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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
David G. Watts
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아티스트
Wallace Nicoll
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인원
게임 소개
두 명의 플레이어가 게임을 진행하면서 발전시킨 보드 위에서 하는 추상 전략 게임입니다.
각 플레이어는 6x6 체커 보드에 10개의 폰으로 시작합니다. 각 턴은 폰을 옮기고 카드를 넣는 것으로 구성됩니다. 우선 폰은 앞뒤로 한 칸만 움직일 수 있고 상대방의 폰을 캡처할 수 없습니다. 그러나 폰이 움직이면, 이동 카드는 폰이 비워지는 정사각형 위에 놓이게 된다. 이동 카드에는 방향과 길이 등 가능한 이동을 보여주는 화살표가 있습니다. 카드에 가능한 방향(최대 8개)이 많이 표시될수록 최대 이동 거리는 짧아집니다. 이 카드들 중 하나에서 움직임을 시작하는 폰들은 화살표들 중 하나를 따라가고 적 폰들을 잡을 수 있다. 폰이 이동 카드에서 벗어날 때 다음 이동 카드는 보드의 빈 공간에 임의의 방향으로 배치될 수 있습니다. 따라서 상대가 할 수 있는 것을 제한하기 위한 영리한 배치의 범위가 있다. 점차적으로 보드는 각 정사각형에서 가능한 움직임을 보여주는 이동 카드로 채워집니다. 동작은 본질적으로 체스와 유사하지만, 어떤 동작은 더 제한적이다. 예를 들어 어떤 동작 카드는 직선으로 3방향으로만 또는 대각선으로 2방향으로만 이동할 수 있다.
게임은 한 플레이어가 상대편의 폰을 모두 잡거나, 법적 움직임이 없어 한 플레이어가 패하거나, 36개의 이동 카드를 모두 놓거나, 가장 많은 콘을 가진 플레이어가 승리할 때 종료된다.
각 플레이어는 6x6 체커 보드에 10개의 폰으로 시작합니다. 각 턴은 폰을 옮기고 카드를 넣는 것으로 구성됩니다. 우선 폰은 앞뒤로 한 칸만 움직일 수 있고 상대방의 폰을 캡처할 수 없습니다. 그러나 폰이 움직이면, 이동 카드는 폰이 비워지는 정사각형 위에 놓이게 된다. 이동 카드에는 방향과 길이 등 가능한 이동을 보여주는 화살표가 있습니다. 카드에 가능한 방향(최대 8개)이 많이 표시될수록 최대 이동 거리는 짧아집니다. 이 카드들 중 하나에서 움직임을 시작하는 폰들은 화살표들 중 하나를 따라가고 적 폰들을 잡을 수 있다. 폰이 이동 카드에서 벗어날 때 다음 이동 카드는 보드의 빈 공간에 임의의 방향으로 배치될 수 있습니다. 따라서 상대가 할 수 있는 것을 제한하기 위한 영리한 배치의 범위가 있다. 점차적으로 보드는 각 정사각형에서 가능한 움직임을 보여주는 이동 카드로 채워집니다. 동작은 본질적으로 체스와 유사하지만, 어떤 동작은 더 제한적이다. 예를 들어 어떤 동작 카드는 직선으로 3방향으로만 또는 대각선으로 2방향으로만 이동할 수 있다.
게임은 한 플레이어가 상대편의 폰을 모두 잡거나, 법적 움직임이 없어 한 플레이어가 패하거나, 36개의 이동 카드를 모두 놓거나, 가장 많은 콘을 가진 플레이어가 승리할 때 종료된다.
A two player abstract strategy game played on a board which is developed by the players over the course of the game.
Each player starts with ten pawns on a six by six chequered board. Each turn consists of moving one of your pawns and placing a card. To begin with, pawns can only move one square forwards or backwards and cannot capture your opponent's pawns. However, once a pawn is moved, a movement card is placed onto the square it vacates. Movement cards have arrows showing possible moves - directions and lengths. The more possible directions (eight being the maximum) the card shows, the shorter the maximum move. Pawns which begin their move on one of these cards follow one of the arrows and are allowed to capture enemy pawns. When a pawn moves off a movement card, the next movement card may be placed in any vacant space on the board, in any orientation. Thus there is scope for clever placement to limit what your opponent can do. Gradually the board fills up with movement cards which show the possible moves from each square. Moves are essentially chess-like, but some are more limited, for example some movement cards allow movement in a straight line in only three directions, or diagonally in only two.
The game ends either when one player has captured all their opponent's pawns; when one player loses due to having no legal move; or when all 36 movement cards are placed, in which case the winner is the one with the most remaining cones.
Each player starts with ten pawns on a six by six chequered board. Each turn consists of moving one of your pawns and placing a card. To begin with, pawns can only move one square forwards or backwards and cannot capture your opponent's pawns. However, once a pawn is moved, a movement card is placed onto the square it vacates. Movement cards have arrows showing possible moves - directions and lengths. The more possible directions (eight being the maximum) the card shows, the shorter the maximum move. Pawns which begin their move on one of these cards follow one of the arrows and are allowed to capture enemy pawns. When a pawn moves off a movement card, the next movement card may be placed in any vacant space on the board, in any orientation. Thus there is scope for clever placement to limit what your opponent can do. Gradually the board fills up with movement cards which show the possible moves from each square. Moves are essentially chess-like, but some are more limited, for example some movement cards allow movement in a straight line in only three directions, or diagonally in only two.
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