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8.1Operation Watchtower: ASL Historical Study Guadalcanal (2003) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.43 / 5
-
디자이너
Nadir Elfarra, Bahadir Erimli, Martin Snow
-
아티스트
Kurt Miller, David Pentland
-
인원
게임 소개
(MMP 웹 사이트:)
1942년 8월 21일...이치키 대령의 부하들은 테나루 강을 건너 잘 준비된 해병 방어선으로 향하는 반자이 공격 이후 전날 밤 파도에 사실상 전멸했다. 탄약통, 기관총 사격, 용기가 이치키의 등을 부러뜨렸다. 모래톱 위로 동이 트자 해병대가 소탕할 시간이었다
1942년 9월 13일...가와구치 대령 휘하의 일본군은 룬가 능선을 점령하기 위해 에드슨스 레이더스(Edson's Raiders)에서 맹렬히 압박하고 있었다. 마린스는 휘었지만 아직 부서지지 않았고, 일본군과 헨더슨 필드 사이의 마지막 방어 장애물에 마지막 저항을 하고 있었다. 수적으로 열세인 레이더는 대포라는 한 가지 유리한 점만을 가지고 있었다. 포탄이 연달아 일본 집결지에 박히자, 그들은 공격을 위해 집결하다가 죽느니 공격하고 싸우는 쪽을 택한다. 운명적인 인용구와 함께.반자이!" 언덕 위로 한 번 더 돌격합니다.
1942년 9월 27일...해병대는 마타니카우 강 어귀에서 일본군의 대다수를 포위하고 파괴하려는 야심찬 계획을 세웠다. 세 갈래로 된 공격은 다른 갈래에 따라 각각 다른 갈래로 나뉘는 공격법이 고안되었다. 강을 건너기 위한 첫 공격이 실패했을 때, 나머지 공세는 취소하라는 메시지가 수신되지 않았고, 공세의 나머지 요소들은 곧 사냥꾼에서 사냥으로 바뀌었다. 해병대의 전설 체스티 풀러가 이 위험한 상황에서 부하들을 구출할 수 있을까?
1942년 12월 25일...대부분의 해병대를 장악한 육군 병력은 공격에 대한 그들의 기개를 증명하고자 했다. 섬을 정리하는 데 필요한 긴 목표 목록에 대한 그들의 첫 번째 임무는 기후라고 불리는 거점이었다. 필통과 기관총의 이 더러운 위치는 쉽게 풀 수 없겠지만...
역사. 이것이 많은 게이머들이 역사적인 전투를 시뮬레이션 할 수 있는 ASL 능력을 즐기는 이유이다. 하지만 어떻게 하면 좋아하는 전술 게임을 즐기면서 전체 캠페인을 공부할 수 있을까요? 이 패키지는 필요한 사항을 해결합니다. 역사 연구는 캠페인 게임에 캠페인의 일부를 포함하거나 플레이어가 왜 특정한 선택을 했는지 깨우치는 데 도움이 되는 대표적인 시나리오를 제시함으로써 캠페인의 모든 측면을 다룬다. 세계 최고의 스쿼드급 전술 게임을 즐기면서 말이다.
작업: 망루는 역사 연구 중 첫 번째 것으로, 과달카날은 태평양에서 미군의 첫 번째 공격이었기 때문에 적절하다. 일단 선수가 16개의 시나리오를 통해 경기를 치르고 나면, 그들은 캠페인과 그 결과를 더 잘 이해할 수 있을 것이다.
내용:
42x30 역사 지도 1개
1/2" 카운터 1개 카운터 시트
카드스톡의 16가지 시나리오
제 Z장 Edson's Ridge mini-HASL을 위한 추가사항
1 캠페인의 기록
시간 척도: 경기 턴당 2분
단위 규모: 5명에서 10명, 그리고 개인 지도자, 차량, 총기
지도 축척/육각당 40미터
플레이어: 2명(솔리테어 또는 팀 플레이에도 적합)
재생 시간: 재생 시나리오에 따라 달라지며, 평균 2시간
복잡성: 높은
카드놀이 적합성: 중간
1942년 8월 21일...이치키 대령의 부하들은 테나루 강을 건너 잘 준비된 해병 방어선으로 향하는 반자이 공격 이후 전날 밤 파도에 사실상 전멸했다. 탄약통, 기관총 사격, 용기가 이치키의 등을 부러뜨렸다. 모래톱 위로 동이 트자 해병대가 소탕할 시간이었다
1942년 9월 13일...가와구치 대령 휘하의 일본군은 룬가 능선을 점령하기 위해 에드슨스 레이더스(Edson's Raiders)에서 맹렬히 압박하고 있었다. 마린스는 휘었지만 아직 부서지지 않았고, 일본군과 헨더슨 필드 사이의 마지막 방어 장애물에 마지막 저항을 하고 있었다. 수적으로 열세인 레이더는 대포라는 한 가지 유리한 점만을 가지고 있었다. 포탄이 연달아 일본 집결지에 박히자, 그들은 공격을 위해 집결하다가 죽느니 공격하고 싸우는 쪽을 택한다. 운명적인 인용구와 함께.반자이!" 언덕 위로 한 번 더 돌격합니다.
1942년 9월 27일...해병대는 마타니카우 강 어귀에서 일본군의 대다수를 포위하고 파괴하려는 야심찬 계획을 세웠다. 세 갈래로 된 공격은 다른 갈래에 따라 각각 다른 갈래로 나뉘는 공격법이 고안되었다. 강을 건너기 위한 첫 공격이 실패했을 때, 나머지 공세는 취소하라는 메시지가 수신되지 않았고, 공세의 나머지 요소들은 곧 사냥꾼에서 사냥으로 바뀌었다. 해병대의 전설 체스티 풀러가 이 위험한 상황에서 부하들을 구출할 수 있을까?
1942년 12월 25일...대부분의 해병대를 장악한 육군 병력은 공격에 대한 그들의 기개를 증명하고자 했다. 섬을 정리하는 데 필요한 긴 목표 목록에 대한 그들의 첫 번째 임무는 기후라고 불리는 거점이었다. 필통과 기관총의 이 더러운 위치는 쉽게 풀 수 없겠지만...
역사. 이것이 많은 게이머들이 역사적인 전투를 시뮬레이션 할 수 있는 ASL 능력을 즐기는 이유이다. 하지만 어떻게 하면 좋아하는 전술 게임을 즐기면서 전체 캠페인을 공부할 수 있을까요? 이 패키지는 필요한 사항을 해결합니다. 역사 연구는 캠페인 게임에 캠페인의 일부를 포함하거나 플레이어가 왜 특정한 선택을 했는지 깨우치는 데 도움이 되는 대표적인 시나리오를 제시함으로써 캠페인의 모든 측면을 다룬다. 세계 최고의 스쿼드급 전술 게임을 즐기면서 말이다.
작업: 망루는 역사 연구 중 첫 번째 것으로, 과달카날은 태평양에서 미군의 첫 번째 공격이었기 때문에 적절하다. 일단 선수가 16개의 시나리오를 통해 경기를 치르고 나면, 그들은 캠페인과 그 결과를 더 잘 이해할 수 있을 것이다.
내용:
42x30 역사 지도 1개
1/2" 카운터 1개 카운터 시트
카드스톡의 16가지 시나리오
제 Z장 Edson's Ridge mini-HASL을 위한 추가사항
1 캠페인의 기록
시간 척도: 경기 턴당 2분
단위 규모: 5명에서 10명, 그리고 개인 지도자, 차량, 총기
지도 축척/육각당 40미터
플레이어: 2명(솔리테어 또는 팀 플레이에도 적합)
재생 시간: 재생 시나리오에 따라 달라지며, 평균 2시간
복잡성: 높은
카드놀이 적합성: 중간
(from MMP website:)
August 21, 1942...Colonel Ichiki's men were practically wiped out the night before in wave after wave of banzai attacks across the Tenaru into the well-prepared Marine defenses. Canister, machine-gun fire, and courage had broken Ichiki's back. As dawn rose above the sand bar it was time for the Marines to mop up...
September 13, 1942...The Japanese under Colonel Kawaguchi were pressing hard to take the Lunga Ridge from Edson's Raiders. The Marines bent, but had not yet broken, and were making a last stand on the final defensive obstacle between the Japanese and Henderson Field. Outnumbered, the Raiders had but one advantage - artillery. As shell after shell slammed into the Japanese staging areas, they elect to attack and fight rather than die staging for an assault. With a fateful "BANZAI!" they charge up the hill one more time...
September 27, 1942...The Marines, anxious to take the fight to the Japanese, mount an ambitious plan to surround and destroy the majority of the Japanese forces at the moutn of the Matanikau River. A three-pronged attack, each prong depending on the others succeeding, was devised. When the first attack to take the river crossing points failed, messages to cancel the remainder of the offensive were never received and the remaining elements of the offensive soon went from the hunters to the hunted. Could Marine Corps legend Chesty Puller extract his men from this sticky situation...
December 25, 1942...Army troops, having taken over for most of the Marine formations, were eager to prove their mettle on the assault. Their first task on the long list of objectives required to clear the island was a strongpoint called the Gifu. This particularly nasty position of pillboxes and machine-guns would prove to be a tough nut to crack, however...
History. That's why many gamers enjoy ASL-its ability to simulate a historical battle. Yet how can you study and entire campaign while still enjoying your favorite tactical game? This package addresses that need. A Historical Study will touch upon all aspects of a campaign either by incorporating part of it into a campaign game or by presenting a representative scenario to help enlighten the player as to why particular choices may have been made. All while enjoying the world's best squad-level tactical game.
Operation: Watchtower is the first of the Historical Studies, which is appropriate since Guadalcanal was the first American offensive in the Pacific. Hopefully, once a player has played through the sixteen scenarios within, they'll better understand the campaign and its outcome.
Contents:
1 42x30 Historical Map
1 Countersheet of 1/2" counters
16 scenarios on cardstock
Chapter Z Additions for the Edson's Ridge mini-HASL
1 Historical Writeup of the campaign
Time Scale: 2 minutes per Game Turn
Unit Scale: 5 to 10 men, plus individual leaders, vehicles, guns
Map Scale 40 meters per hex
Players: 2 (also suitable for solitaire or team play)
Playing Time: Varies with scenario played; on average, two hours
Complexity: High
Solitaire Suitability: Medium
August 21, 1942...Colonel Ichiki's men were practically wiped out the night before in wave after wave of banzai attacks across the Tenaru into the well-prepared Marine defenses. Canister, machine-gun fire, and courage had broken Ichiki's back. As dawn rose above the sand bar it was time for the Marines to mop up...
September 13, 1942...The Japanese under Colonel Kawaguchi were pressing hard to take the Lunga Ridge from Edson's Raiders. The Marines bent, but had not yet broken, and were making a last stand on the final defensive obstacle between the Japanese and Henderson Field. Outnumbered, the Raiders had but one advantage - artillery. As shell after shell slammed into the Japanese staging areas, they elect to attack and fight rather than die staging for an assault. With a fateful "BANZAI!" they charge up the hill one more time...
September 27, 1942...The Marines, anxious to take the fight to the Japanese, mount an ambitious plan to surround and destroy the majority of the Japanese forces at the moutn of the Matanikau River. A three-pronged attack, each prong depending on the others succeeding, was devised. When the first attack to take the river crossing points failed, messages to cancel the remainder of the offensive were never received and the remaining elements of the offensive soon went from the hunters to the hunted. Could Marine Corps legend Chesty Puller extract his men from this sticky situation...
December 25, 1942...Army troops, having taken over for most of the Marine formations, were eager to prove their mettle on the assault. Their first task on the long list of objectives required to clear the island was a strongpoint called the Gifu. This particularly nasty position of pillboxes and machine-guns would prove to be a tough nut to crack, however...
History. That's why many gamers enjoy ASL-its ability to simulate a historical battle. Yet how can you study and entire campaign while still enjoying your favorite tactical game? This package addresses that need. A Historical Study will touch upon all aspects of a campaign either by incorporating part of it into a campaign game or by presenting a representative scenario to help enlighten the player as to why particular choices may have been made. All while enjoying the world's best squad-level tactical game.
Operation: Watchtower is the first of the Historical Studies, which is appropriate since Guadalcanal was the first American offensive in the Pacific. Hopefully, once a player has played through the sixteen scenarios within, they'll better understand the campaign and its outcome.
Contents:
1 42x30 Historical Map
1 Countersheet of 1/2" counters
16 scenarios on cardstock
Chapter Z Additions for the Edson's Ridge mini-HASL
1 Historical Writeup of the campaign
Time Scale: 2 minutes per Game Turn
Unit Scale: 5 to 10 men, plus individual leaders, vehicles, guns
Map Scale 40 meters per hex
Players: 2 (also suitable for solitaire or team play)
Playing Time: Varies with scenario played; on average, two hours
Complexity: High
Solitaire Suitability: Medium
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