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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: 1-3+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.75 / 5
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디자이너
Roger Miller
-
아티스트
Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
부제목은 "입니다.1847년 2월 22일부터 23일까지 북멕시코를 위한 전투(Battle for Northern Mexico, 1847년 2월 23일&Stuart Rose의 아트워크와 함께)와 마크 밀러, 게리 밀러, 그리고 마크 메이의 도움을 받았습니다.
이 게임은 Ziploc "Baggie"에 들어 있으며, 22x34"7색 맵시트, 100-Glossy Color Cardboard Counter, 대형 규칙 책자, 2-Casualty & Ammo Record Sheet를 뒷면에 인쇄하여 플레이어를 추천합니다.필기도구 및 주문 용지뿐만 아니라 적어도 (1)-10면 다이(die)를 소유합니다.
지도 시트는 주로 TAN & Light TAN이며, Light Blue & BLUE 워터 특징, RED Road Line, Gulies, & Higher Levels, & Buena Vista 건물용 BLACK 프린트가 포함되어 있습니다. 지도 시트에 포함된 내용은 게임 턴 트랙, 지형 효과 차트, 4부 임펄스 트랙, "이다.마운틴 박스 "; 그 "Saltillo BOX&;; 2-건 화재 테이블(케이스 & 볼), 소형 무기 화재 테이블, 화재 가치 수정자 테이블 및 사기 수정자 테이블.
게임 카운터는 큰 흰색 유닛 기호가 있는 녹색, 멕시코인은 검은색, 큰 흰색 유닛 기호가 있는 파란색, 미국인은 검은색으로 인쇄됩니다. 또한 녹색과 파란색, 그리고 검은색 인쇄가 있는 흰색으로 된 안내 카운터가 있습니다.
게임의 규모는 각 육각마다 가로 90야드이고, 힘 포인트는 25명의 남자 또는 1개의 총을 나타내며, 턴은 (4)-5분 임펄스로 분할된 20분이다. 게임 턴 시퀀스는 다음과 같이 구성된다.레인 단계(27~31회전 시); 2.1번째 임펄스-a)강화 단계, b)명령 단계, c)카발리 충전 시작 단계, d)전술 이동 단계, e)충전 단계, f)동시 화재 단계, g)충격 단계 뒤에 앞서 설명한 것과 유사한 임펄스가 3개 더 뒤따른다. 4가지 임펄스가 완료되면 전략 이동 단계, 랠리 단계, 턴을 마무리하는 산악 교전 단계가 있습니다. 명령 단계에서는 플레이어가 원하는 목적지에 도착하기 전에 일정 수의 임펄스를 필요로 하는 주문을 작성하고 활성화합니다.
규정에는 조준, 강제 행진, 다중 육각 부대(줄 연장), 쌓기, 마주보기, 대형, 소총 중대 격리(미국만 해당), 산악 및 살티요 박스 공격, 사상자 표시, 탄약 고갈, 경로, 집결, 멕시코 부대 포위와 같은 특수 규칙이 자세히 설명된다. 미군은 물론 그곳에 주둔하고 있는 미군, 옵션 부대, 그리고 멕시코 재보급부대를 석방하여 제한시간을 초과하여 전투를 계속하고 있었다. 두 가지 시나리오가 있습니다: 1.1847년 2월 23일, 10번째 턴에서 40; 그리고 2번째 턴.1847년 2월 22일과 23일, 1번 턴부터 40바퀴가 길게 돌아간다. 방대한 역사 노트와 함께 서지 및 디자이너의 노트와 해설과 함께 작성됩니다.
이것은 전통적인 판지 카운터 게임에 & 미니어처 & 기반 개념 & 게임 메카닉을 도입하려는 또 다른 시도인 것으로 보인다. 비록 관련된 사고 과정이 일부 이전 게임들보다 지연된 주문의 구현으로 인해 원하는 효과를 만들어 내는데 더 능숙하지만, 오직 헌신적인 워게이머들만이 이러한 플레이의 측면을 충분히 감상할 수 있었다. 이것은 확실히 평범한 워게이머를 위한 것이 아니라, 그 시대의 열광적인 사람들을 위한 헌신적인 역사 & 인용 & 느낌 & 인용문을 위한 것입니다.
이 게임은 Ziploc "Baggie"에 들어 있으며, 22x34"7색 맵시트, 100-Glossy Color Cardboard Counter, 대형 규칙 책자, 2-Casualty & Ammo Record Sheet를 뒷면에 인쇄하여 플레이어를 추천합니다.필기도구 및 주문 용지뿐만 아니라 적어도 (1)-10면 다이(die)를 소유합니다.
지도 시트는 주로 TAN & Light TAN이며, Light Blue & BLUE 워터 특징, RED Road Line, Gulies, & Higher Levels, & Buena Vista 건물용 BLACK 프린트가 포함되어 있습니다. 지도 시트에 포함된 내용은 게임 턴 트랙, 지형 효과 차트, 4부 임펄스 트랙, "이다.마운틴 박스 "; 그 "Saltillo BOX&;; 2-건 화재 테이블(케이스 & 볼), 소형 무기 화재 테이블, 화재 가치 수정자 테이블 및 사기 수정자 테이블.
게임 카운터는 큰 흰색 유닛 기호가 있는 녹색, 멕시코인은 검은색, 큰 흰색 유닛 기호가 있는 파란색, 미국인은 검은색으로 인쇄됩니다. 또한 녹색과 파란색, 그리고 검은색 인쇄가 있는 흰색으로 된 안내 카운터가 있습니다.
게임의 규모는 각 육각마다 가로 90야드이고, 힘 포인트는 25명의 남자 또는 1개의 총을 나타내며, 턴은 (4)-5분 임펄스로 분할된 20분이다. 게임 턴 시퀀스는 다음과 같이 구성된다.레인 단계(27~31회전 시); 2.1번째 임펄스-a)강화 단계, b)명령 단계, c)카발리 충전 시작 단계, d)전술 이동 단계, e)충전 단계, f)동시 화재 단계, g)충격 단계 뒤에 앞서 설명한 것과 유사한 임펄스가 3개 더 뒤따른다. 4가지 임펄스가 완료되면 전략 이동 단계, 랠리 단계, 턴을 마무리하는 산악 교전 단계가 있습니다. 명령 단계에서는 플레이어가 원하는 목적지에 도착하기 전에 일정 수의 임펄스를 필요로 하는 주문을 작성하고 활성화합니다.
규정에는 조준, 강제 행진, 다중 육각 부대(줄 연장), 쌓기, 마주보기, 대형, 소총 중대 격리(미국만 해당), 산악 및 살티요 박스 공격, 사상자 표시, 탄약 고갈, 경로, 집결, 멕시코 부대 포위와 같은 특수 규칙이 자세히 설명된다. 미군은 물론 그곳에 주둔하고 있는 미군, 옵션 부대, 그리고 멕시코 재보급부대를 석방하여 제한시간을 초과하여 전투를 계속하고 있었다. 두 가지 시나리오가 있습니다: 1.1847년 2월 23일, 10번째 턴에서 40; 그리고 2번째 턴.1847년 2월 22일과 23일, 1번 턴부터 40바퀴가 길게 돌아간다. 방대한 역사 노트와 함께 서지 및 디자이너의 노트와 해설과 함께 작성됩니다.
이것은 전통적인 판지 카운터 게임에 & 미니어처 & 기반 개념 & 게임 메카닉을 도입하려는 또 다른 시도인 것으로 보인다. 비록 관련된 사고 과정이 일부 이전 게임들보다 지연된 주문의 구현으로 인해 원하는 효과를 만들어 내는데 더 능숙하지만, 오직 헌신적인 워게이머들만이 이러한 플레이의 측면을 충분히 감상할 수 있었다. 이것은 확실히 평범한 워게이머를 위한 것이 아니라, 그 시대의 열광적인 사람들을 위한 헌신적인 역사 & 인용 & 느낌 & 인용문을 위한 것입니다.
Sub-title is "The Battle for Northern Mexico, February 22-23, 1847" with Artwork by Mark Simonitch & Stuart Rose, as well as assistance from Mark Miller, Gary Miller, & Mark May.
The Game is contained in a Ziploc "Baggie" with a 22x34" 7-Color mapsheet, 100-Glossy Color Cardboard Counters, a Large Rules Booklet, 2-Casualty & Ammo Record sheets with a reduced planning mapsheet printed on the reverse(1 for EACH Player) while it is suggested that copies be made of these, and Players will need to provide their OWN writing utensils & ORDERS paper as well as at least (1)-10-sided DIE.
The mapsheet is primarily TAN & Light TAN overall, with Light BLUE & BLUE water features, RED Road lines, GRAY Slope hexsides, Gullies, & Higher Levels, and BLACK print for "the Narrows" & Buena Vista buildings. Included on the mapsheet are: the Game Turn Track; Terrain Effects Chart; a 4-Part Impulse Track; the "Mountain BOX"; the "Saltillo BOX"; 2-Gun Fire Tables(Case & Ball); a Small Arms Fire Table; a Fire Value Modifiers Table; and a Morale Modifiers Table.
The game Counters are GREEN with large WHITE Unit Symbols and BLACK print for the Mexicans & BLUE with large WHITE Unit Symbols and BLACK print for the Americans. There are also informational counters in both GREEN & BLUE colors as well as WHITE with BLACK print.
The scale of the game is 90 yards across for each hex, a Strength Point represents 25 Men or 1 Gun, and a Turn equals 20 Minutes split into (4)-5 minute impulses. A Game Turn Sequence consists of the following: 1.RAIN phase(only on Turns 27 through 31); 2.1st Impulse-a)Reinforcement phase, b)Command phase, c)Cavalry Charge Initiation phase, d)Tactical Movement phase, e)Charge phase, f)Simultaneous Fire phase, g)Shock phase followed by 3 MORE similar Impulses as the latter detailed previously. Once the 4 Impulses are completed, then there is a Strategic Movement phase, a Rally phase, and a Mountain Skirmish phase rounding out the Turn. It is during the Command phase that Players will write out and conduct activation of their Orders, which require a certain number of Impulses before they arrive at their intended destinations.
The Rules go into details such as Sighting, Force Marching, Multi-hex Units(line extension), Stacking, Facing, Formations, detaching Rifle Companies(U.S. only), Attacking in the Mountain & Saltillo Boxes, Casualty marking, Ammunition depletion, Routing, Rallying, Special Rules such as RAIN, Mexican Units besieging Saltillo and their conditional release as well as the American's Forces there, Optional Units, and Resupplied Mexican Forces continuing the battle beyond the "actual" time limits. There are 2 Scenarios: 1.February 23, 1847 starting turn 10 to turn 40; & 2.February 22 & 23, 1847--40 turns long beginning with turn 1. An extensive Historical Notes is written up accompanying this with Bibliography & designer's notes and an Example of play with commentary.
This appears to be another attempt at introducing a "miniatures" based concepts & game mechanics into a conventional cardboard counters game. Although the thought processes involved are more adept at producing the desired effects of delayed Orders implementation than some previous games, only devoted wargamers could adequately appreciate this facet of play. This is definitely NOT for the casual wargamer, but more for the dedicated Historical "feel" for the era enthusiast.
The Game is contained in a Ziploc "Baggie" with a 22x34" 7-Color mapsheet, 100-Glossy Color Cardboard Counters, a Large Rules Booklet, 2-Casualty & Ammo Record sheets with a reduced planning mapsheet printed on the reverse(1 for EACH Player) while it is suggested that copies be made of these, and Players will need to provide their OWN writing utensils & ORDERS paper as well as at least (1)-10-sided DIE.
The mapsheet is primarily TAN & Light TAN overall, with Light BLUE & BLUE water features, RED Road lines, GRAY Slope hexsides, Gullies, & Higher Levels, and BLACK print for "the Narrows" & Buena Vista buildings. Included on the mapsheet are: the Game Turn Track; Terrain Effects Chart; a 4-Part Impulse Track; the "Mountain BOX"; the "Saltillo BOX"; 2-Gun Fire Tables(Case & Ball); a Small Arms Fire Table; a Fire Value Modifiers Table; and a Morale Modifiers Table.
The game Counters are GREEN with large WHITE Unit Symbols and BLACK print for the Mexicans & BLUE with large WHITE Unit Symbols and BLACK print for the Americans. There are also informational counters in both GREEN & BLUE colors as well as WHITE with BLACK print.
The scale of the game is 90 yards across for each hex, a Strength Point represents 25 Men or 1 Gun, and a Turn equals 20 Minutes split into (4)-5 minute impulses. A Game Turn Sequence consists of the following: 1.RAIN phase(only on Turns 27 through 31); 2.1st Impulse-a)Reinforcement phase, b)Command phase, c)Cavalry Charge Initiation phase, d)Tactical Movement phase, e)Charge phase, f)Simultaneous Fire phase, g)Shock phase followed by 3 MORE similar Impulses as the latter detailed previously. Once the 4 Impulses are completed, then there is a Strategic Movement phase, a Rally phase, and a Mountain Skirmish phase rounding out the Turn. It is during the Command phase that Players will write out and conduct activation of their Orders, which require a certain number of Impulses before they arrive at their intended destinations.
The Rules go into details such as Sighting, Force Marching, Multi-hex Units(line extension), Stacking, Facing, Formations, detaching Rifle Companies(U.S. only), Attacking in the Mountain & Saltillo Boxes, Casualty marking, Ammunition depletion, Routing, Rallying, Special Rules such as RAIN, Mexican Units besieging Saltillo and their conditional release as well as the American's Forces there, Optional Units, and Resupplied Mexican Forces continuing the battle beyond the "actual" time limits. There are 2 Scenarios: 1.February 23, 1847 starting turn 10 to turn 40; & 2.February 22 & 23, 1847--40 turns long beginning with turn 1. An extensive Historical Notes is written up accompanying this with Bibliography & designer's notes and an Example of play with commentary.
This appears to be another attempt at introducing a "miniatures" based concepts & game mechanics into a conventional cardboard counters game. Although the thought processes involved are more adept at producing the desired effects of delayed Orders implementation than some previous games, only devoted wargamers could adequately appreciate this facet of play. This is definitely NOT for the casual wargamer, but more for the dedicated Historical "feel" for the era enthusiast.
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