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BGG랭킹
BGG전체 : 4889
CHILDRENSGAMES : 33
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
5+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.30 / 5
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디자이너
Steffen Bogen
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아티스트
Rabbix GmbH
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인원
게임 소개
워 워와 비슷한 전자기기를 사용하는 협동공제 게임 슈납트 휴비에서 플레이어들은 1단계에서는 "부러진"벽의 3D-labyrneth를 쌓고 2단계에서는 유령을 쫓으며 고택을 탐험한다.
각 플레이어는 게임을 시작할 때 벽이 없는 4x4 격자형의 방들이 특징인 정사각형 하우스의 한 구석에서 자신의 형상 – 빨간색 또는 노란색 마우스, 파란색 또는 노란색 마우스, 파란색 또는 녹색 토끼 – 플레이어는 AI가 내장된 "나침반" 장치의 네 개의 "화살표 버튼" 중 하나를 눌러 어떤 종류의 벽이 있는지 알게 된다. 벽은 네 가지 유형으로 나뉜다. 하나는 모든 동물이 통과할 수 있게 하고, 하나는 쥐만이 통과할 수 있게 하는 마우스홀이 있고, 다른 하나는 산토끼만이 통과할 수 있는 구멍이 있고, 다른 하나는 단단하고 통과할 수 없습니다. 플레이어는 벽을 쌓고 3D 라비린스를 단계별로 만듭니다. 이 첫 번째 단계의 목표는 양쪽에 동물이 있을 경우에만 열릴 수 있는 "마법의 문"을 찾는 것입니다.
일단 플레이어들이 마법의 문을 찾으면, 유령 & 인용;Hubi"가 나타납니다. 이 장치는 플레이어들에게 힌트를 주며, 그들이 휴비가 어디에 있는지 추론할 수 있게 하여 이상적으로 집 밖으로 쫓아낼 수 있게 한다.
Schnappt Hubi!는 세 가지 난이도를 포함하고 있으며, "timer"는 특정 수의 이동 후에 게임이 종료되는 가장 어려운 레벨에서 실행됩니다.
각 플레이어는 게임을 시작할 때 벽이 없는 4x4 격자형의 방들이 특징인 정사각형 하우스의 한 구석에서 자신의 형상 – 빨간색 또는 노란색 마우스, 파란색 또는 노란색 마우스, 파란색 또는 녹색 토끼 – 플레이어는 AI가 내장된 "나침반" 장치의 네 개의 "화살표 버튼" 중 하나를 눌러 어떤 종류의 벽이 있는지 알게 된다. 벽은 네 가지 유형으로 나뉜다. 하나는 모든 동물이 통과할 수 있게 하고, 하나는 쥐만이 통과할 수 있게 하는 마우스홀이 있고, 다른 하나는 산토끼만이 통과할 수 있는 구멍이 있고, 다른 하나는 단단하고 통과할 수 없습니다. 플레이어는 벽을 쌓고 3D 라비린스를 단계별로 만듭니다. 이 첫 번째 단계의 목표는 양쪽에 동물이 있을 경우에만 열릴 수 있는 "마법의 문"을 찾는 것입니다.
일단 플레이어들이 마법의 문을 찾으면, 유령 & 인용;Hubi"가 나타납니다. 이 장치는 플레이어들에게 힌트를 주며, 그들이 휴비가 어디에 있는지 추론할 수 있게 하여 이상적으로 집 밖으로 쫓아낼 수 있게 한다.
Schnappt Hubi!는 세 가지 난이도를 포함하고 있으며, "timer"는 특정 수의 이동 후에 게임이 종료되는 가장 어려운 레벨에서 실행됩니다.
In the cooperative deduction game Schnappt Hubi!, which uses an electronic device similar to the one in Wer war's?, the players explore an old house by building a 3D-labyrinth of "broken" walls in the first phase and chasing a ghost in the second.
Each player starts with his figure – a red or yellow mouse or blue or green hare – in one predetermined corner of the square house, which features a 4x4 grid of rooms that lacks any walls at the start of the game. The players find out which kind of walls are in certain directions by pressing one of four "arrow buttons" of a "compass" device with a built-in AI (to ensure that each game will have a different house). Walls come in four types: One that allows all animals to pass through, one with a mousehole that allows only mice through, one with a hole in the top that only hares can jump through, and one that's solid and impassable. The players build those walls, creating step-by-step a 3D-labyrinth. The goal of this first phase is to find the "magic doors", which can be opened only if there is an animal on each side.
Once the players find the magic doors, the ghost "Hubi" appears. The device gives hints to the players, allowing them to deduce where Hubi is so that ideally they can eventually chase it out of the house.
Schnappt Hubi! includes three difficulty levels, with a "timer" running in the hardest level that ends the game after a certain number of moves.
Each player starts with his figure – a red or yellow mouse or blue or green hare – in one predetermined corner of the square house, which features a 4x4 grid of rooms that lacks any walls at the start of the game. The players find out which kind of walls are in certain directions by pressing one of four "arrow buttons" of a "compass" device with a built-in AI (to ensure that each game will have a different house). Walls come in four types: One that allows all animals to pass through, one with a mousehole that allows only mice through, one with a hole in the top that only hares can jump through, and one that's solid and impassable. The players build those walls, creating step-by-step a 3D-labyrinth. The goal of this first phase is to find the "magic doors", which can be opened only if there is an animal on each side.
Once the players find the magic doors, the ghost "Hubi" appears. The device gives hints to the players, allowing them to deduce where Hubi is so that ideally they can eventually chase it out of the house.
Schnappt Hubi! includes three difficulty levels, with a "timer" running in the hardest level that ends the game after a certain number of moves.
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