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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Zaunkönig에서 플레이어는 너도밤나무 게임 보드의 130개의 링 중 하나 또는 두 개의 링으로 각 공간을 시딩하여 게임을 시작합니다.
차례가 되면, 플레이어는 다이롤에 의해 정해진 대로 여러 개의 링을 보드에 올려놓고, 어디에 둘지 결정한다. (반지가 보드의 가장자리에서 떨어지면, 반지는 타워의 반대편에 배치된다.) 그렇게 해서 또 다른 4개의 탑이 만들어지면 그 탑도 함께 해체된다. 플레이어가 4개의 탑을 만들 때마다 공급장치로부터 링을 받는다.
선수의 차례가 끝날 때, 그는 그의 색깔 있는 구슬들 중 하나를 탑 위에 놓는다. 만약 이 탑에 반지를 놓는다면, 대리석의 주인은 대신 반지를 수집합니다. 게임은 링 공급이 부족하면 종료되며 링을 가장 많이 가진 플레이어가 승리합니다.
차례가 되면, 플레이어는 다이롤에 의해 정해진 대로 여러 개의 링을 보드에 올려놓고, 어디에 둘지 결정한다. (반지가 보드의 가장자리에서 떨어지면, 반지는 타워의 반대편에 배치된다.) 그렇게 해서 또 다른 4개의 탑이 만들어지면 그 탑도 함께 해체된다. 플레이어가 4개의 탑을 만들 때마다 공급장치로부터 링을 받는다.
선수의 차례가 끝날 때, 그는 그의 색깔 있는 구슬들 중 하나를 탑 위에 놓는다. 만약 이 탑에 반지를 놓는다면, 대리석의 주인은 대신 반지를 수집합니다. 게임은 링 공급이 부족하면 종료되며 링을 가장 많이 가진 플레이어가 승리합니다.
In Zaunkönig, players start the game by seeding each space on the beech game board with one or two of the 130 rings made from German cherry wood.
On a turn, a player places a number of rings on the board as determined by the die roll, with the player deciding where to place them; if a player creates a tower of four rings, that tower is dismantled, with one piece going in each of the adjacent orthogonal spaces. (If a ring would fall off the edge of the board, the ring is placed on the opposite side of the tower.) If another four-piece tower is thereby created, that tower is dissolved as well. For each four-piece tower a player creates, he receives a ring from the supply.
At the end of a player's turn, he places one of his colored marbles on a tower. If a ring would be placed on this tower, the marble's owner collects it instead. The game ends when the ring supply runs out, and the player with the most rings wins.
On a turn, a player places a number of rings on the board as determined by the die roll, with the player deciding where to place them; if a player creates a tower of four rings, that tower is dismantled, with one piece going in each of the adjacent orthogonal spaces. (If a ring would fall off the edge of the board, the ring is placed on the opposite side of the tower.) If another four-piece tower is thereby created, that tower is dissolved as well. For each four-piece tower a player creates, he receives a ring from the supply.
At the end of a player's turn, he places one of his colored marbles on a tower. If a ring would be placed on this tower, the marble's owner collects it instead. The game ends when the ring supply runs out, and the player with the most rings wins.
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