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BGG랭킹
BGG전체 : 10150
PARTYGAMES : 555
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
25-25 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
James Ernest
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아티스트
Stéphane Boutin
-
인원
게임 소개
디자이너 제임스 어니스트는 2000년 자신이 만든 '치프패스 게임'을 통해 빅아이디어를 출시했는데, 이 게임은 파티 게임과 라이트 전략 게임이 혼합된 게임이었다. 그 디자인에서, 플레이어들은 그들의 손에 있는 형용사와 명사 카드로부터 미친 발명품을 만들고, 동시에 투자할 발명품 한 개를 선택하고, 다른 발명품에 투자하기 위해 돈을 지불한 다음, 각각의 투자에 대해 그것이 어떻게 결실을 맺는지, 그리고 어떻게 그렇게 되는지 보기 위해 다이를 굴릴 것이다. 많이요. 돈을 가장 많이 모은 선수가 이겼어요.
프랑스 출판사 펑포르쥬의 2011년판 빅아이디어의 경우 어니스트와 펑포르쥬의 필리프 누흐라가 돈벌이와 관련된 요소를 제거해 디자인을 진정한 파티게임으로 탈바꿈시켰다. 플레이어들은 여전히 형용사와 명사 카드를 가지고 있으며, 그것들을 아무 수나 결합하여 멋진 발명품을 만들어냅니다. 그런 다음 그들은 마치 벤처 투자가 무리 앞에 있는 것처럼 플레이어들에게 로비를 하면서 게임에 참여하는 모든 사람들에게 자신의 아이디어를 번갈아 던진다. 그런 다음 플레이어들은 자신이 보상받아야 한다고 생각하는 아이디어를 비밀리에 투표하여 선택된 발명품 앞에 보상 카드를 엎어 놓고 다른 발명품 앞에 빈 카드를 놓는다. 가장 많은 보상을 받은 플레이어가 라운드에서 승리합니다.
예전의 싸구려 제목과는 달리 펀포지의 '더 빅 아이디어'는 고품질의 풀 컬러 삽화가 들어간 카드를 멋진 상자에 담아낼 예정이다.
프랑스 출판사 펑포르쥬의 2011년판 빅아이디어의 경우 어니스트와 펑포르쥬의 필리프 누흐라가 돈벌이와 관련된 요소를 제거해 디자인을 진정한 파티게임으로 탈바꿈시켰다. 플레이어들은 여전히 형용사와 명사 카드를 가지고 있으며, 그것들을 아무 수나 결합하여 멋진 발명품을 만들어냅니다. 그런 다음 그들은 마치 벤처 투자가 무리 앞에 있는 것처럼 플레이어들에게 로비를 하면서 게임에 참여하는 모든 사람들에게 자신의 아이디어를 번갈아 던진다. 그런 다음 플레이어들은 자신이 보상받아야 한다고 생각하는 아이디어를 비밀리에 투표하여 선택된 발명품 앞에 보상 카드를 엎어 놓고 다른 발명품 앞에 빈 카드를 놓는다. 가장 많은 보상을 받은 플레이어가 라운드에서 승리합니다.
예전의 싸구려 제목과는 달리 펀포지의 '더 빅 아이디어'는 고품질의 풀 컬러 삽화가 들어간 카드를 멋진 상자에 담아낼 예정이다.
Designer James Ernest released The Big Idea through his own Cheapass Games in 2000, with the game being a hybrid of party game and light strategy game. In that design, players would create crazy inventions from the adjective and noun cards in their hands, simultaneously choose one invention (other than their own) to invest in, pay to invest in other inventions (whether newly created that round or an earlier creation), then roll a die for each investment to see whether it pays off and if so by how much. The player who collected the most money won.
For the 2011 edition of The Big Idea from French publisher Funforge, Ernest and Funforge's Philippe Nouhra have transformed the design into a true party game by stripping out the elements related to earning money. Players still have a hand of adjective and noun cards, and combine any number of them to create a fancy invention. They then take turns pitching their ideas to everyone in the game, lobbying players as if they were in front of a crowd of venture capitalists. Players then secretly vote on which idea they feel should be rewarded, placing a reward card face down in front of the chosen invention and blank cards in front of all other inventions. The player who collects the most rewards wins the round.
Unlike the Cheapass titles of yore, Funforge's The Big Idea will include high-quality, full-color illustrated cards packaged in a nice box.
For the 2011 edition of The Big Idea from French publisher Funforge, Ernest and Funforge's Philippe Nouhra have transformed the design into a true party game by stripping out the elements related to earning money. Players still have a hand of adjective and noun cards, and combine any number of them to create a fancy invention. They then take turns pitching their ideas to everyone in the game, lobbying players as if they were in front of a crowd of venture capitalists. Players then secretly vote on which idea they feel should be rewarded, placing a reward card face down in front of the chosen invention and blank cards in front of all other inventions. The player who collects the most rewards wins the round.
Unlike the Cheapass titles of yore, Funforge's The Big Idea will include high-quality, full-color illustrated cards packaged in a nice box.
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