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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

게임은 다음과 같은 구성 요소로 구성되어 있습니다. Ziploc "Baggie " 보관을 위한 종이 커버시트; 판지 뒷면이 있는 종이 커버시트; 두꺼운 종이 커버시트; 2개의 두께의 종이 차트; 무거운 종이 3색 지도 시트; 2-die-cut Cardboard Counter; & 플레이어들은 자신의 주사위 (6면)를 제공해야 합니다.

게임 맵시트는 전체적으로 흰색으로 되어 있으며 파란색 워터 기능, 녹색 포레스트, 브라운 레터링/번호 지정, 빌리지, 브리지, 도로, 슬로프, 래빈 헥사이드 및 포드(횡단)가 있습니다. 게임 카운터는 프랑스에서는 흰색 프린트가 있는 다크 블루, 러시아에서는 흰색 프린트가 있는 다크 그린입니다. 게임 차트는 Light GREEN에 전면과 후면이 검은색으로 인쇄되어 있으며, 두 차트는 TURN 레코드 트랙/초기 설정/유닛 유형/단위 명칭-&S-S 사이즈; 전체 파란색과 BLACK/인쇄가 표시된 견고한 규칙 책자 커버입니다.

이 규칙은 페이지당 반으로 접힌 종이 시트로, 양쪽에 작은 프린트가 인쇄되어 있으며, 광범위한 전투 소개 및 자세한 전투 명령도 제공됩니다. 규칙 책자에는 브릿지 폭격표, 사기 점검표, 범위 효과표와 같은 게임 차트/테이블이 있습니다. 게임 스케일은 HEX에 걸쳐 400야드이며, 각 턴은 30분을 나타내며, 부대들은 프랑스 육군사령부(나폴레온)와 그의 휘하에 있는 (4)군 사령관 (베닝센), 그리고 (3)군 사령관 (3)군 사령관)이 있는 연대/브릿지/사단이다.

게임 턴 순서는 다음과 같다.프랑스 무브먼트 페이즈 & 강화 엔트리; 2.프랑스 전투 단계; 3.러시아 이동 단계 및 예비군 방출 다이롤; 4.러시아 전투 단계; 5.기록 추적 마커 전진으로 돌립니다. 게임은 오전 8시에 시작하여 늦어도 오후 8시까지 계속되며, 한쪽이 파괴되거나 사임할 때 진행된다.

부대, 러시아 예비군, 가드 부대(BONUS 1-HEX 추가 범위), 포병 범위(최대 5 헥스 & 1-HEX 거리에서 이중 강도), 교량(손상/수리 또는 파괴 가능)에 대한 특별 규칙이 있습니다.es는 이로 인해 어려움을 겪을 수 있으며 큰 단위를 여러 개의 작은 단위로 분해할 수 있습니다. 전투 결과 표는 (2)-DICE를 사용하고 ROUT 결과(영향 유닛은 제거되고 승리 유닛은 전체 이동을 진행할 수 있음)를 포함하며, 라우트 유닛은 사기는 떨어지지만 승리 포인트 결정은 포함되지 않음, 1-1 또는 ASCH-1 공격자의 반격을 가능하게 하는 교전 결과입니다.엘을 이런 게임에서 표준으로 삼을 수 있습니다. RAVINE 육각형을 가로지르기 위해 거대한 이동 페널티가 발생하며 제어 구역이 확장되지 않습니다. 전반적으로 이 나폴레옹 전투를 매우 잘 묘사한 것은 아일라우에서의 대실패 이후 러시아군을 추격하여 러시아군과 프로이센군이 연합하는 것을 막았기 때문이다.
The Game consists of the following components: a Ziploc "Baggie" for storage; a paper Coversheet with cardboard backing; a thick paper covered RULES Booklet; 2-thick paper Charts; a heavy paper 3-Color Mapsheet; 2-Sets of die-cut Cardboard Counters; & Players must provide their OWN (2)-[6]-sided DICE.

The Game Mapsheet is overall WHITE with BLUE water features, GREEN forests, and BROWN Lettering/Numbering, Village, Bridge, Road, Slope, Ravine Hexside, and Ford(crossing). The Game Counters are Dark BLUE with WHITE print for the FRENCH, and Dark GREEN with WHITE print for the RUSSIANS. The Game Charts are Light GREEN with BLACK print FRONT and BACK with one of them having the Terrain Effects/Combat Results while the other has the TURN Record Track/Initial-Set-Up/Unit-Types/Unit-Designations-&-Sizes; and the sturdy RULES Booklet Cover with overall Dark BLUE and WHITE/BLACK print at about (4)-FULL Page sheets within.

The RULES are paper sheets folded in half, per page, with small print on both sides while an extensive Introduction on the Battle and detailed Orders of Battle are also provided. There are some Game Charts/Tables in the RULES Booklet such as the Bridge Bombardment Table, Morale Check Table, and Range Effects Chart. The Game Scale is 400-yards across a HEX, EACH Turn represents 30-Minutes, and Units are Regiments/Brigades/Divisions with Headquarters for FRENCH Army Command(Napoleon), plus the (4)Corps Commanders under him and RUSSIAN Army Command(Benningsen), plus the (3)Corps Commanders under him.

The Game-Turn Sequence is as follows:-1.French Movement Phase & Reinforcement Entry; 2.French Combat Phase; 3.Russian Movement Phase & Reserve Forces Release die-rolls; 4.Russian Combat Phase; 5.Turn Record Track marker advance. The Game begins at 8-A.M. and lasts until 8-P.M. at the latest or when one side or the other is destroyed or resigns.

There are Special Rules for the Commanders & their Control(Command Range) over their Units, the Russian Reserves, Guard Units(BONUS 1-HEX additional RANGE) on both sides, Artillery RANGE(up to 5 hexes & DOUBLED Strength at 1-HEX distance), Bridges(can be Damaged/Unusable and Repaired later OR Destroyed), Demoralization-in this game BOTH sides can suffer from THIS, and Breakdown of Larger Units into several smaller ones. The Combat Results Table uses (2)-DICE and even includes a ROUT result(Units affected are Eliminated and Victorious Units can Advance their FULL movement) while ROUTED Units COUNT for Demoralization but NOT Victory Points determination, a SKIRMISH result which enables the DEFENDER to counter-attack at 1-1 OR RETREAT-1 & Attacker Advance-1 as well as others standard in a game such as this. The RAVINE hexsides incur a HUGE movement penalty in order to cross them PLUS Zones of Control do NOT extend across them. Overall, a very nice depiction of this Napoleonic Battle resulting from the pursuit of the Russians after the debacle at Eylau in that earlier encounter, and preventing them from linking up in full force, with the Prussians.

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