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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    75-75 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.40 / 5

게임 소개

에너지 결정을 찾는 작업은 우주 전체에서 쉬지 않고 계속됩니다! 상인 길드가 엄청난 액수의 돈을 지불할 준비가 되어 있고, 모든 탐색자들이 그들을 찾기 위해 돌아다닙니다. 속보입니다. 은하계 가장자리에 있는 "잊혀진 행성"의 표면은 그것들로 가득 차 있습니다. 며칠 안에, 그 귀중한 광물을 찾고, 탐험하고, 그리고 통제하기 위해 싸우는 로봇으로 남성들이 대체되면서 새로운 금 경쟁이 시작될 것입니다!

포가튼 플래닛은 타일이 로봇이 걷고 다른 행동을 취하는 행성 표면에 안전한 영역을 나타내는 타일 레이어링 관리 게임이다. 이 타일들은 태양으로부터 에너지를 축적한 다음 로봇에게 전달하여 충분한 에너지를 흡수하면 더 많은 동작을 하게 한다. 플레이어들과 로봇들은 이 에너지를 새로운 기지를 건설하고, 지뢰를 발견하고, 다른 로봇들을 막기 위해 벽을 쌓고, 같은 벽을 밀어내고, 더 많은 로봇을 생산하는데 사용한다.

그러나 로봇이 사용자가 제어하는 타일과 접촉하지 않으면 전원이 손실되고 라운드에서 비활성 상태가 됩니다. 타일의 제어는 특정 타일에서 각 플레이어의 가장 가까운 베이스까지의 거리에 따라 결정된다.

그러므로, 플레이어들은 그들의 로봇들을 위한 에너지 연결을 유지해야 하며, 그들의 베이스로 행성 표면에서 그들의 통제 영역을 확장하려고 노력해야 한다. 물론 지뢰도 통제해야 하는데, 이는 플레이어가 새로운 자원을 생산하는 방식이며, 이후에 새로운 베이스로 전환되고, 승리 포인트(VP)로 판매되거나, 새로운 로봇으로 전환되기 때문이다.

게임은 플레이 구역이 타일로 가득 차거나 보급품에 육지 타일이 남아 있지 않을 때 종료된다. 플레이어는 자신이 통제하는 토지와 지뢰에 대해 점수를 획득하며, 보너스는 가장 많은 로봇, 가장 흔한 지뢰, 그리고 가장 많은 베이스를 가진 플레이어에게 주어진다. 점수가 높은 선수가 이깁니다.
The search for energy crystals continues without respite throughout the universe! The Merchant guild is ready to pay outrageous amounts of money, and all the Seekers roam about to find them. Breaking news! The surface of the "forgotten planet" on the edge of the galaxy is full of them. In a few days, a new gold race will begin, with men replaced by robots that search, explore and fight to control the precious mineral!

The Forgotten Planet is a tile-laying management game in which tiles represent safe areas on a planetary surface on which robots walk and take other actions. These tiles also accumulate energy from the sun, then conduct it to robots, giving them (and the player) more actions if they absorb enough energy – so building and maintaining ownership of these tiles is fundamental in the game strategy. Players and robots use this energy to build new bases, discover mines, build walls to keep out other robots, push those same walls out of the way, produce more robots and much more.

If your robot falls out of contact with tiles you control, however, then it loses power and falls inactive for the round. Control of tiles is determined by the distance from a particular tile to each player's closest base; whoever is closest to the tile (with walls serving as barriers that players must "walk" around while counting distance) controls it, and the more tiles you control, the more energy you have available to you.

Thus, players need to maintain an energy connection for their robots while trying to extend their area of control on the planet's surface with their bases. They also need to control mines, of course, as that's how a player produces new resources, which are subsequently converted into new bases, sold for victory points (VPs) or converted into new robots.

The game ends when the playing area is filled with tiles or no land tiles remain in the supply. (Players can "consume metal" as one of their actions to speed along the endgame and crimp someone else's efforts to keep building.) Players then score points for the land and mines they control, with bonuses going to the player(s) with the most robots in play, the most common mines and the most bases. The player with the high score wins.

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