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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.25 / 5
-
디자이너
Wojtek Krupnik, Wojtek Wojcik
-
아티스트
Paweł Kołodziejski
-
인원
게임 소개
"Proch i Stall" (총가루와 강철)은 1771-1772년 크라코우(티니텍) 근처에 위치한 베네딕토회 수도원에서 일어난 사건을 바탕으로 한 보드게임이다. (폴란드에서 러시아의 영향력에 저항하는) 한 무리의 연합군이 이 수도원에 대한 통제권을 얻었고 그곳을 요새로 만들었다. 러시아군의 공격을 받아 티니크를 점령하고 인근 지역에 대한 수많은 공격을 계획했다. 아마도 그 중 가장 놀라운 것은 바벨성 정복일 것이다.
게임에서 플레이어들은 연합군의 장교들의 역할을 맡는다. 그들의 임무는 (난이도에 따라) 정해진 회전 수 동안 요새를 유지하는 것이다. 그들은 병사들을 위한 식량을 조직하고, 바벨성 수비대를 지원하고, 남부군들 사이에서 적절한 사기를 유지하려고 노력해야 하며, 그들 부대의 사상자를 막아야 한다. 만약 게임 중에 타이넥을 방어할 병력이 없다면 요새는 무너지고 플레이어는 탈출한다. 협동과 기획, 그리고 약간의 행운이 경기에 이기기 위해 필요한 것이다.
선수의 차례는 두 가지로 구성됩니다. 먼저 두 가지 효과가 있는 이벤트 카드를 뽑습니다. 하나는 러시아 군대의 움직임을 통제하는 이벤트 카드(군력, 전진 또는 언론 공격)이고, 두 번째는 실제 긍정적이거나 부정적인 이벤트(종종 플레이어가 유닛을 잃거나, 사기가 떨어지거나, 행동 카드를 폐기하는 등)입니다.다음으로 플레이어는 액션 카드를 사용하여 행동할 기회를 갖게 됩니다. 액션 카드에는 바벨을 위한 보강 조직, 요새로 식량 반입, 러시아 부대와의 전투 등이 포함됩니다. 4명의 플레이어가 교대한 후, 군인들에게 식량이 필요하고, 도덕성이 확인되며, 러시아는 티넥을 점령한다.
게임에서 플레이어들은 연합군의 장교들의 역할을 맡는다. 그들의 임무는 (난이도에 따라) 정해진 회전 수 동안 요새를 유지하는 것이다. 그들은 병사들을 위한 식량을 조직하고, 바벨성 수비대를 지원하고, 남부군들 사이에서 적절한 사기를 유지하려고 노력해야 하며, 그들 부대의 사상자를 막아야 한다. 만약 게임 중에 타이넥을 방어할 병력이 없다면 요새는 무너지고 플레이어는 탈출한다. 협동과 기획, 그리고 약간의 행운이 경기에 이기기 위해 필요한 것이다.
선수의 차례는 두 가지로 구성됩니다. 먼저 두 가지 효과가 있는 이벤트 카드를 뽑습니다. 하나는 러시아 군대의 움직임을 통제하는 이벤트 카드(군력, 전진 또는 언론 공격)이고, 두 번째는 실제 긍정적이거나 부정적인 이벤트(종종 플레이어가 유닛을 잃거나, 사기가 떨어지거나, 행동 카드를 폐기하는 등)입니다.다음으로 플레이어는 액션 카드를 사용하여 행동할 기회를 갖게 됩니다. 액션 카드에는 바벨을 위한 보강 조직, 요새로 식량 반입, 러시아 부대와의 전투 등이 포함됩니다. 4명의 플레이어가 교대한 후, 군인들에게 식량이 필요하고, 도덕성이 확인되며, 러시아는 티넥을 점령한다.
"Proch i Stal" (Gunpowder and Steel) is a cooperative board game based on events that took place in 1771-1772 in and around a benedictine monastery located near Cracow (Tyniec). A group of confederates (rebelling against Russian influence in Poland) gained control of the monastery and turned it into fortress. Attacked both by Russian armies they managed to hold Tyniec and to organize numerous attacks on nearby areas. Probably the most amazing of those is conquest of Wawel castle (confederates managed to enter it via old sewer tunnel and took its Russian garrison by surprise).
In the game players take on the roles of officers of confederate forces. Their task is to hold the fortress for specified number of turns (based on difficulty level). They need to organize food for soldiers, support the garrison of Wawel castle, try to keep decent morale among the confederates and most of all prevent casualties among their units. If at any point during the game Tyniec will be left without units to defend it the fortress falls and players loose. Cooperation, planing and a bit of luck is what it takes to win the game.
Player's turn consist of two things. First you draw an event card that will have two effects - one it will control the movement of the Russian forces (reinforcements, advance or press attack on Wawel), second will be actual positive or negative event (that often will give a players choice whether to accept consequences like loosing units, food, morale or discard action cards as a group). Next the player will have a chance to act by playing action card - actions include organizing reinforcement for Wawel, bringing food to the fortress, fighting with Russian units etc. After 4 players turns an upkeep phase occurs - food is needed for soldiers, moral is checked and Russians forces strom the Tyniec.
In the game players take on the roles of officers of confederate forces. Their task is to hold the fortress for specified number of turns (based on difficulty level). They need to organize food for soldiers, support the garrison of Wawel castle, try to keep decent morale among the confederates and most of all prevent casualties among their units. If at any point during the game Tyniec will be left without units to defend it the fortress falls and players loose. Cooperation, planing and a bit of luck is what it takes to win the game.
Player's turn consist of two things. First you draw an event card that will have two effects - one it will control the movement of the Russian forces (reinforcements, advance or press attack on Wawel), second will be actual positive or negative event (that often will give a players choice whether to accept consequences like loosing units, food, morale or discard action cards as a group). Next the player will have a chance to act by playing action card - actions include organizing reinforcement for Wawel, bringing food to the fortress, fighting with Russian units etc. After 4 players turns an upkeep phase occurs - food is needed for soldiers, moral is checked and Russians forces strom the Tyniec.
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