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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-5 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jeff Freels
-
아티스트
Jeff Freels
-
인원
게임 소개
전면 커버에서:
멕시코 레슬링의 주사위 게임!
1인 이상.
몇 시간 동안, 혹은 몇 분 동안 놀아라!
나만의 루차도르 마스크 디자인으로 캐릭터를 커스터마이징하세요!
사용자 요약:
매치는 세 가지 속성으로 정의되는 두 개 이상의 문자 간에 이루어집니다.
두 개의 주사위에서 시작하는 힘
2개의 주사위부터 시작하는 민첩성
12시에 시작하는 체력.
캐릭터는 힘 또는 민첩성에 배치되는 추가 주사위도 가지고 있습니다.
매 라운드마다 플레이어는 자신의 캐릭터의 힘 또는 민첩성 중 하나를 선택하여 더 높은 점수를 얻고 진 사람은 자신의 체력에서 차이를 뺀다. 더블을 누르면 주사위가 폭발한다(더블을 다시 굴려 이전 롤에 추가). 6을 굴리면 자동으로 상대의 체력 데미지가 1점 생깁니다.
힘을 사용하여 라운드를 이겼을 경우, 체력이 0 이하로 낮아진 캐릭터는 패배하고 탈락하고, 모든 캐릭터가 체력이 없으면 무승부로 승부가 결정된다.
어질리티를 사용하여 라운드를 이긴 경우 이긴 캐릭터가 지는 캐릭터를 고정시킵니다. 캐릭터를 3라운드 연속으로 고정하면 해당 캐릭터가 지게 됩니다.
매 경기 종료 시, 플레이어는 글로리 포인트를 사용하여 캐릭터의 통계를 높일 수 있습니다(롤에서 점수가 매겨질 때마다 1 GP씩 적립되며, 100 GP는 경기 우승자에게 돌아간다. 힘 또는 민첩성 다이를 하나 더 구매하면 현재 주사위 수 x 100 GP의 비용이 듭니다(각 다이를 추가로 구매할 때마다 스태미나가 5씩 추가됨).
팀, 무기, 그리고 놀라움을 사용하는 추가적인 규칙이 있습니다. 이 게임에는 작업한 예시, 미리 만든 캐릭터, 빈 캐릭터 카드가 포함되어 있다.
멕시코 레슬링의 주사위 게임!
1인 이상.
몇 시간 동안, 혹은 몇 분 동안 놀아라!
나만의 루차도르 마스크 디자인으로 캐릭터를 커스터마이징하세요!
사용자 요약:
매치는 세 가지 속성으로 정의되는 두 개 이상의 문자 간에 이루어집니다.
두 개의 주사위에서 시작하는 힘
2개의 주사위부터 시작하는 민첩성
12시에 시작하는 체력.
캐릭터는 힘 또는 민첩성에 배치되는 추가 주사위도 가지고 있습니다.
매 라운드마다 플레이어는 자신의 캐릭터의 힘 또는 민첩성 중 하나를 선택하여 더 높은 점수를 얻고 진 사람은 자신의 체력에서 차이를 뺀다. 더블을 누르면 주사위가 폭발한다(더블을 다시 굴려 이전 롤에 추가). 6을 굴리면 자동으로 상대의 체력 데미지가 1점 생깁니다.
힘을 사용하여 라운드를 이겼을 경우, 체력이 0 이하로 낮아진 캐릭터는 패배하고 탈락하고, 모든 캐릭터가 체력이 없으면 무승부로 승부가 결정된다.
어질리티를 사용하여 라운드를 이긴 경우 이긴 캐릭터가 지는 캐릭터를 고정시킵니다. 캐릭터를 3라운드 연속으로 고정하면 해당 캐릭터가 지게 됩니다.
매 경기 종료 시, 플레이어는 글로리 포인트를 사용하여 캐릭터의 통계를 높일 수 있습니다(롤에서 점수가 매겨질 때마다 1 GP씩 적립되며, 100 GP는 경기 우승자에게 돌아간다. 힘 또는 민첩성 다이를 하나 더 구매하면 현재 주사위 수 x 100 GP의 비용이 듭니다(각 다이를 추가로 구매할 때마다 스태미나가 5씩 추가됨).
팀, 무기, 그리고 놀라움을 사용하는 추가적인 규칙이 있습니다. 이 게임에는 작업한 예시, 미리 만든 캐릭터, 빈 캐릭터 카드가 포함되어 있다.
From the Front Cover:
¡The Dice Game of Mexican Wrestling!
For 1 or more players!
Play for hours, or just a few minutes!
Customize characters with your own one of a kind Luchador Mask designs!
User Summary:
A match is played between two or more characters who are defined by three attributes:
Strength that starts at two dice
Agility that starts at two dice
Stamina that starts at 12
A character also has an additional die that is placed in either Strength or Agility.
Each round, players choose to roll either their character's Strength or Agility, with the higher score winning, and the loser subtracting the difference from their Stamina. Rolling doubles explodes the dice (roll the doubles again and add to the previous roll). Any rolls of 6 automatically cause 1 point of damage to their opponent's Stamina.
If a round was won using Strength, any character reduced to zero or less Stamina loses and is out; if all characters have no Stamina, the match is a draw.
If a round was won using Agility, the winning character has pinned the losing character. Pinning a character for three consecutive rounds will cause that character to lose.
At the end of each match, players can increase their character's stats using Glory Points (1 GP is gained for each point scored in their rolls, and an additional 100 GP goes to the winner of a match). Buying an additional Strength or Agility die costs the current number of dice x 100 GP (each additional die bought also adds 5 Stamina).
There are additional rules for using teams, weapons, and stunning. The game includes a worked example, pre-made characters, and blank character cards.
¡The Dice Game of Mexican Wrestling!
For 1 or more players!
Play for hours, or just a few minutes!
Customize characters with your own one of a kind Luchador Mask designs!
User Summary:
A match is played between two or more characters who are defined by three attributes:
Strength that starts at two dice
Agility that starts at two dice
Stamina that starts at 12
A character also has an additional die that is placed in either Strength or Agility.
Each round, players choose to roll either their character's Strength or Agility, with the higher score winning, and the loser subtracting the difference from their Stamina. Rolling doubles explodes the dice (roll the doubles again and add to the previous roll). Any rolls of 6 automatically cause 1 point of damage to their opponent's Stamina.
If a round was won using Strength, any character reduced to zero or less Stamina loses and is out; if all characters have no Stamina, the match is a draw.
If a round was won using Agility, the winning character has pinned the losing character. Pinning a character for three consecutive rounds will cause that character to lose.
At the end of each match, players can increase their character's stats using Glory Points (1 GP is gained for each point scored in their rolls, and an additional 100 GP goes to the winner of a match). Buying an additional Strength or Agility die costs the current number of dice x 100 GP (each additional die bought also adds 5 Stamina).
There are additional rules for using teams, weapons, and stunning. The game includes a worked example, pre-made characters, and blank character cards.
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