-
BGG랭킹
BGG전체 : 24113
STRATEGY : 2910
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.54 / 5
-
디자이너
Louis Perrochon
-
아티스트
Gary Simpson
-
인원
게임 소개
스타트업 피버에서 플레이어는 실리콘 밸리의 회사 설립자이며 돈과 직원들을 관리합니다. Nerds (엔지니어)를 고용하는 것은 더 나은 제품을 만들고, 이것은 더 많은 사용자를 끌어들여 결국 돈을 벌게 한다. 정장(영업)을 고용하면 더 많은 돈이 발생하며, 이는 더 많은 괴짜들을 고용하는 데 사용될 수 있다. 매년 연말에는 최고의 제품이 다른 제품들의 사용자를 빼앗아 갑니다. 직원들은 처음에는 회사에 남기를 매우 원하지만, 시간이 지나면서 더 많은 (금전적인) 인센티브를 받지 않는 한 경쟁사로 옮겨갈 가능성이 더 높습니다.
각 플레이어는 2-4개의 제품과 4개의 이벤트 카드로 시작합니다. 이 게임은 몇 년에 걸쳐 진행된다. 매년 각 제품마다 한 번의 턴이 주어집니다. 즉, 모든 플레이어는 1년에 2-4번 플레이할 수 있습니다. 플레이어는 엔지니어의 수와 다이롤을 기반으로 사용자를 채택합니다. 그런 다음 사용자 수와 소송 수에 따라 수익을 얻습니다. 세 번째, 플레이어는 더 많은 직원을 고용하기 위해 돈을 사용할 수 있습니다. 곧, 더 이상 새로운 고용을 할 수 없게 되고, 플레이어들은 다른 플레이어들로부터 직원들을 훔쳐야 한다. 다른 플레이어들은 "밀렵"이 발생하는 것을 막기 위해 그들의 돈을 쓰려고 노력한다. 제품 전시 기간 동안 최종 사용자들은 현명하게 투자한 상품으로 전환한다. 정규 턴 순서 외에, 이벤트 카드는 언제든지 모든 플레이어가 플레이할 수 있으며, 자신의 목표를 달성하고 다른 플레이어를 방해할 수 있다.
승리하기 위해서는 가장 많은 사용자를 확보해야 한다. 선수들은 너드와 슈트를 잘 섞어야 하며, 게임 내내 현명한 결정을 내려야 한다. 한정된 자원(직원)을 놓고 끊임없이 왔다 갔다 하는 것은 다른 많은 자원 기반 게임들과 다르고 재미를 더한다. 승리 전략은 다른 플레이어의 전략을 추측하고 반응하는 데 크게 좌우됩니다.
각 플레이어는 2-4개의 제품과 4개의 이벤트 카드로 시작합니다. 이 게임은 몇 년에 걸쳐 진행된다. 매년 각 제품마다 한 번의 턴이 주어집니다. 즉, 모든 플레이어는 1년에 2-4번 플레이할 수 있습니다. 플레이어는 엔지니어의 수와 다이롤을 기반으로 사용자를 채택합니다. 그런 다음 사용자 수와 소송 수에 따라 수익을 얻습니다. 세 번째, 플레이어는 더 많은 직원을 고용하기 위해 돈을 사용할 수 있습니다. 곧, 더 이상 새로운 고용을 할 수 없게 되고, 플레이어들은 다른 플레이어들로부터 직원들을 훔쳐야 한다. 다른 플레이어들은 "밀렵"이 발생하는 것을 막기 위해 그들의 돈을 쓰려고 노력한다. 제품 전시 기간 동안 최종 사용자들은 현명하게 투자한 상품으로 전환한다. 정규 턴 순서 외에, 이벤트 카드는 언제든지 모든 플레이어가 플레이할 수 있으며, 자신의 목표를 달성하고 다른 플레이어를 방해할 수 있다.
승리하기 위해서는 가장 많은 사용자를 확보해야 한다. 선수들은 너드와 슈트를 잘 섞어야 하며, 게임 내내 현명한 결정을 내려야 한다. 한정된 자원(직원)을 놓고 끊임없이 왔다 갔다 하는 것은 다른 많은 자원 기반 게임들과 다르고 재미를 더한다. 승리 전략은 다른 플레이어의 전략을 추측하고 반응하는 데 크게 좌우됩니다.
In Startup Fever, the players are company founders in Silicon Valley and manage money and employees. Hiring Nerds (engineers) creates better products, which attract more users, who in turn generate money. Hiring Suits (Sales) generates more money, which can be used to hire more nerds. At the end of every year the best products steals users from the other products during showdown. Employees initially are very eager to stay with a company, but over time are more likely to move to competing companies, unless they get further (monetary) incentives.
Each player starts with 2-4 products (depending on how many players there are) and four event cards. The game is played over several years. Every year each product gets one turn, i.e. every player gets to play 2-4 times per year. Players adopts users, based on the number of engineers and a die roll. Then they earn revenue, based on the number of users and the number of suits. Third, the player can use money to hire more employees. Soon, no more new hires are available, and players must steal (or "poach") employees from other players. The other players try to spend their money to prevent "poaching" from happening. During the product show down at year's end users shift towards products that invested wisely. Outside the regular turn order, event cards can be played by any player at any time, both to further their own objectives as well as to hinder other players.
To win, a players needs to obtain the largest number of users. Players need a good mix of nerds and suits, and make smart decisions throughout the game. The constant back and forth over limited resources (employees) is different from many other resource based games and adds a lot of fun. The winning strategy depends to a large extend on guessing/reacting to other player's strategy.
Each player starts with 2-4 products (depending on how many players there are) and four event cards. The game is played over several years. Every year each product gets one turn, i.e. every player gets to play 2-4 times per year. Players adopts users, based on the number of engineers and a die roll. Then they earn revenue, based on the number of users and the number of suits. Third, the player can use money to hire more employees. Soon, no more new hires are available, and players must steal (or "poach") employees from other players. The other players try to spend their money to prevent "poaching" from happening. During the product show down at year's end users shift towards products that invested wisely. Outside the regular turn order, event cards can be played by any player at any time, both to further their own objectives as well as to hinder other players.
To win, a players needs to obtain the largest number of users. Players need a good mix of nerds and suits, and make smart decisions throughout the game. The constant back and forth over limited resources (employees) is different from many other resource based games and adds a lot of fun. The winning strategy depends to a large extend on guessing/reacting to other player's strategy.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
535
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
375
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18