-
BGG랭킹
BGG전체 : 20172
STRATEGY : 2854
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.15 / 5
-
디자이너
James Spurny
-
아티스트
Cliff Chiang, James Reynoso
-
인원
게임 소개
게시자의 게임 설명:
로켓을 발사할 때, 당신은 실제로 그 로켓을 날리는 것이 아닙니다. 넌 그냥 버티고 있는 거야." 마이클 P. 앤더슨
그것은 150년 미래의 미래이고 인류는 태양계 전체에 퍼져있다. 멀리 떨어진 식민지를 보급하기 위해 로켓 기수들을 찾는다! 행성은 적시에 화물이 도착하는 것에 의존하지만, 로켓 기수들에게는 충분하지 않다. 그들은 누가 가장 멋진 기술을 완성하고, 가장 중요한 화물을 운송하고, 가장 많은 행성을 방문할 수 있는지를 보기 위해 서로 경쟁합니다.
로켓 자키에서 당신은 대담하고 빨라야 합니다. 외계인과의 첫 접촉이 눈앞에 다가왔으니 당신도 만만치 않을 것이다. 최고의 기량과 속도로 화물을 배달하면 게임에서 이길 수 있습니다!
게임 요약
9개의 번호가 매겨진 플래닛 카드를 각각 다른 행성으로 표시된 임의의 화물 카드와 함께 일렬로 놓으십시오. 플레이어는 각각 2개의 기동 카드를 발급받아 2개의 특정 행성 사이에서 기동할 수 있으며, 나머지 카드들은 추첨 덱을 형성하며, 그 중 3개는 위를 향하게 된다. 플레이어들은 또한 각각 4장의 코파일럿 카드로 시작합니다. 기동 데크를 두 번째로 통과하면, 에일리언 카드를 여러 장의 카드를 바닥에 섞습니다.
당신의 차례에, 데크, 3장의 페이스 업 카드, 또는 폐기 더미의 맨 위에 있는 기동 카드를 꺼내세요. 그리고 나서, 다른 것을 그리거나 배송을 실행하세요. 달리기를 할 때는 어느 행성에서든 출발하여 화물을 픽업할 수 있습니다. 목적지에 도착할 때까지 기동 카드를 사용하여 체인으로 묶습니다. 가능하다면, 화물을 픽업하여 새로운 체인을 시작할 수 있다. 이러한 연속 체인의 모든 스톱은 정류장 수에 따라 계산된다. 또는 에서는 시작/끝이 서로 다른 여러 전송을 수행할 수 있지만 이러한 체인 각각에 대해 VP를 별도로 계산해야 합니다. 배달된 모든 화물을 점수 더미에 저장하십시오. 게임이 끝나면 더 많은 행성을 방문한 보너스 VP를 얻게 됩니다. Copilot(코파일럿) 카드는 두 가지 방법으로 사용할 수 있습니다.
- 표시된 두 행성 중 하나를 1로 변경하기 위해 최대 1/197 카드를 사용합니다.
- 다음 차례까지 예약하기 위해 화물에 싣습니다; 다른 사람이 가져가면 5VP를 잃게 됩니다; 다음 차례에 실패하면 5VP와 카드를 잃게 됩니다. 그렇지 않으면 다음 차례에 카드를 돌려받을 수 있습니다.
차례가 끝나면, 2개의 손 크기까지 그리고 얼굴 위 디스플레이를 보충하세요. 외계인을 드러내면 명왕성 바로 너머에 놓아라. 각 턴이 끝날 때마다 한 단계씩 전진합니다. 또는, 그것은 화물처럼 집어 지구로 배달될 수 있습니다. 각각의 끝에 있는 행성들에 점수를 매기세요. 게임은 에일리언이 지구에 도착하면 즉시 종료되며, 대부분의 VP(게임 중 배달 + 배달된 행성 수에 대한 보너스)가 승리합니다!
로켓을 발사할 때, 당신은 실제로 그 로켓을 날리는 것이 아닙니다. 넌 그냥 버티고 있는 거야." 마이클 P. 앤더슨
그것은 150년 미래의 미래이고 인류는 태양계 전체에 퍼져있다. 멀리 떨어진 식민지를 보급하기 위해 로켓 기수들을 찾는다! 행성은 적시에 화물이 도착하는 것에 의존하지만, 로켓 기수들에게는 충분하지 않다. 그들은 누가 가장 멋진 기술을 완성하고, 가장 중요한 화물을 운송하고, 가장 많은 행성을 방문할 수 있는지를 보기 위해 서로 경쟁합니다.
로켓 자키에서 당신은 대담하고 빨라야 합니다. 외계인과의 첫 접촉이 눈앞에 다가왔으니 당신도 만만치 않을 것이다. 최고의 기량과 속도로 화물을 배달하면 게임에서 이길 수 있습니다!
게임 요약
9개의 번호가 매겨진 플래닛 카드를 각각 다른 행성으로 표시된 임의의 화물 카드와 함께 일렬로 놓으십시오. 플레이어는 각각 2개의 기동 카드를 발급받아 2개의 특정 행성 사이에서 기동할 수 있으며, 나머지 카드들은 추첨 덱을 형성하며, 그 중 3개는 위를 향하게 된다. 플레이어들은 또한 각각 4장의 코파일럿 카드로 시작합니다. 기동 데크를 두 번째로 통과하면, 에일리언 카드를 여러 장의 카드를 바닥에 섞습니다.
당신의 차례에, 데크, 3장의 페이스 업 카드, 또는 폐기 더미의 맨 위에 있는 기동 카드를 꺼내세요. 그리고 나서, 다른 것을 그리거나 배송을 실행하세요. 달리기를 할 때는 어느 행성에서든 출발하여 화물을 픽업할 수 있습니다. 목적지에 도착할 때까지 기동 카드를 사용하여 체인으로 묶습니다. 가능하다면, 화물을 픽업하여 새로운 체인을 시작할 수 있다. 이러한 연속 체인의 모든 스톱은 정류장 수에 따라 계산된다. 또는 에서는 시작/끝이 서로 다른 여러 전송을 수행할 수 있지만 이러한 체인 각각에 대해 VP를 별도로 계산해야 합니다. 배달된 모든 화물을 점수 더미에 저장하십시오. 게임이 끝나면 더 많은 행성을 방문한 보너스 VP를 얻게 됩니다. Copilot(코파일럿) 카드는 두 가지 방법으로 사용할 수 있습니다.
- 표시된 두 행성 중 하나를 1로 변경하기 위해 최대 1/197 카드를 사용합니다.
- 다음 차례까지 예약하기 위해 화물에 싣습니다; 다른 사람이 가져가면 5VP를 잃게 됩니다; 다음 차례에 실패하면 5VP와 카드를 잃게 됩니다. 그렇지 않으면 다음 차례에 카드를 돌려받을 수 있습니다.
차례가 끝나면, 2개의 손 크기까지 그리고 얼굴 위 디스플레이를 보충하세요. 외계인을 드러내면 명왕성 바로 너머에 놓아라. 각 턴이 끝날 때마다 한 단계씩 전진합니다. 또는, 그것은 화물처럼 집어 지구로 배달될 수 있습니다. 각각의 끝에 있는 행성들에 점수를 매기세요. 게임은 에일리언이 지구에 도착하면 즉시 종료되며, 대부분의 VP(게임 중 배달 + 배달된 행성 수에 대한 보너스)가 승리합니다!
Game description from the publisher:
"When you launch a rocket, you're not really flying that rocket. You're just sort of hanging on." Michael P. Anderson
It's 150 years in the future and mankind has spread throughout the solar system. To supply far-flung colonies, they look to the Rocket Jockeys! The planets depend on timely cargo arrivals – but this is not enough for the rocket jockeys. They compete with one another to see who can complete the fanciest maneuvers, transport the most important cargo, and visit the most planets.
In Rocket Jockey, you must be daring and you must be quick. You must also be tough, for first contact with alien life is near at hand. Deliver your cargo with the most flair and speed and you will win the game!
Game Summary
Place 9 numbered planet cards in a row, with a random cargo card, showing a DIFFERENT destination planet, under each one. Players are each dealt 2 maneuver cards, which allow maneuver between 2 specific planets; the rest of these cards forms a draw deck, from which 3 are placed face up. Players also each start with 4 Copilot cards. The 2nd time through the maneuver deck, shuffle an Alien card into the bottom several cards.
On your turn, draw a maneuver card from the deck, the 3 face up cards, or the top of the discard pile. Then, either draw another or make a delivery run. When making runs, may start on any planet and pick up that cargo; use maneuver cards to chain, until you get to destination planet. If possible, may pick up that cargo and begin new chain ... all stops in these consecutive chains count towards the number of stops; chains with more stops are worth more VP. Alternatively, may make multiple deliveries with different starts/ends, but you must calculate VP for each such chain separately. Save all delivered cargo in your score pile; at end of game, you get bonus VP for having visited more planets. You can use Copilot cards in 2 ways:
- use max 1/maneuver card, to alter one of the 2 planets shown by 1
- place on a cargo to reserve it until your next turn; if someone else takes it, they lose 5VP; if you fail to make the run next turn, you lose 5VP and the card. Otherwise, you get your card back next turn.
At the end of your turn, draw up to a hand size of 2 (if you had fewer), then replenish the face up display. If you reveal the alien, place it at just beyond Pluto. At the end of each turn, it advances 1 step. Alternatively, it can be picked up like cargo and delivered to Earth. Score planets at the end of each run through the deck. The game ends immediately if the Aliens get to Earth; most VP (from deliveries during game + bonus for number of planets delivered to) wins!
"When you launch a rocket, you're not really flying that rocket. You're just sort of hanging on." Michael P. Anderson
It's 150 years in the future and mankind has spread throughout the solar system. To supply far-flung colonies, they look to the Rocket Jockeys! The planets depend on timely cargo arrivals – but this is not enough for the rocket jockeys. They compete with one another to see who can complete the fanciest maneuvers, transport the most important cargo, and visit the most planets.
In Rocket Jockey, you must be daring and you must be quick. You must also be tough, for first contact with alien life is near at hand. Deliver your cargo with the most flair and speed and you will win the game!
Game Summary
Place 9 numbered planet cards in a row, with a random cargo card, showing a DIFFERENT destination planet, under each one. Players are each dealt 2 maneuver cards, which allow maneuver between 2 specific planets; the rest of these cards forms a draw deck, from which 3 are placed face up. Players also each start with 4 Copilot cards. The 2nd time through the maneuver deck, shuffle an Alien card into the bottom several cards.
On your turn, draw a maneuver card from the deck, the 3 face up cards, or the top of the discard pile. Then, either draw another or make a delivery run. When making runs, may start on any planet and pick up that cargo; use maneuver cards to chain, until you get to destination planet. If possible, may pick up that cargo and begin new chain ... all stops in these consecutive chains count towards the number of stops; chains with more stops are worth more VP. Alternatively, may make multiple deliveries with different starts/ends, but you must calculate VP for each such chain separately. Save all delivered cargo in your score pile; at end of game, you get bonus VP for having visited more planets. You can use Copilot cards in 2 ways:
- use max 1/maneuver card, to alter one of the 2 planets shown by 1
- place on a cargo to reserve it until your next turn; if someone else takes it, they lose 5VP; if you fail to make the run next turn, you lose 5VP and the card. Otherwise, you get your card back next turn.
At the end of your turn, draw up to a hand size of 2 (if you had fewer), then replenish the face up display. If you reveal the alien, place it at just beyond Pluto. At the end of each turn, it advances 1 step. Alternatively, it can be picked up like cargo and delivered to Earth. Score planets at the end of each run through the deck. The game ends immediately if the Aliens get to Earth; most VP (from deliveries during game + bonus for number of planets delivered to) wins!
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
202
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
715
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
499
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
402
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
625
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
746
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1031
-
2024-11-13
-
Lv.11