의 첫 6주를 대표한다. 적군의 진격에 필사적으로 저항하면서 적군의 방어를 뚫을 기회를 노리고 쌍방이 서로를 맹렬히 공격하던 시기였다. 3월 초까지 양측은 서로 싸워서 교착 상태에 빠졌다.
안치오 규칙은 차등 기반 전투, 단일 스택 공격, 무작위 이벤트, 무작위 강도 연합군 폭격, 일부 대형에 대한 역사적 특수 능력, 대전차 값, 도로 외 이동에 대한 보그 체크, 적 ZOC 이탈 시도 시 해제 테스트를 가져온다.
프레젠테이션에는 플레이 경험을 높이기 위한 Large Hex와 Large Counter가 포함되어 있습니다. 카운터는 자가 접착 용지로 제공되며, 절단하기 전에 사용자가 카드에 카운터를 장착해야 합니다.
On 22nd January 1944, Allied forces landed at Anzio, a small coastal town just 30 miles south of Rome. This attack behind enemy lines, was intended to unhinge the German fortified Gustav Line.
The Germans responded quickly, containing the beachhead. The fighting was bitter, with both sides suffering high casualties. Intense artillery bombardments, water filled trenches and muddy conditions, made this battlefield a wretched place. The Allies would be on their beachhead for four long months before they were able to breakout and meet up with the rest of U.S. 5th Army.
The game represents the first six weeks of this campaign. It was a period when both sides attacked each other vigorously, looking for opportunities to break through the enemy defences, while desperately resisting enemy advances. By the beginning of March, both sides had fought each other to a standstill.
The Anzio rules bring differential based combat, single stacks attacking single stacks, Random Events, random strength Allied bombardments, historically based special abilities for some formations, anti tank values, bog checks for off road movement and disengagement tests when attempting to leave an enemy ZOC.
The presentation includes Large hexes and large counters to enhance the playing experience. The counters are provided on self adhesive paper and require the user to mount them onto card prior to cutting.
The Germans responded quickly, containing the beachhead. The fighting was bitter, with both sides suffering high casualties. Intense artillery bombardments, water filled trenches and muddy conditions, made this battlefield a wretched place. The Allies would be on their beachhead for four long months before they were able to breakout and meet up with the rest of U.S. 5th Army.
The game represents the first six weeks of this campaign. It was a period when both sides attacked each other vigorously, looking for opportunities to break through the enemy defences, while desperately resisting enemy advances. By the beginning of March, both sides had fought each other to a standstill.
The Anzio rules bring differential based combat, single stacks attacking single stacks, Random Events, random strength Allied bombardments, historically based special abilities for some formations, anti tank values, bog checks for off road movement and disengagement tests when attempting to leave an enemy ZOC.
The presentation includes Large hexes and large counters to enhance the playing experience. The counters are provided on self adhesive paper and require the user to mount them onto card prior to cutting.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
202
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
717
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
500
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
434
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
403
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
625
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
748
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1031
-
2024-11-13
-
Lv.11