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Challenger II: Ultra Modern Wargame Rules for Battle Group Level Games 1950 to 1995 (1988)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    4.33 / 5

게임 소개

챌린저 II: 울트라 모던 (미니어처) 워게임 규칙
1950년부터 1995년까지 배틀 그룹 레벨 게임용

이 규칙들은 현대전의 복잡성과 플레이 가능성을 조화시키고 사용 중이거나 향후 10년 이내에 사용될 것으로 보이는 무기 시스템의 사용을 대부분 포함하기를 바란다.
플레이 시퀀스는 플레이어 간 움직임과 사격 시스템이 완벽하게 통합될 수 있도록 설계됐으며 대전차 유도무기의 장단점이 강조됐다. 이 시스템은 많은 보드게임과 유사하며, 한 때 학습된 흐름은 다른 이동 시스템만큼 빠릅니다.
이 두 번째 판은 전쟁터에서 정교한 화력 통제 시스템뿐만 아니라 다른 전자 보조 장치의 사용이 증가하고 있음을 강조하고 있으며, 그 중 많은 것들은 선택적 규칙에 의해 다뤄진다.
첫 번째 판과의 주요 차이점은 장갑 침투 처리로 복합 장갑과 액티브 장갑의 사용이 증가한다는 것이다. 차량의 각 장갑 계수는 QO 경사면에서의 실제 장갑 효과에서 여전히 25mm이지만, 이제 0 계수는 경차에서 약 15mm까지의 장갑을 나타냅니다. 그러나 무기의 침투 값은 실제 가치에 더 가깝고 새로운 침투 표와 효과 차트가 사용된다. HESH 또는 HEP는 일부 규칙에 나타나는 슈퍼 라운드가 아니라 최대 유효 결합 범위가 800m이며, 그 이후에는 직접 영역 화재 규칙을 사용하여 로빙을 시작해야 합니다. 현대 보병 사격은 정확성보다는 양을 강조하기 때문에 나는 그것을 지역 사격의 한 형태로 간주하여 대포와 같은 효과 표에 결합시켰다. 이 판에서는 또한 동료 파이어플라이 2차 세계 대전의 규정에 따라 보병 규모를 한 구역으로 줄일 수 있는 기회를 얻었다.
헬리콥터는 매우 빠른 차량으로 취급되며 매우 효과적이지만 부서지기 쉬운 대전차 차량으로 그 능력의 모든 범위를 포괄한다. 항공기는 현대 전장의 중요한 부분이지만, 나는 그들이 게임에 미치는 영향을 지상 요소의 직접적인 지원으로 제한했다.

워게임 연구단 1950-1985 기갑전 규칙
챌린저 확장이 아님
1980년 울트라 모던 아미 목록
1982년 울트라 모던 군 목록 및 조직 제2판

1983년 챌린저 개정판

1984년 배틀존 - 초현대 시나리오

1985년 울트라 모던 아미 목록 및 조직 제1권
중부 전선
나토 와르팍
유럽 중립국

1985년 우틀라 현대 육군 목록 및 조직 2권
중동
아프리카
극동
라틴 아메리카
개입 세력

1986년 다이제스트 넘버 3 - 챌린저/군단장
엔지니어링 장비 데이터
엔지니어링 목록
엔지니어링 시나리오
장비 데이터 업데이트
군대 목록 업데이트
도전자 규칙 수정
챌린저 근접 공격 규칙
콥트 사령관 OMG 증원군
장갑 구난 차량
오스트레일리아 육군

1988년 / 1989년 챌린저 II

1989년 다이제스트 4
챌린저 II 룰에 대한 울트라 모던 아미 리스트
중부 전선
나토
와팍
유럽 누에트랄

1989년 다이제스트 5
챌린저 2세 루엘스의 울트라 모던 아미 목록
중동
아프리카
극동
라틴 아메리카
개입 세력

1989년 최신 항공기 핸드북 - 챌린저 II용 항공 카라프트 세부 정보 및 무기
1992 개정된 현대 항공기 핸드북 - 챌린저 II를 위한 항공기 세부 정보 및 무기(개정안 + 챌린저 2000 수정안).

1992
챌린저 2000
1994년 챌린저 2000 모던 이펙트 2판
1998 챌린저 2000 모던 이펙션 2부
Challenger II: Ultra Modern (miniature) wargames rules
For battle group level games 1950-1995

These rules I hope balance playability with the complexity of modern warfare and cover the use of most of the weapon systems in use or likely to be used in the next decade.
The sequence of play is designed to give a fully integrated move and fire system between the players and highlights the advantages and disadvantages of Anti-Tank Guided Weapons. The system is akin to many boardgames and once learned flows as quickly as any alternate move system.
This second edition highlights the increasing use of sophisticated fire control systems as well as other electronic aids on the battlefield, the use of many of which are covered by optional rules.
The main difference from the first edition is in the handling of armour penetration, with the increasing use of composite and active armours. Each armour factor on a vehicle is still 25mm of actual armoured effectiveness at QO slope being taken into account in the thickness, but a 0 factor now represents armour upto about 15mm on light vehicles. The penetration value of weapons is however nearer their true value and a new set of penetration tables and effectiveness charts are used. HESH or HEP are not the super round that it appears in some rules, it has a maximum effective engagement range of 800m, after that you need to start lobbing it using the direct area fire rules. Modern infantry fire stresses volume rather than accuracy and I have therefore considered it a form of area fire and combined it on the same effects table as artillery. In this edition I have also taken the opportunity to reduce the infantry scale to that of a section as was done with the companion Firefly WWII rules.
Helicopters are treated as very fast vehicles and are highly effective but fragile anti-tank vehicles, the full range of their capabilities are covered. Aircraft are an important part of the modern battlefield, but I have limited their impact on the game to direct support of ground elements, although with an increased effectiveness over the first edition.

Wargames Research Group 1950-1985 Rules for Armoured Warfare
Not a Challenger Expansion
1980 Ultra Modern Army Lists and Organisations
1982 Ultra Modern Army Lists and Organisations Second Edition

1983 Challenger Revised Edition

1984 Battlezones - Scenarios for the Ultra Modern Period

1985 Ultra Modern Army Lists and Organistation Volume 1
The Central Front
Nato Warpac
European Neutrals

1985 Utlra Modern Army Lists & Organisation Volume 2
Middle East
Africa
Far East
Latin America
Intervention Forces

1986 Digest No. 3 - Challenger / Corps Commander
Engineering Equipment Data
Engineering Lists
Engineering Scenarios
Equipment Data Update
Army List Update
Challenger Rule Amendments
Challenger Close Assault Rules
Coprt Commander OMG Reinforcements
Armoured Recovery Vehicles
The Australian Army

1988 / 1989 Challenger II

1989 Digest 4
Ultra Modern Army Lists for Challenger II Rules
The Central Front
NATO
Warpac
European Nuetrals

1989 Digest 5
Ultra Modern Army Lists for Challenger II Ruels
Middle East
Africa
Far East
Latin America
Intervention Forces

1989 Modern Aircraft Handbook - Aircaraft Details & Weapons for Challenger II
1992 Revised Modern Aircraft Handbook - Aircraft Details & Weapons for Challenger II (Ammendments + Challenger 2000 Modificaions).

1992
Challenger 2000
1994 Challenger 2000 Modern Equipment Second Edition Part One
1998 Challanger 2000 Modern Equipment Second Edition Part Two

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