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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Manfred Ludwig
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아티스트
Peter Walkerstorfer
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인원
게임 소개
게임의 중심 아이디어 및 목표
플레이어는 정글에서 뱀의 신의 신전을 찾으려는 모험가입니다. 불행하게도, 정글에는 독사가 가득하기 때문에 이것은 다소 위험한 시도이다. 사원에 가장 먼저 도착하는 탐험대가 게임에서 이깁니다. 뱀의 항균제가 다 떨어지지 않도록 조심해라...
게임 실행(간단한 요약)
각 플레이어는 보드 위에서 토큰을 이동합니다. 일반적인 이동은 하나의 공간이지만, 2, 3, 4개의 공간 이동은 Push-Your-Luck 요소(무엇을 그리느냐에 따라 더 많은 공간을 이동하거나 항균제를 소모할 수 있음)를 통해 가능합니다. 반전이 남지 않은 선수는 경기에서 탈락한다. 이벤트 카드는 다른 행운 요소를 추가합니다.
게임 플레이(자세한 설명)
각 플레이어는 플레이어 토큰(목제 지프)과 안티바이놈(카드보드 치트) 6병을 받는다. 지프차는 보드의 시작 부분에 놓여 있습니다. 선수들은 그들의 지프를 보드에 옮겨서 사원으로 옮기려고 합니다. 보드에는 일반 공간, 습지 공간, 강 공간, 이벤트 공간 등 4가지 유형의 공간이 있습니다.
보통, 선수들은 그들의 지프를 한 번에 한 칸씩 움직인다. 각각의 공간에는 지프가 하나만 있을 수 있고, 선수들은 지프를 이동시켜야 한다. 한 칸을 이동하는 대신 뱀의 신을 부르는 것을 선택할 수 있는데, 이는 한 칸을 더 빨리 타길 원하거나 한 칸을 옮기면 멈출 수 없는 공간으로 이동하기 때문이다(다른 선수의 지프가 이미 점유하고 있거나 정지할 수 없는 늪지대이기 때문이다.
뱀의 신을 부르려면, 플레이어는 "매직백"에 손을 뻗어야 한다. 그 가방에는 4마리의 나무 뱀이 들어있고, 두 마리의 초록색 뱀과 한 마리의 파란색 뱀과 한 마리의 빨간색 뱀이 들어있습니다.
만약 플레이어가 위험한 레드맘바를 그리면, 그들은 움직일 수 없고 즉시 그들의 항균제 병들 중 하나를 다 써버린다. 그리고 나서 빨간 뱀은 가방 안에 다시 넣어집니다.
만약 선수가 파란색이나 녹색 뱀을 그린다면, 그것은 뱀의 신이 그들의 기도에 응답했다는 것을 의미한다. 그 뱀은 널빤지 중앙의 다음 자유 제단 공간에 놓인다. 제단 공간의 숫자는 플레이어가 얼마나 많은 공간을 이동시키는지 알려줍니다(2, 3 또는 4 공간). 마지막 파란색 또는 녹색 뱀이 그려지면, 모든 뱀은 가방으로 돌아간다.
파란 뱀을 그리면 위험한 물뱀을 알립니다. 푸른 뱀이 그려질 때 강가에 있는 플레이어(또는 움직인 후에 강가에 착륙할 경우)는 항균제 병을 잃게 된다.
만약 선수가 이벤트 공간에 착륙한다면, 그들은 이벤트 카드를 뽑아야 합니다. 이벤트 카드는 긍정적이거나 부정적이다: 항균제 병을 잃어버리고, 한 바퀴를 잃을 선수를 고르고, 한 바퀴를 더 돌며, 한 바퀴를 돌거나, 한 바퀴를 돌거나, 한 바퀴를 돌거나, 한 칸 이상 앞으로/뒤로 움직인다.
만약 한 선수가 반기를 모두 잃으면, 원정을 계속하는 것은 너무 위험해지고 그들은 게임에서 탈락한다.
플레이어는 정글에서 뱀의 신의 신전을 찾으려는 모험가입니다. 불행하게도, 정글에는 독사가 가득하기 때문에 이것은 다소 위험한 시도이다. 사원에 가장 먼저 도착하는 탐험대가 게임에서 이깁니다. 뱀의 항균제가 다 떨어지지 않도록 조심해라...
게임 실행(간단한 요약)
각 플레이어는 보드 위에서 토큰을 이동합니다. 일반적인 이동은 하나의 공간이지만, 2, 3, 4개의 공간 이동은 Push-Your-Luck 요소(무엇을 그리느냐에 따라 더 많은 공간을 이동하거나 항균제를 소모할 수 있음)를 통해 가능합니다. 반전이 남지 않은 선수는 경기에서 탈락한다. 이벤트 카드는 다른 행운 요소를 추가합니다.
게임 플레이(자세한 설명)
각 플레이어는 플레이어 토큰(목제 지프)과 안티바이놈(카드보드 치트) 6병을 받는다. 지프차는 보드의 시작 부분에 놓여 있습니다. 선수들은 그들의 지프를 보드에 옮겨서 사원으로 옮기려고 합니다. 보드에는 일반 공간, 습지 공간, 강 공간, 이벤트 공간 등 4가지 유형의 공간이 있습니다.
보통, 선수들은 그들의 지프를 한 번에 한 칸씩 움직인다. 각각의 공간에는 지프가 하나만 있을 수 있고, 선수들은 지프를 이동시켜야 한다. 한 칸을 이동하는 대신 뱀의 신을 부르는 것을 선택할 수 있는데, 이는 한 칸을 더 빨리 타길 원하거나 한 칸을 옮기면 멈출 수 없는 공간으로 이동하기 때문이다(다른 선수의 지프가 이미 점유하고 있거나 정지할 수 없는 늪지대이기 때문이다.
뱀의 신을 부르려면, 플레이어는 "매직백"에 손을 뻗어야 한다. 그 가방에는 4마리의 나무 뱀이 들어있고, 두 마리의 초록색 뱀과 한 마리의 파란색 뱀과 한 마리의 빨간색 뱀이 들어있습니다.
만약 플레이어가 위험한 레드맘바를 그리면, 그들은 움직일 수 없고 즉시 그들의 항균제 병들 중 하나를 다 써버린다. 그리고 나서 빨간 뱀은 가방 안에 다시 넣어집니다.
만약 선수가 파란색이나 녹색 뱀을 그린다면, 그것은 뱀의 신이 그들의 기도에 응답했다는 것을 의미한다. 그 뱀은 널빤지 중앙의 다음 자유 제단 공간에 놓인다. 제단 공간의 숫자는 플레이어가 얼마나 많은 공간을 이동시키는지 알려줍니다(2, 3 또는 4 공간). 마지막 파란색 또는 녹색 뱀이 그려지면, 모든 뱀은 가방으로 돌아간다.
파란 뱀을 그리면 위험한 물뱀을 알립니다. 푸른 뱀이 그려질 때 강가에 있는 플레이어(또는 움직인 후에 강가에 착륙할 경우)는 항균제 병을 잃게 된다.
만약 선수가 이벤트 공간에 착륙한다면, 그들은 이벤트 카드를 뽑아야 합니다. 이벤트 카드는 긍정적이거나 부정적이다: 항균제 병을 잃어버리고, 한 바퀴를 잃을 선수를 고르고, 한 바퀴를 더 돌며, 한 바퀴를 돌거나, 한 바퀴를 돌거나, 한 바퀴를 돌거나, 한 칸 이상 앞으로/뒤로 움직인다.
만약 한 선수가 반기를 모두 잃으면, 원정을 계속하는 것은 너무 위험해지고 그들은 게임에서 탈락한다.
Central idea and goal of the game
Players are adventurers trying to find the temple of the God of Snakes in the jungle. Unfortunately, this is a rather dangerous endeavour as the jungle is full of poisonous snakes. The expedition that is first to reach the temple wins the game. Be careful not to run out of snake antivenom though...
Game-play (short summary)
Each player moves their token on a board. Normal movement is one space, but moving 2, 3 or 4 spaces is possible via a push-your-luck element (pulling an item out of a bag, which, depending on what you draw, allows you to move more spaces or costs you some of your antivenom). A player who has no antivenom left is eliminated from the game. Event cards add another luck element.
Game-play (detailed description)
Each player gets a player token (wooden jeep) and 6 bottles of antivenom (cardboard chits). The jeeps are placed on the starting area of the board. Players try to get their jeep to the temple by moving it on the board. The board has four types of spaces: normal spaces, swamp spaces, river spaces and event spaces.
Normally, players move their jeep one space per turn. On each space, there can only be one jeep, and players must move their jeep. Instead of moving one space, players can choose to call upon the God of Snakes - either because they want to get on more quickly or because moving one space would take them on a space they can't stop on (because it is already occupied by another player's jeep or because it is a swamp space on which players are not allowed to stop).
To call upon the God of Snakes, a player has to reach into the "magic bag". The bag contains 4 wooden snakes, two green ones, a blue one and a red one.
If a player draws the dangerous red mamba, they are not allowed to move on and immediately use up one of their antivenom bottles. The red snake is then put back into the bag.
If a player draws a blue or green snake, it means that the God of Snakes has answered their prayers. The snake is put on the next free altar space in the center of the board. The number on the altar space tells the player how many spaces they move (2, 3 or 4 spaces). When the last blue or green snake has been drawn, all snakes are returned to the bag.
Drawing the blue snake announces dangerous water snakes. If any player is on a river space when the blue snake is drawn (or if they would land on a river space after moving), they lose a bottle of antivenom.
If a player lands on an event space, they have to draw an event card. Event cards are either positive or negative: losing/gaining a bottle of antivenom, choosing a player to lose a turn, having to draw a snake from the bag, getting another turn, losing a turn, moving forwards/backwards one or more spaces.
If a player has lost all their antivenom, it becomes too dangerous to continue the expedition and they are eliminated from the game.
Players are adventurers trying to find the temple of the God of Snakes in the jungle. Unfortunately, this is a rather dangerous endeavour as the jungle is full of poisonous snakes. The expedition that is first to reach the temple wins the game. Be careful not to run out of snake antivenom though...
Game-play (short summary)
Each player moves their token on a board. Normal movement is one space, but moving 2, 3 or 4 spaces is possible via a push-your-luck element (pulling an item out of a bag, which, depending on what you draw, allows you to move more spaces or costs you some of your antivenom). A player who has no antivenom left is eliminated from the game. Event cards add another luck element.
Game-play (detailed description)
Each player gets a player token (wooden jeep) and 6 bottles of antivenom (cardboard chits). The jeeps are placed on the starting area of the board. Players try to get their jeep to the temple by moving it on the board. The board has four types of spaces: normal spaces, swamp spaces, river spaces and event spaces.
Normally, players move their jeep one space per turn. On each space, there can only be one jeep, and players must move their jeep. Instead of moving one space, players can choose to call upon the God of Snakes - either because they want to get on more quickly or because moving one space would take them on a space they can't stop on (because it is already occupied by another player's jeep or because it is a swamp space on which players are not allowed to stop).
To call upon the God of Snakes, a player has to reach into the "magic bag". The bag contains 4 wooden snakes, two green ones, a blue one and a red one.
If a player draws the dangerous red mamba, they are not allowed to move on and immediately use up one of their antivenom bottles. The red snake is then put back into the bag.
If a player draws a blue or green snake, it means that the God of Snakes has answered their prayers. The snake is put on the next free altar space in the center of the board. The number on the altar space tells the player how many spaces they move (2, 3 or 4 spaces). When the last blue or green snake has been drawn, all snakes are returned to the bag.
Drawing the blue snake announces dangerous water snakes. If any player is on a river space when the blue snake is drawn (or if they would land on a river space after moving), they lose a bottle of antivenom.
If a player lands on an event space, they have to draw an event card. Event cards are either positive or negative: losing/gaining a bottle of antivenom, choosing a player to lose a turn, having to draw a snake from the bag, getting another turn, losing a turn, moving forwards/backwards one or more spaces.
If a player has lost all their antivenom, it becomes too dangerous to continue the expedition and they are eliminated from the game.
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