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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Christopher Palmer, John R. "Buck" Surdu
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아티스트
-
인원
게임 소개
개스라이트 전투(Battle by Gaslight)는 빅토리아 시대의 인기 공상 과학 소설 규칙에 기반을 두고 있으나 플레이어들이 4개 이상의 유닛을 각각 제어하는 여러 플레이어와 더 큰 전투를 할 수 있도록 설계되었다. 게임 메카닉은 플레이어가 더 많은 유닛을 제어할 수 있도록 간소화되었지만 개스라이트의 풍미는 그대로 유지되었다. 48페이지.
개스라이트의 유닛은 일반적으로 한 명 이상의 주인공이 이끄는 10개의 숫자로 구성되며, 개스라이트의 전투에서는 플레이어가 전체 육군 지휘관이 이끄는 3, 4개의 유닛 전체를 통제하도록 확장된다. 플레이어는 차량과 승무원을 조종할 수도 있다. 이 게임은 모험 소설과 스워시버클 영화의 전통에서 유닛 액션과 개인 영웅주의의 조합이다.
다이롤과 카드 드로잉 턴 시스템을 통해 명령과 제어가 가능합니다. 작전 수행 시 전체 부대를 이동시켜 지휘관으로부터 거리를 두는 것에 기초한다. 지금은 개스라이트처럼 개별 인물 대신 부대 전체가 사격을 하고(주역 지휘관들이 따로 발포할 수도 있지만) 사격 절차는 여전히 매우 능률적이다. 사기는 사소한 조정으로 개스라이트와 비슷한 방식으로 처리된다.
저자들은 이 규칙들을 위해 그들만의 세계를 만들지 않기로 특정한 설계를 선택했어요. 대신 이 규칙은 빅토리아 공상과학 소설에 대한 개인적인 인식을 위해 플레이어들이 원하는 모든 차량, 무기, 생물의 사용을 허용한다.
개스라이트의 유닛은 일반적으로 한 명 이상의 주인공이 이끄는 10개의 숫자로 구성되며, 개스라이트의 전투에서는 플레이어가 전체 육군 지휘관이 이끄는 3, 4개의 유닛 전체를 통제하도록 확장된다. 플레이어는 차량과 승무원을 조종할 수도 있다. 이 게임은 모험 소설과 스워시버클 영화의 전통에서 유닛 액션과 개인 영웅주의의 조합이다.
다이롤과 카드 드로잉 턴 시스템을 통해 명령과 제어가 가능합니다. 작전 수행 시 전체 부대를 이동시켜 지휘관으로부터 거리를 두는 것에 기초한다. 지금은 개스라이트처럼 개별 인물 대신 부대 전체가 사격을 하고(주역 지휘관들이 따로 발포할 수도 있지만) 사격 절차는 여전히 매우 능률적이다. 사기는 사소한 조정으로 개스라이트와 비슷한 방식으로 처리된다.
저자들은 이 규칙들을 위해 그들만의 세계를 만들지 않기로 특정한 설계를 선택했어요. 대신 이 규칙은 빅토리아 공상과학 소설에 대한 개인적인 인식을 위해 플레이어들이 원하는 모든 차량, 무기, 생물의 사용을 허용한다.
Battles by Gaslight is based on the popular Gaslight Victorian science fiction rules, but is designed to allow players to fight larger battles with several players each controlling four or more units. Game mechanics have been streamlined to allow players to control more units; however, the flavor of Gaslight has been retained. 48 pages.
Units in Gaslight generally consist of ten figures led by one or more Main Characters, in Battles by Gaslight this is expanded so that a player will control three or four entire units each led by a (Main Character) Commander which are in turn led by an overall Army Commander. A player may also control vehicles and their crews. The games are a combination of unit actions and individual heroism in the tradition of adventure novels and swashbuckling films.
Command and control is accomplished now through a combination die roll and card-draw turn system. Movement is based on moving entire units as they activate, keeping them within distance of their Commander. Firing is done by units as a whole now instead of individual figures like in Gaslight (although Main Character Commanders may fire separately) and the firing procedure is still very streamlined. Morale is handled in a similar fashion to Gaslight with minor adjustments.
The authors made the specific design choice not to build their own world for these rules. Instead the rules allow for the use of any vehicles, weapons, and creatures that players desire for their personal perception of Victorian science fiction.
Units in Gaslight generally consist of ten figures led by one or more Main Characters, in Battles by Gaslight this is expanded so that a player will control three or four entire units each led by a (Main Character) Commander which are in turn led by an overall Army Commander. A player may also control vehicles and their crews. The games are a combination of unit actions and individual heroism in the tradition of adventure novels and swashbuckling films.
Command and control is accomplished now through a combination die roll and card-draw turn system. Movement is based on moving entire units as they activate, keeping them within distance of their Commander. Firing is done by units as a whole now instead of individual figures like in Gaslight (although Main Character Commanders may fire separately) and the firing procedure is still very streamlined. Morale is handled in a similar fashion to Gaslight with minor adjustments.
The authors made the specific design choice not to build their own world for these rules. Instead the rules allow for the use of any vehicles, weapons, and creatures that players desire for their personal perception of Victorian science fiction.
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