-
BGG랭킹
BGG전체 : 17960
CHILDRENSGAMES : 308
FAMILYGAMES : 2717 -
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
5+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.20 / 5
-
디자이너
Marco Teubner
-
아티스트
Ulrike Fischer
-
인원
게임 소개
아아, 1000과 1개의 보물에는 그렇게 많은 보물들이 포함되어 있지 않지만, 알리 바바와 그의 친구들 &ndash 역할을 맡은 플레이어들은 도둑들이 은신처로 돌아와 현장에서 그들을 잡기 전에 그들이 할 수 있는 것을 가지고 동굴 밖으로 나오기를 열망한다.
게임을 설정하려면 19개의 동굴 입구 타일을 섞은 다음, 한 구석에 4x5 격자가 있는 게임 보드에 무작위로 얼굴 위로 펼치면 된다. 플레이어들은 자신의 피규어를 타일당 토큰 하나씩, 돌아가면서 타일에 놓고, 게임이 시작된다.
차례대로, 활동적인 선수는 자신이 있는 타일의 수와 같은 공간을 이동한 다음, 자신이 서 있던 타일을 주장합니다. 그는 이 타일을 자신이 원하는 방향으로 교체합니다. (어떤 타일은 움직임을 막는 벽이 있기 때문에 방향성이 중요합니다.) 만약 선수가 자신의 차례에 필요한 수의 공간을 움직일 수 없다면, 그는 토큰을 집어 그가 원하는 공간에 놓는다.)
새로 배치한 기와에 도적떼가 보이면 도적떼가 동굴 입구로 한 발짝 더 다가간다. 플레이어는 자신이 수집한 모든 보물들을 동굴 입구로 이동하고 동굴 밖으로 나갈 수 있다. 가장 많은 보물을 가지고 동굴을 탈출하는 플레이어가 승리합니다.
게임을 설정하려면 19개의 동굴 입구 타일을 섞은 다음, 한 구석에 4x5 격자가 있는 게임 보드에 무작위로 얼굴 위로 펼치면 된다. 플레이어들은 자신의 피규어를 타일당 토큰 하나씩, 돌아가면서 타일에 놓고, 게임이 시작된다.
차례대로, 활동적인 선수는 자신이 있는 타일의 수와 같은 공간을 이동한 다음, 자신이 서 있던 타일을 주장합니다. 그는 이 타일을 자신이 원하는 방향으로 교체합니다. (어떤 타일은 움직임을 막는 벽이 있기 때문에 방향성이 중요합니다.) 만약 선수가 자신의 차례에 필요한 수의 공간을 움직일 수 없다면, 그는 토큰을 집어 그가 원하는 공간에 놓는다.)
새로 배치한 기와에 도적떼가 보이면 도적떼가 동굴 입구로 한 발짝 더 다가간다. 플레이어는 자신이 수집한 모든 보물들을 동굴 입구로 이동하고 동굴 밖으로 나갈 수 있다. 가장 많은 보물을 가지고 동굴을 탈출하는 플레이어가 승리합니다.
1000 and One Treasures does not, alas, contain that many treasures, but players – in the role of Ali Baba and his friends – will still be eager to grab what they can and get out of the cave before the thieves return to their hideout and catch them in the act.
To set up the game, shuffle the 19 cave entrance tiles, then lay them out at random face-up on the game board, which features a 4x5 grid with the cave entrance itself in one corner. Players take turns placing their figures on a tile, one token per tile, then the game begins.
On a turn, the active player moves a number of spaces equal to the number of treasures on the tile where he's currently located, then he claims the tile on which he was standing; he replaces this tile with one from the deck, orientating the tile as he desires. (Orientation matters as some tiles feature walls, which block a player's movement. If a player cannot move the required number of spaces on his turn, he picks up his token and places it on any space he wishes.)
Whenever a newly placed tile shows a bandit on it, the bandit figure moves one space closer to the cave entrance. A player can move to the cave entrance and exit the cave, keeping all treasures that he's collected – but if the bandit figure reaches the entrance while a player is still in the cave, he loses all his treasures (and undoubtedly his head). The player who escapes the cave with the most treasures wins.
To set up the game, shuffle the 19 cave entrance tiles, then lay them out at random face-up on the game board, which features a 4x5 grid with the cave entrance itself in one corner. Players take turns placing their figures on a tile, one token per tile, then the game begins.
On a turn, the active player moves a number of spaces equal to the number of treasures on the tile where he's currently located, then he claims the tile on which he was standing; he replaces this tile with one from the deck, orientating the tile as he desires. (Orientation matters as some tiles feature walls, which block a player's movement. If a player cannot move the required number of spaces on his turn, he picks up his token and places it on any space he wishes.)
Whenever a newly placed tile shows a bandit on it, the bandit figure moves one space closer to the cave entrance. A player can move to the cave entrance and exit the cave, keeping all treasures that he's collected – but if the bandit figure reaches the entrance while a player is still in the cave, he loses all his treasures (and undoubtedly his head). The player who escapes the cave with the most treasures wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
613
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
392
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18